Gæstebog/Tagwall - hvordan? Nogen guider p~
Fra : Morten

Dato : 14-09-02 17:51

Hejsa :P

Jeg er igang med at lære php...
Har ik lært så meget, men forstår det grundlæggende :)
Så nu ku jeg godt tænke mig at springe ud i at lave en
gæstebog/tagwall.....noget lignende...
Jeg har siddet og læst lidt... Findes der nogle guider på nettet?
Og kan man gøre det så man henter dataen fra en normal txt fil
istedet for en database? =)
Og er der nogen der kender nogle goder guider/prog's til at lave
php med? :P

På Forhånd Tark :]

// Morten ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : mortenfn

Dato : 14-09-02 18:47

"Morten" skrev d. 14-09-02 17:51 dette indlæg :
> [...]
> istedet for en database? =)
> Og er der nogen der kender nogle goder guider/prog's til at lave

Du kan finde en gæstebog her:

http://www.thorsnet.dk/index.php?side=download

så kan du lure den af og se hvordan det kan gøres

/morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Tinky Winky

Dato : 15-09-02 00:12

> Og er der nogen der kender nogle goder guider/prog's til at lave
> php med? :P

PHP laves i ren tekst. Fx notepad. Og syntaxtfarvning når det skal være mere
avanceret. Fx textpad: www.textpad.com

Fra : Lars Wiberg

Dato : 15-09-02 18:04

Tinky Winky wrote:

> PHP laves i ren tekst. Fx notepad. Og syntaxtfarvning når det skal
> være mere avanceret. Fx textpad: www.textpad.com

Eller HTML-Kit hvis det skal være lidt frækt med moduler, ftp halløj osv.

http://www.chami.com/html-kit/

--
Lars Wiberg