TD@s newsserver -> Something is rotten?
Fra : Sune

Dato : 06-12-00 22:42

Hej

Virker TD@s newsserver overhovedet?
-> Kan TD@ brugere se deres egne indlæg?

Grunden til at jeg spørger er:

1)
Flere steder rundt om i nyhedsgrupperne kan jeg se at TD@ brugere er i tvivl
om, om den virker.

2)
I de interne tele.*-grupper jeg abonnerer på, er de seneste indlæg fra d.
4/12.
Der plejer at være adskillige indlæg hver dag.

3)
Jeg prøvede at sende en besked i dk.edb.system.ms-windows som ikke er kommet
frem til TD@s egen server, men er at finde på Sunsite.

Der står intet på:
http://www.opasia.dk/kundeservice/status/

Men lur mig om der ikke er noget i vejen med serveren............

Mvh
Sune (postet via Sunsite)

Fra : Flemming Riis

Dato : 06-12-00 23:22

On Wed, 06 Dec 2000 21:41:56 GMT, "Sune" <sune@innocent.com> wrote:

>Virker TD@s newsserver overhovedet?

Den skal nok bare ha ro et par uger.

man burde forbyde binaer grupperne.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-12-00 23:44

Således skrev "Sune" <sune@innocent.com> i dk.edb.internet.udbydere
Wed, 06 Dec 2000 21:41:56 GMT:

>2)
>I de interne tele.*-grupper jeg abonnerer på, er de seneste indlæg fra d.
>4/12.
>Der plejer at være adskillige indlæg hver dag.

Aha, så er det ikke bare mig.

Der røg en test afsted til tele.test i går aftes og der var intet hul
igennem.

Gad vide om de har fået ram på Barry....

Knud
--
What's that, Lassie? What, girl? Klingons ... off the starboard bow?
-- John Prevost

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 07-12-00 01:00

I indlægget <zjzX5.508$%N2.10019@news.get2net.dk>
dateret 6 Dec, forfattede Knud Winckelmann:

> Aha, så er det ikke bare mig.
>
> Der røg en test afsted til tele.test i går aftes og der var intet hul
> igennem.

Jeg sendte 2 i morges som jeg ikke har set skyggen af...

> Gad vide om de har fået ram på Barry....

Rygter vil vide at alle TD@'s kompetente newsBOFH'er er draget til New
Orleans for at høre jazz og spille fandango.

Et opkald til kvindeservice afslørede dog (i 3. opkald) at der må
forventes en del ustabillitet pga. af omlægninger en tid frem.

Modarbejderen kendte desværre intet til status vedr. Barry

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 08-12-00 00:16

Således skrev Alex Bach Andersen <alexbach@isa.dkNOSPAMnet.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Thu, 07 Dec 2000 01:00:09 +0100:

(Evt. svar bør nok futtes et andet sted hen)

>Modarbejderen kendte desværre intet til status vedr. Barry?

Der må simpelthen implementeres en statusside for Barry:

Mail (Tjeck)

Web (Tjeck)

News (Tjeck)

Barry (Going down in flames....)

Argh!

Knud
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers.
The town was burning, the villagers were dead. They didn't need

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-12-00 23:33

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

>Der må simpelthen implementeres en statusside for Barry:

Har vi set for mange reklamer fra et bestemt forsikringsselskab?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-12-00 03:39

Således skrev Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Fri, 08 Dec 2000 23:32:56 +0100:

>Har vi set for mange reklamer fra et bestemt forsikringsselskab?

Whoshh
<Et eller andet blæser hen over hovedet på mig.>

Jeg ser meget lidt fjernsyn, så den fangede jeg ikke.

Men jeg håber da så sandelig ikke at jeg har taget skade af de få
Alka-reklamer jeg har været så uheldig at blive udsat for?

Fut til dk.medier.tv.

Knud
--
"Behold the warranty ... the bold print giveth and the fine
print taketh away." -- fortune file

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-12-00 13:53

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

>Fut til dk.medier.tv.

Fut ignoreret. Det er en avis-reklame...

Et forsikringsselskab har i et par måneder haft en del
helsidesannoncer, hvor man ser et statusdisplay f.eks. med teksten
"Salgschef brudt sammen. Hent backup?".

Det er noget med, at man vil illustere, at firmaer bruger mange penge
på at sikre sig mod tab af data, men ikke mod tab af
nøglemedarbejdere.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-12-00 19:56

Således skrev Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Sat, 09 Dec 2000 13:53:29 +0100:

Aha. Den.
Så er jeg med igen

Knud
--
A long-forgotten loved one will appear soon...

Buy the negatives at any price. -- Fortune file

Fra : Claus J

Dato : 07-12-00 00:28

"Sune" <sune@innocent.com> skrev i en meddelelse news:EoyX5.2489$72.34622@twister.sunsite.auc.dk...
> Virker TD@s newsserver overhovedet?

Delvist. Tele.* er kreperet tilsyneladende; men dk.* virker med
en sjat delay...

> -> Kan TD@ brugere se deres egne indlæg?

Jeg har kun mistet to ud af ca. 20.

> 1)
> Flere steder rundt om i nyhedsgrupperne kan jeg se at TD@ brugere er i tvivl
> om, om den virker.

Også undertegnede

> 2)
> I de interne tele.*-grupper jeg abonnerer på, er de seneste indlæg fra d.
> 4/12.
> Der plejer at være adskillige indlæg hver dag.

Nemlig.

> 3)
> Jeg prøvede at sende en besked i dk.edb.system.ms-windows som ikke er kommet
> frem til TD@s egen server, men er at finde på Sunsite.

Den abonnerer jeg ikke på. Alle dem jeg bruger i dk.* er kommet
på et eller andet tidspunkt...

> Der står intet på:
> http://www.opasia.dk/kundeservice/status/

Hæ.

> Men lur mig om der ikke er noget i vejen med serveren............

Problemet er vist, at TDK har sendt et par centrale personer til
USA på konference - og samtidig har diskplads problemer. Rigtig
ilde kombination...

MVH

Claus J

Fra : Irate Customer of th~

Dato : 07-12-00 02:11

:: "Sune" <sune@innocent.com> skrev i en meddelelse
:: news:EoyX5.2489$72.34622@twister.sunsite.auc.dk...
:: > Virker TD@s newsserver overhovedet?
::
:: Delvist. Tele.* er kreperet tilsyneladende; men dk.* virker med
:: en sjat delay...

You'll find an explanation posted in the technical support newsfroup
news:dk.snak.mudderkastning <----- CLICK HERE FOR FREE PR0N

[...]

The problem with posts missing in tele.* (but which should be present
on the test swerver) should have been fixed yesterday. If it isn't,
I'll fix it later today after I get some sleep to be able to think.

:: > 3)
:: > Jeg prøvede at sende en besked i dk.edb.system.ms-windows som ikke er kommet
:: > frem til TD@s egen server, men er at finde på Sunsite.
:: > Message-ID: news:ju8t2tovuamcekp7dvr5cet9durc64lngv@4ax.com
::
:: Den abonnerer jeg ikke på. Alle dem jeg bruger i dk.* er kommet
:: på et eller andet tidspunkt...

The delay in other froups should disappear now that expire has finished
on the test machine. Any delays still noted are a result of having to
put workarounds in place to deal with inadequate hardware without the
reserve needed to handle todays 12GB/hr news volume. Unless the test
machine crashes later.

:: Problemet er vist, at TDK har sendt et par centrale personer til
:: USA på konference - og samtidig har diskplads problemer. Rigtig
:: ilde kombination...

The problem is that news is being nickel-and-dimed to death. Partial
hardware upgrades are made that reveal further weaknesses. Political
decisions deny the needed hardware to finish the upgrades, so I throw
together a band-aid solution to work around the first problem I noted,
that introduces new problems due to added complexity and what I hope
is the temporal nature of the hacked solution until the needed hardware
appears (I have the needed horsepower; what is missing is the bandwidth
and the diskspace for a satisfactory reserve).

Part of the observed problem is that I'm also doing development on one
of the systems that handles news on its way to you because I lack the
bandwidth for parallel feeds, so downtime on this machine also reflects
both what you read from the test swerver and on the supported reader
machine.

I expect these problems to be addressed after I'm gone if Tele Danmark
has any serious plans about offering news. Until then, I'm trying to
work around them, with the expected difficulties, as hardware arrives
piece by piece.

Apologies for the problems.

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 07-12-00 04:11

I indlægget <meowbot-AutoPost-Barry.B0uwsma.is.a.PEDOPHILE@netscum.dQ>
dateret 7 Dec, forfattede Irate Customer of the Tele Danmark Family of Companies:

> Apologies for the problems.

Tak for info.... (Beklager den til tider lange linielængde):

Jeg fik lige lidt mere insiderviden ad andre kanaler:

[01:21:47] #Danmark:<abca> får I jer noget cajun derovre?
[01:21:50] #danmark:<XXX> :)
[01:22:07] #danmark:<XXX> lidt for lidt, vi er mest paa konferencen
[01:22:17] #Danmark:<abca> hils lige XXXXXXXrten og sig at hele tele.* er forsvundet i et sort hul...
[01:22:40] #danmark:<XXX> Vi ved det godt
[01:22:52] #Danmark:<abca> tilgengæld ser det ud til at XXXXXXXX er blevet lun på XXXXX fra kvindeservice
[01:22:58] #danmark:<XXX> Barry er blot holdt op med at laese mail, og vi kan ikke goere alverden herfra
[01:23:04] #Danmark:<abca> godt
[01:23:14] #Danmark:<abca> okay..
[01:23:45] #danmark:<XXX> Har dog rykket et par af de andre for at goere et eller andet
[01:23:59] #Danmark:<abca> hvordan er klimaet egentligt derovre på denne årstid?
[01:24:00] #danmark:<XXX> Vores ny disksystem er desuden kommet, saa vi snart kan rode med det
[01:24:11] #Danmark:<abca> jaaaaaa, det glæder vi os til
[01:24:30] #danmark:<XXX> Det regner, og er max. 10 grader varmt
[01:25:19] #Danmark:* abca fik et anfald af nostalgi i morges og installerede Free Agent 1.0 fra en oldsag af en opasia CD, stor var skuffelsen da test indlæget aldrig kom til syne
[01:25:29] #Danmark:<abca> aha, det lyder ikke videre interessant...
[01:25:42] #Danmark:<abca> det er jo lige som her :)
[01:26:03] #danmark:<XXX> Lidt surt, kan vaere XXX ser paa det nu - han roder i hvertfald med et eller andet
[01:26:10] #Danmark:<abca> ah ok, den er nede på 5.9° i øjeblikket
[01:26:32] #Danmark:<abca> fedt... jeg finder en kasse limfjordsportere så den er klar til han kommer hjem...
[01:27:02] #danmark:<XXX> Ikke sikkert vi kan fikse det herfra
[01:27:12] #danmark:<XXX> Der er et eller andet funky med readeren
[01:27:12] #danmark:<XXXXXXX> abca: Ja, jeg ved at newsserveren stinker, og nej, jeg kan intet goere herfra, og nej, jeg aner ikke hvad problemet er
[01:27:38] #Danmark:<abca> XXX: okay, jeg finder nogle limfjordsportere alligevel.. det er jo snart jul
[01:27:48] #danmark:<XXX> XXXXXXX: XXXX siger, at han med held har ringet til kunderummet et par gange, og faaet fat i Barry
[01:28:12] #Danmark:<abca> kunderummet? det lyder ubehageligt...
[01:28:34] #danmark:<XXX> abca: tjah, der er der, Barry normalt opholder sig
[01:28:57] #Danmark:<abca> jeg fik en masse 423'ere når jeg prøvede at hente de seneste indlæg fra tele.test via telnet
[01:29:48] #danmark:<XXXXXXX> abca: Naesten alle artiklerne er vaek fra spoolen og overview er konsistent med antallet af artikler
[01:29:55] #Danmark:<abca> samtidig lærte jeg at newnews kommandoen ikke er noget serveren er vild med
[01:30:15] #danmark:<XXXXXXX> Det kan vaere en loessluppen newsprune der har ryddet lidt rigeligt op, men det forklarer ikke hvorfor der ikke kommer nye artikler i tele grupperne
[01:30:15] #Danmark:<abca> aha, så der er ged i nummereringen?
[01:30:29] #danmark:<XXXXXXX> abca: Nej
[01:31:04] #Danmark:<abca> jeg har prøvet at lave en -15 i min fetcher config... men der kommer intet (sandsynligvis fordi de allerede er i IdHist)
[01:31:06] #Danmark:<abca> aha
[01:31:42] #Danmark:<abca> nå, men vi må jo finde nogle passende dk.* grupper at spamme i mellemtiden
[01:31:59] #danmark:<XXX> heh
[01:32:23] #Danmark:<abca> sune og undertegnede er allerede i gang i dk.edb.internet.udbrydere
[01:34:27] #Danmark:<abca> huhej hvor det går:
[01:34:31] #Danmark:<abca> 2705Kb of 6Mb (43.8%), 2.40Kb/sec
[01:34:37] #Danmark:<abca> :-/
[01:35:44] #danmark:<XXX> damn, jeg er busted
[01:36:04] #Danmark:<abca> for meget Budweiser?
[01:36:24] #danmark:<XXX> nope
[01:36:30] #Danmark:<abca> utroligt at man kan ødelægge tjekkisk øl på den måde :-/
[01:36:30] #danmark

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 07-12-00 05:07

Irate Customer of the Tele Danmark Family of Companies <YOUR_NAME@your_provider.here> wrote:

> The problem with posts missing in tele.* (but which should be present
> on the test swerver) should have been fixed yesterday. If it isn't,
> I'll fix it later today after I get some sleep to be able to think.

Please have a look at my comments on the reader/READER feeds in
etc/newsfeeds on the fascist censurbot...

> Apologies for the problems.

The tele-froups *should* work now...

/jan

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 16:56

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 07-12-00 16:56

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Har I sat filter op, som sorterer udefra kommende indlæg, der begynder
> Sv: fra?

Aner det ikke. Jeg er i USA og har vaeret her den sidste uge.

/jan

Fra : Rune Klausen

Dato : 11-12-00 00:04

"Jan Chrillesen" <chrille@isa.dknet.dk> wrote in message

> Aner det ikke. Jeg er i USA og har vaeret her den sidste uge.

Så er det vist på tide at du kommer hjem, og hjælper barry med at sætte den
dejlige 19" rack ting op, var, så vi andre kan lege med de binærer grupper
igen :)

-Rune

Fra : BARRY BOUWSMA IS A P~

Dato : 08-12-00 08:56

[...]

See? SEE??? *THIS* is why I want the proper equipment with the capacity
to handle a full feed, rather than the workarounds I've had to use since
seeing how overloaded the swervers have become. I've had to move the
machine you erroneously refer to as the fascist censurbot into the path
of production because when I was trying to run it in parallel, thousands
of articles went missing due to insufficient capacity. And it's been in
two positions that require two completely different configurations, which
I got right the first time, but didn't remember everything I did the second.

Like I said, by this band-aid `solution' I've chosen to use that requires
constant changing of several configuration parameters, I run a far greater
risk of the mistakes I've made every time I've had to juggle machines like
this rather than fix the root of the problem, just because someone has a
bug up his bum about the requirements of the full feed I'm trying to handle
on equipment I asked to be upgraded months ago when I saw the bottlenecks
looming on the horizon. And further risks of failure -- the test machine
that was the source of the problem crashed mysteriously overnight stopping
the flow of news for perhaps an hour while I tried to figure the cause.
I fixed half of the configuration before sending that last message, but
not the remaining half that you fixed.

Of course, only now have I learned the future plans for news, that do
not match at all the course I've been following, so it's no wonder that
I haven't seen but a fraction of the hardware I said I'd be needing, and
no surprise that nobody bothered to conslut with me about what I would
need for the future. Can't say I'm surprised. It only confirms that
I've been wasting my time on the test machine instead of searching for
a new job and packing up to leave. I'll probably just shut down the test
machine as the network capacity isn't enough to run it in parallel with
the other machines, and my attempts to work around this have caused more
problems than have been solved, which I had feared.

:: The tele-froups *should* work now...

Yeah, well, you've probably had far more sleep in the last day in spite
of your jetlag than I had all last week. The only reason I got any sleep
yesterday is because I was so exhausted that the fact my pants and socks
were soaked in cold rainwater didn't prevent me from losing consciousness.
Not at all a productive state to be in to be able to think clearly.

Oh well, pity I didn't get enough usefulness out of the test machine to
make it worth it. Even customer downloads from it have been negligible
compared with the kvetching about the missing froups on the other reader
machine. I'll probably even miss out on my plans to copy the work I've
done on it to be able to continue that development elsewhere.

No, being a lame-duck newsbastard isn't worth it. I shouldn't have bothered
to stay past September when it became obvious that neither the company
nor the gummint wanted to have me around, and when I wouldn't be able to
get the equipment that I knew would be needed before the end of the year.

No, I still need more sleep. Why do you ask? Feh.