Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon IXUS 300
Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-09-02 20:22

Hej derude.

Jeg har købt et canon digital kamera som jeg er meget tilfreds med. Men når
jeg skal overfører billederne fra kamera til min pc, så er jeg tvunget til
at benytte det medfulgte software program.
Jeg kunne godt tænke mig at få mit kort i kameraet til at figurer som en
midlertidig ekstra harddisk. Jeg ved at det kan lade sig gøre, jeg har
tidligere haft det sådan med et pentax kamera. Jeg kan bare ikke få det til
at virke med det nye.

Er der nogen der kan hjælpe mig, evnt med et program der opretter en ekstra
HD ud fra mit kamerakort.

Mvh
Michael F. Nielsen
mail@primabo.dk

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 13-09-02 22:12

"Michael Nielsen" <michael-nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg kunne godt tænke mig at få mit kort i kameraet til at figurer som en
> midlertidig ekstra harddisk.

Jeg ved ikke om man kan v.hj.a software, men du kan købe en kortlæser som
kan.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-09-02 22:18

Jeg ved at man kan vha. software, som jeg skriver har jeg haft det til at
virke på et pentax kamera. Jeg ønsker bare at mit kort via usb port laves om
til en ekstra hd.

Med det gamle kamera skulle jeg bare sætte stikket i, og vupti så var der en
ekstra hd i "denne computer".

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 14-09-02 08:10

> [...]

> midlertidig ekstra harddisk. Jeg ved at det kan lade sig gøre, jeg har
> tidligere haft det sådan med et pentax kamera. Jeg kan bare ikke få det

Det kan jeg godt forstå, men der findes kun en TWAIN driver via USB til det
kamera (i hvert tilfælde til Win32 - til mac er der en "harddisk"-mounter),
og derfor er du desværre nødt til at bruge noget software der vil snakke den
protokol ..

Køb en kortlæser i stedet - og undersøg på forhånd om dit næste kamera
understøtter funktionaliteten hvis den er vigtig for dig.

Er det mest fordi du er træt af zoombrowseren, kan du prøve nogle freeware
alternativer, fx "downloader" fra:

http://www.breezesys.com/download.html

mvh Steffen