Kim Schumacher på P3
Fra : Familien Rohde

Dato : 13-09-02 18:57

Ham Kim var nu sjov - men da Journalisterne er på vej tilbage er der vist
ikke mere på tapetet. Men da jeg ikke lige var i nærheden af en radio
(båndoptager) en del af dagene tænkte jeg at nogen måske har optaget dem
(evt på MP3) eller ved nogen om en (gen)genudsendelse, eller et sted hvor
man kan downloade programmerne.

Med venlig hilsen Søren

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 14-09-02 01:49

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>(evt på MP3) eller ved nogen om en (gen)genudsendelse, eller et sted hvor

Prøv at spørge DR om ikke de vil lægge udsendelserne frem i en periode, eller gøre
dem til en del af DR75 sitet (og iøvrigt få det ti lat virke igen).

-breiler

Fra : Familien Rohde

Dato : 14-09-02 08:50

"Mikkel Breiler" <mibm@image.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge DR om ikke de vil lægge udsendelserne frem i en periode,
eller gøre
> dem til en del af DR75 sitet (og iøvrigt få det ti lat virke igen).

Jeg har allerede skrevet til dem på p3@dr.dk men jeg ved ikke om det er den
bedste adresse at bruge..

DR-75 var et godt site, men kvaliteten synes jeg ikke så godt om. Men det er
vel den begrænsning der kan være hvis rettighederne spiller ind.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-09-02 10:01

In article <3d82ea12$0$1011$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
fam_rohde@mail1.stofanet.dk says...

> [...]
>
> DR-75 var et godt site, men kvaliteten synes jeg ikke så godt om. Men det er
> vel den begrænsning der kan være hvis rettighederne spiller ind.

Jeg tvivler på at DR lægger gamle Schumacher udsendelser ud til download.
Da man i sin tid lavede "Stemmen Fra 80'erne" Cd'erne, havde man et kæmpe
arbejde med rettighederne til en masse numre fra hans udsendelser, og det
er derfor at selve musiksiden på de to cd'er er ret tynd (med enkelte
undtagelser)

Det samme gør sig gældende hvis man vil prøve at finde nogle af de numre
som han spillede. De eneste steder de er til at opdrive (efter mine
erfaringer) er i brugtpladeforretninger som vinyler.

--
Lars Bernau
"Min arveonkel døde af fald fra en klippe.

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 14-09-02 21:54

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> wrote:

>Det samme gør sig gældende hvis man vil prøve at finde nogle af de numre
>som han spillede. De eneste steder de er til at opdrive (efter mine
>erfaringer) er i brugtpladeforretninger som vinyler.

Det forsøger jeg allerede, men det er svært, der skal flyttes uendeligt mange plader
forend man står med noget der kunne være det han spillede

-breiler

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-09-02 08:16

In article <kjr6ou01lqb55vkr296n27gk8qn2q6gmr4@4ax.com>, mibm@image.dk
says...

> Det forsøger jeg allerede, men det er svært, der skal flyttes uendeligt mange plader
> forend man står med noget der kunne være det han spillede
>
> -breiler

Jeg ved det ! Jeg har gennemsøgt mange hyldemeter vinylplader hos bla
Second Hand Records for at finde "Schumacher musik" Meeen det er da
heldigvis lykkedes en del gange efterhånden.

--
Lars Bernau
"Diskutioner ødelægges tit af folk,

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 18-09-02 16:35

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> wrote:

>Jeg ved det ! Jeg har gennemsøgt mange hyldemeter vinylplader hos bla
>Second Hand Records for at finde "Schumacher musik" Meeen det er da
>heldigvis lykkedes en del gange efterhånden.

2ndHand nede i pisserenden?
Der kommer jeg tit. Men det er småt med det nye.
Accord på Amagerbrogade skulle have en del maxi men til priser fra 30 og op. Accord i
Lyngby har en smule (til samme priser).
Det er svært at gøre et kup.
Jeg så 2 styk Goonsquad - Eight Arms To Hold You i SoundStation.
Det er også en fed sang.

Jeg har nogle dubletter af plader med KS musik, send mig en email.

-breiler

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-09-02 08:11

In article <f37hougsrec47slfnftajgn81n0vtpmep4@4ax.com>, mibm@image.dk
says...

> 2ndHand nede i pisserenden?

Lige præcis... deres priser er noget bedre end Accords, i hvertilfald på
CD'er. Men jeg har også mistænkt 2nd Hand for at være "affaldsspand" for
Accord.
> Der kommer jeg tit. Men det er småt med det nye.

Det er efterhånden også lang tid siden jeg har været der... Kassen lige
inden for døren med CD'er til 5 og 10 kroner er ofte et godt sted at gøre
gode fund. Jeg kan godt overleve at skulle betale 10 kroner for en CD,
selvom der kun er et nummer på man egentligt vil have. Det kunne jeg som
regel ikke finde på i Accord, når de vil have 80 kroner for en CD.

> Accord på Amagerbrogade skulle have en del maxi men til priser fra 30 og op. Accord i
> Lyngby har en smule (til samme priser).
Du kan også prøve Accord på Østerbrogade, de har også en stor sektion med
vinyler.

> Det er svært at gøre et kup.

Jeps... tit får jeg købt noget jeg ikke aner hvad er, men bare ligner
noget KS kunne have fundet på at spille... og nogen er gange man heldig,
at det rent faktisk er sådan noget.

> Jeg har nogle dubletter af plader med KS musik, send mig en email.

Watch out: En mail er på vej......

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 20-09-02 17:19

> [...]

>Lige præcis... deres priser er noget bedre end Accords, i hvertilfald på
>CD'er. Men jeg har også mistænkt 2nd Hand for at være "affaldsspand" for

Korrekt, Ole Tranum som stod der før er nu "chief" i Accord Lyngby.

> [...]
>regel ikke finde på i Accord, når de vil have 80 kroner for en CD.

>Du kan også prøve Accord på Østerbrogade, de har også en stor sektion med

Det ligger lidt akavet, ligesom den på Falkoner og den på Amagerbrogade.

>Jeps... tit får jeg købt noget jeg ikke aner hvad er, men bare ligner
>noget KS kunne have fundet på at spille... og nogen er gange man heldig,
>at det rent faktisk er sådan noget.

Sådan købte jeg også indtil jeg tog mig sammen:

Man tager en computer med internet forbindelse og går til www.kimschumacher.dk
Klik på et år.
Klik på "Lister", vælg 'Alle År', og 'Alle Sange', tryk foroven på "Dan Liste".
Marker det hele op og hiv det over i et tekstbahandlingsprogram.
(Dette trækker tænder ud på din maskine - vær tålmodig).
Ret tekststørrelsen til noget læsbart men knap så stort.
Print.
Lav huller.
Sæt siderne i ringbind gerne med fire styrepinde ikke blot to i midten af A4 arkene.
Sæt en kuglepen i mappen.

Så er du klar til at shoppe med en noget større sikkerhed for at finde noget der er
relevant - Tag mappen med når du forventer at have mere end 10 minutter til lige at
kigge efter plader.
Sæt kommentar når du køber pladerne, skriv gerne lidt om den stand du købte den i. Og
når du spiller den, noter om den er OK.
Jeg kan skaffe en liste over 200+ plader som Kim Schumacher anmeldte imellem 1985 og
1987, som supplement hvis ikke de 1900+ på sitet er nok.

enjoy :)

-breiler

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-02 17:31

Familien Rohde <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8226fe$0$779$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> (evt på MP3) eller ved nogen om en (gen)genudsendelse, eller et sted hvor

_____

Ja, vi må til at vænne os til at journalisterne får ødelagt radioen igen. P4
havde også en væsentlig kvalitetsfremgang under strejken.
Natradioværten kom også med en lille hentydning til at folk sagde at
musikken var meget bedre under strejken. Husagde spøgefuldt at vi måske helt
kunne undværes, hehe.
Så fristen man til at sige. JA, hvis de vil ødelægge vores radio så kan
de sagtens undværes.