Boot Manager ?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-09-02 16:26

Hej og Dav

er der nogen der ved hvordan jeg for yaboot
til at boote OS9,OSX,Linux el. cdrom
jeg kan kun vælge Mac,linux,cdrom
jeg ville gerne kunne vælge mellem OSX og OS9
uden at skulle sætte min "env" værdiger hver gang

eller hvis der findes en anden boot-manager
der kan trick`et
kan man ikke få lilo til Mac ?

..LTJ

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-09-02 18:11

Hold alt-tasten nede under opstart...
/Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-09-02 10:50

Thomas Hansen wrote:
> Hold alt-tasten nede under opstart...

Det var nemt, takker !

..LTJ

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-09-02 20:03

Lasse Jensen <and0806@yahoo.d--k> writes:

> [...]
> OS9,OSX,Linux el. cdrom jeg kan kun vælge Mac,linux,cdrom jeg ville
> gerne kunne vælge mellem OSX og OS9 uden at skulle sætte min "env"

Hvilke distribution bruger du?

> eller hvis der findes en anden boot-manager der kan trick`et kan man
> ikke få lilo til Mac ?

Nej, du kan ikke faa lilo til MAc, som du kender det fra x86 - men
yaboot burde nu ogsaa kunne klare tricket. Mener at YDL som standard
leder efter OS9.x og OSX og konfugurerer yaboot paa passende vis. KIg
evt paa deres websider.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-09-02 10:57

Janus Sandsgaard wrote:
> Hvilke distribution bruger du?

Mandrake8.2
jeg kan ikke rigtig lide YellowDog
men jeg må hellere finde en manual til yaboot
for det burde jo kunne instilles, så det virker.
lilo er nemmere at indstille end yaboot.
jeg har så ikke prøvet Stitch
fra lilo og stitch :))

..LTJ