Er det tilstrækkeligt?
Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 13-09-02 15:40

Hejsa!

Jeg har i snart 6 stive måneder kæmpet med en bærbar pc, men har måtte
erfare at de ikke dur til at spille!!!

Nu har jeg så været ude og købe en ny pc´er, til netop det formål, men jeg
har ikke en dyt forstand på computere, sp jeg vil lige høre nogen erfarne
meninger - er det tilstrækkeligt med den konfiguration jeg har sammensat?
f.eks. i forhold til gta3, americas army o.lign.

Intel P4 2,0 Ghz
ECS P4S5A/DX motherboard
512 mb DDR Ram PC 2100
Seagate Barracuda IV 80 Gb IDE
LG DVD-Rom/CDRW 16 x DVD 32 x CD-R 10 x CDRW
Winfast Geforce 4 TI4200 64 Mb DDR ram
LiteOn 15" TFT flatacreen with 1024*768@75 hz
logitech cordless desktop mus og tastatur

Og onboard AC'97 lydkort 10/100 ethernet adapter, 2 x USB, Firewire

Og er det ikke en okay pris 12300 kr. for det hele?

På forhånd tak for hjælpen, og den kan afbestilles hvis det ikke er
tilstrækkeligt!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-09-02 18:52

Daniel T. Pedersen wrote:
> [...]
>
> Og onboard AC'97 lydkort 10/100 ethernet adapter, 2 x USB, Firewire
>
> Og er det ikke en okay pris 12300 kr. for det hele?

Det ser særdeles fint ud til pengene efter min mening.

-Sune

Fra : Dopedog

Dato : 13-09-02 19:27

> Det ser særdeles fint ud til pengene efter min mening.
>
> -Sune

Ja jeg synes også det ser meget fornuftigt ud ... og du burde da ihvertfald
være sikret et stykke tid ind i fremtiden hvad de nye spil angår

-Ronnie

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-09-02 19:58

> Og onboard AC'97 lydkort

jeg vil nok anbefale at du smide et par hundrede kroner efter et ordenligt
lydkort.
http://us.hercules.com/products/product.php3?id=15 kan ervherves for under
300 kr.
Creative SB live! 5.1 også under 300,-

en AC'97 lydchip er ikke specielt god til andet end *pling* og *tada*
Et godt spil fortjener også god lyd.

Michael

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 13-09-02 23:58

Hvad angår lydkort, er det en god ide, men det er de tørre lommesmerter som
får mig til at stoppe et sted... Men det er jo heldigvis snart jul, så jeg
kan jo håbe på at jeg har været sød i år

Forresten har jeg skrevet forkert...

Det er en Intel P4 2,4 Ghz

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-09-02 00:09

Daniel T. Pedersen wrote:
> [...]
> lommesmerter som får mig til at stoppe et sted... Men det er jo
> heldigvis snart jul, så jeg kan jo håbe på at jeg har været sød i år

Så kan du godt glemme alt om det.

-Sune

Fra : Devast8or

Dato : 14-09-02 00:51

Nu du skriver at den er med fladskærm, får du mig da til at tænke på (igen,
sidst fik jeg bare aldrig spurgt) hvordan sådan en er at spille på. Er der
nogen der har prøvet det? Så vil jeg da meget gerne høre om det (har selv
tidligere gået med tanker om at købe en pga. manglende plads).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Seth

Dato : 14-09-02 02:01

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Mine erfaringer med fladskærme og spil er ikke gode!!
dem jeg har prøvet har simpelthen ikke kunne følge med og det ender med at
hakke koloenormt + fnidder i grafik....

men skal da ikke kunne sige om de nye _billigere_ modeller kan klare det
nu...men tror generelt man skal op i den dyre ende for at løse det problem.

sidste skærm jeg prøvede med var en 15" "Mag" med samme specs som den
Lite-on der bliver omtalt.

Seth

Fra : Johnny Berndt

Dato : 14-09-02 04:24

Drengen vil jo bare have folk får at vide, at han har fået en god pc.
Og jo, det er en god pc du har fået, du kan spille faktisk allle nuværende
spil, men en fladskærm lagger. min erfaring.
god pc.

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 14-09-02 16:43

>Drengen vil jo bare have folk får at vide, at han har fået en god pc.

Drengen er faktisk totalt ligeglad med hvad andre folk synes om ham - og
hans pc., men han har ikke den store forstand på hvad spil kræver nu til
dags, da det er længe siden at drengen har spillet, derfor spurgte drengen
om hvad andres erfaringer er med spil.

Desuden er drengen 20 år og drengen er igang med at studere datalogi, derfor
har drengen ikke haft tid til at spille spil i laaaaaang tid og er derfor
kommet bagud med udviklingen. den tid han så endelig har brugt på spil, er
gået med at PRØVE at få dem til at køre på en 1.1 Ghz notebook med onboard
grafikkort = Fiasko.

Drengen takker for de seriøse kommentarer og råd, og "Drengen" er glad fordi
nu ved alle at han har fået en god ny PC, hvilket han kan bruge til ekstremt
meget, idet han ikke kender nogle af dem der har fået det at vide

Tak for hjælpen DRENGE!!!

- DTP

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-09-02 20:33

> [...]
> glad fordi nu ved alle at han har fået en god ny PC, hvilket han kan
> bruge til ekstremt meget, idet han ikke kender nogle af dem der har

he he.

velbekomme Daniel.

Michael

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-09-02 16:00

Devast8or wrote:
> [...]
> spille på. Er der nogen der har prøvet det? Så vil jeg da meget gerne
> høre om det (har selv tidligere gået med tanker om at købe en pga.

spiller selv på en Dell (viewsonic) fladskærm og det fungerer fint. Jeg
spillet Ghost Recon, SOFII, Hitman 2, Dungeon Keeper 1+2 og de fungere alle
fint. Nogle af dem skal have rettet Gammasetting op fra 50 til 60 men så ser
det også fint ud.
Selvfølgelig er det ikke lige så knivskarpt som på en CRT skærm men hos mig
overvejer fordelene ved en fladskærm klart den meget lille
billedforringelse.

En ting man dog skal være opmærksom på er at de fleste 15" fladskærm max kan
køre 1024*768

Michael

Fra : Wierd-Al

Dato : 16-09-02 20:26

Spar dog 3000,- og bestil en DELL på nettet....til knapt 9500,-
Den har næsten samme konfiguration som du skriver....

Wierd-Al

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 17-09-02 01:39

> Spar dog 3000,- og bestil en DELL på nettet....til knapt 9500,-
> Den har næsten samme konfiguration som du skriver....
>
> Wierd-Al

Jahh den mangler bare:

80 gb harddisk + 512 mb ram - (opgraderings tilbud hos dell) samlet +1170
kr. oven i prisen på 9495 kr.
15" fladskærm (tillæg for fladskærm hos dell) + 1700 kr.
Geforce 4 Ti 4200 istedet for geforce 4 MX (tillæg for geforce 4 ti 4200 hos
dell) + 890 kr.
DVD/DC-RW combo (tillæg hos dell istedet for kun DVD) + 1050 kr.
firewire kort (tillæg følger ikke med til standart kampagne maskinen) + 290
kr.
netkort 10/100 (tillæg følger ikke med til standart kampagne maskinen) + 250
kr.
trådløst mus og tastatur logitech cordless (tilbuds kampagne hos zitech
normalt koster tastaturet 495 kr. alene) + 495
3 års Onsite garanti + 990 kr.

Samlet pris for den samme PC hos DELL = 16330 kr. altså ville jeg spare...,
øhhh betale ekstra 16330 - 12300 = 4030 kr. ekstra.

Men ellers tak for tippet!

- DTP

Fra : Wierd-Al

Dato : 17-09-02 17:44

Sorry...Fulgte vist ikke lige med.........*GGG*