Refluks
Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 13-09-02 13:22

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad re-fluks er, det er ikke sikkert at
det er stavet rigtig, da det er en besked jeg har fået mundtligt, også evt.
hvad der gøre mod det, i dette tilfælde er det re-fluks i tolvfingertarmen

MVH

Birgitte

_________________________________________ Birgitte Sembach Lauridsen
ICQ#:137560108 Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ):
+2783142137560108 More ways to contact me: http://wwp.icq.com/137560108

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-09-02 13:38

Birgitte Sembach Lauridsen <mail@sembach.dk> wrote:
> [...]
> sikkert at det er stavet rigtig, da det er en besked jeg har fået
> mundtligt, også evt. hvad der gøre mod det, i dette tilfælde er det

så vidt jeg ved er det noget med at indholdet i tolvfingertarmen løber
tilbage hvor det kommer fra....

fandt dette: Mavesyre på afveje
Refluks betyder tilbageløb. Der er tale om, at den stærke mavesyre ved en
fejl løber tilbage op gennem spiserøret - i stedet for at blive i maven,
hvor den hører til.
Andre betegnelser
Refluks er navnet på den sygdom, der også omtales som halsbrand,
spiserørsbrok, spiserørskatar eller betændelse i spiserøret. Alt sammen
dækker over mere eller mindre alvorlige symptomer på mavesyre, der løber op
i spiserøret og irriterer. I nogle tilfælde er irritationen så kraftig, at
der kommer sår i spiserøret.

der står mere her: http://shor.ter.dk/856489941

og her: http://shor.ter.dk/644664205

--