Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hva skal jeg kjøpe (Digital kamera (prof k~
Fra : Sanjayan Selvamanick~

Dato : 12-09-02 20:42

Hei.. Hei..
En gammel foto mann ønsker å finne hobbien tilbake etter noen år.

Jeg hadde en Minolta 9Xi før. Nå ønsker jeg å kjøpe et prof digitalt kamera.
Hva skal jeg velge?
Hva må jeg sette vekt/oppmerksom på?
Pris klasse ca. kr. 30.000,-
Er det lurt å kjøpe brukt?
HVa anbefaler dere?

Takk for hjelpa.

Mvh
Sanjayan

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-09-02 20:55

"Sanjayan Selvamanickam" <adsaya@frisurf.no> skrev i melding
> Hei.. Hei..
> En gammel foto mann ønsker å finne hobbien tilbake etter noen år.
>
> Jeg hadde en Minolta 9Xi før. Nå ønsker jeg å kjøpe et prof digitalt
kamera.

Jeg har et Minolta D7. (Har kommet i to oppgraderinger etter jeg kjøpt det)
Det koster omtrent halvparten av det du vil legge i et nytt kamera, men har
et objektiv fra 28- 200 mm f2.8, og 5 megapixler. Jeg har og har hatt 35mm
speilrefleks og mellomformat 4,5*6, og jeg synes kvaliteten på bildene
ligger et sted mellom disse.
Skal du opp i 'prof' kvalitet blir det vel å legge mer enn 30K i det.
Jeg har ALDRI tatt så mye bilder som nå (5.500 på et halvt år) og det har
vært en fornøyelse å komme tilbake til eksperimentene igjen.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-09-02 12:36

"Sanjayan Selvamanickam" <adsaya@frisurf.no> wrote in

> HVa anbefaler dere?

Vent til efter Photokina som starter 25. september - der bliver annonceret
nye modeller..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : max

Dato : 13-09-02 12:33

> Vent til efter Photokina som starter 25. september - der bliver annonceret
> [...]

Og i 2003.... 2004........etc etc
D100, D60 og S2 er knabt nok kommet i handel - du skal ikke
regne med de blir udskiftet på Photokina 2002.. Men ja Kenneth
du har ret - Totalt og fuldstændigt ret, vi venter på Sigma...! Øhh..
mvh max

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-09-02 13:52

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in

> [...]
> regne med de blir udskiftet på Photokina 2002.. Men ja Kenneth
> du har ret - Totalt og fuldstændigt ret, vi venter på Sigma...! Øhh..

Jeg regner ikke med at de nævnte modeller bliver skiftet på Photokina, men
der kunne jo (forhåbentlig) komme lidt prisjusteringer som følge af nye
modeller

Fra : max

Dato : 13-09-02 15:59

> [...]
> der kunne jo (forhåbentlig) komme lidt prisjusteringer som følge af nye

Jaaaaahhh, det ville være dejliiigt...

Fra : max

Dato : 13-09-02 16:31

> [...]
> der kunne jo (forhåbentlig) komme lidt prisjusteringer som følge af nye

http://www.digitalfocus.net/sections/views/1DsRumour/1DsRelease.htm
Men den blir nok ikke billig max

Fra : 2rb1

Dato : 14-09-02 11:32

"Sanjayan Selvamanickam" <adsaya@frisurf.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> En gammel foto mann ønsker å finne hobbien tilbake etter noen år.
>
> Jeg hadde en Minolta 9Xi før. Nå ønsker jeg å kjøpe et prof digitalt

Du skriver at du er en gammel fotomand - så bør du da også vide at du skal
købe det du har brug for :)
Mvh. 2rb1