Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilken blæser til GeForce2 MX400 64MB?
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 12-09-02 19:27

Æv æv æv æv æv ....

Så stod min blæser på mit GeForce2 MX400 64MB af. Den havde længe brummet og
døde til sidst idag. Den er 40mm og sat på kortet med 2ben stik.

Nu er spørgsmålet: Hvilket blæser skal jeg shoppe og skrue på?

Jeg har kigget lidt på Global Win FA420
http://www.globalwin.com.tw/product/images/fa420.jpg - men er den jeg skal
bruge?

Jeg får om et par dage sat 2 x 80mm blæsere i mit kabinet på hver 19dB, så
jeg ønsker ikke et jetjager-larme-blæser...

Men hvad siger grafikkort-hajerne? Hvilken blæser ville i sætte på et
GeForce2 MX400 64MB?

(Nej - min økonomi syntes ikke det er iorden at købe et nyt grafikkort)

Mvh Janus

Fra : Kristian Espensen

Dato : 12-09-02 20:34

"Janus Nielsen [www.djjanus.dk]" <info@djjanus.dk> wrote in message

> Men hvad siger grafikkort-hajerne? Hvilken blæser ville i sætte på et
> GeForce2 MX400 64MB?

Det er ikke sikkert at kortet behøver en blæser! Prøv kortet uden blæser,
evt. kan du montere en større heatsink+kølepasta. Det lyder som dit airflow
bliver ganske godt, så du behøver nødvendigvis ikke en blæser på dit gf2.
--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Pipeline

Dato : 13-09-02 00:41

"Janus Nielsen [www.djjanus.dk]" <info@djjanus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> døde til sidst idag. Den er 40mm og sat på kortet med 2ben stik.
>
> Nu er spørgsmålet: Hvilket blæser skal jeg shoppe og skrue på?

Jeg har samme kort som dig og jeg kører uden blæser på kortet. Jeg har
derudover en 19db blæser i PSUen, samt 2 stk. 12 db (80 mm.) i kabinettet
(ind foran/ud bagi). Alle blæsere er Pabst. Blæseren bag i kabinettet sidder
lige over grafikkortet så jeg har ingen problemer med varmen. Idéen med
blæsere på GeForce2 kort er mere kosmetisk end en nødvendighed, medmindre
man har et meget dårligt flow i kabinettet (tætsiddende kort).

MVH
Pipeline

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-09-02 06:29

Janus Nielsen [www.djjanus.dk] wrote:
> [...]
> GeForce2 MX400 64MB?
>
> (Nej - min økonomi syntes ikke det er iorden at købe et nyt

Jeg synes også du skal gøre som de andre siger, at prøve at køre uden blæser
et stykke tid. Evt lave nogle test som stresser kortet for at se om der
kommer fejl.
Jeg kender selv flere der har et sådan kort, hvor der ikke er blæser på -Fra
da de købte det....
Men som sagt, hvis dit airflow er ok, så burde det få luft nok !

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk