Endora vs. Outlook... m.h.t virus
Fra : Magnus

Dato : 12-09-02 17:22

Jeg benytter Outlook til post program men jeg vil nu prøve Endora men
hvordan er det iforhold til email virus.
Da jeg modtager et par stk. virus pr. mail om dagen hvordan har Endora det
med det. En virus udnytter som regel et sikkerheds hul udbredte programmer
som Outlook jo er vil jeg med Endora være mere beskyttet mod virus pr. mail.
?

/Magnus

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-09-02 17:49

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Jeg benytter Outlook til post program men jeg vil nu prøve Endora men
>hvordan er det iforhold til email virus.

Du mener vel Eudora?

De fleste "selvkoerende" virusser/orme udnytter svagheder i den
browser, der viser html-kodede mails. Baade Outlook og Eudora
benytter svjv. Internet Explorer til dette.

Saa jeg kunne forestille mig, at Eudora ogsaa vil vaere saarbar i
nogle tilfaelde.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Crash Override

Dato : 12-09-02 18:58

On Thu, 12 Sep 2002 18:49:11 +0200, Allan Olesen wrote:

> Du mener vel Eudora?
>
> De fleste "selvkoerende" virusser/orme [snip]

Du mener vel vira?

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-09-02 18:59

"Crash Override"...

Har du et rigtigt navn - eller kommunikerer jeg med et sort hul i
cyberspace?

....<crash@streetwise.dk> skrev:

>Du mener vel vira?

Nej, jeg mener virusser/orme. Du maa hellere smutte en tur til
boghandleren, hvis du har taenkt dig at fortsaette din fremfaerd.

Formaalet med min kommentar vedr. stavningen af Eudora var i
oevrigt at sikre mig, at vi talte om samme program. Hvad var
formaalet med _din_ kommentar?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Crash Override

Dato : 15-09-02 19:44

On Sun, 15 Sep 2002 19:58:49 +0200, Allan Olesen wrote:

> "Crash Override"...
>
> Har du et rigtigt navn - eller kommunikerer jeg med et sort hul i
> cyberspace?

Ja, jeg har et "rigtigt navn".
Nej, du kommunikerer ikke med et sort hul i cyberspace.

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-09-02 21:54

"Crash Override" <crash@streetwise.dk> wrote:

>Nej, du kommunikerer ikke med et sort hul i cyberspace.

Jo. Set herfra goer jeg. Det gider jeg ikke fortsaette med.
Farvel.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Crash Override

Dato : 15-09-02 22:10

On Sun, 15 Sep 2002 22:53:51 +0200, Allan Olesen wrote:

> Jo. Set herfra goer jeg. Det gider jeg ikke fortsaette med.

:)

> Farvel.

Det er vist første gang jeg er røget i killfilter alene pga mit navn :)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-02 07:11

"Crash Override" <crash@streetwise.dk> wrote in message
> Det er vist første gang jeg er røget i killfilter alene pga mit navn :)

Det forstår jeg godt... Auf nemer wiedersehen...

Fra : Crash Override

Dato : 16-09-02 07:55

On Mon, 16 Sep 2002 08:11:11 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

> Det forstår jeg godt... Auf nemer wiedersehen...

LOL, det her udvikler sig snart til noget morsomt. (og ja, jeg vil anse
det som ret morsomt at jeg er i killfilter hos alle mennesker på grund af
mit navn)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-09-02 19:30

> De fleste "selvkoerende" virusser/orme udnytter svagheder i den
> browser, der viser html-kodede mails. Baade Outlook og Eudora
> benytter svjv. Internet Explorer til dette.

Man kan slå MS View fra I Eudora, så på den måde er man vel bedre
beskyttet..

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-09-02 20:06

Allan Olesen skrev:

> [...]
> benytter svjv. Internet Explorer til dette.
>
> Saa jeg kunne forestille mig, at Eudora ogsaa vil vaere saarbar i

Der er to indstillinger, der gør Eudora mere sikker.

Under Tools, Options, Viewing mail:
Fjern flueben i : Use Microsoft Viewer
Fjern flueben i : Allow executables in HTML content

--
Mvh.
LarsK

Fra : Martin Christiansen

Dato : 13-09-02 08:58

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Der er to indstillinger, der gør Eudora mere sikker.
>
> Under Tools, Options, Viewing mail:
> Fjern flueben i : Use Microsoft Viewer
> Fjern flueben i : Allow executables in HTML content

Har man slet ikke de muligheder med Outlook.?

Mvh - Martin