/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Hvad hedder det på dansk?
Fra : Brian Alvin


Dato : 12-09-02 16:37

Hej Mac-folk!
Har aldrig tidligere været i denne nyhedsgruppe - da jeg ikke selv er
Mac-bruger. Men nu vil jeg lige forsøge, om der måske er et kvikt hoved, som
kan hjælpe mig med et lille sprogligt spørgsmål:

Jeg er IT-oversætter og beskæftiger mig normalt med Windows. Netop nu sidder
jeg bare med en svensk tekst til Mac, som jeg er ved at oversætte til dansk.
Har styr på langt det meste, men der er et enkelt problem i følgende
sætning:

"Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."

Det handler om at åbne et tekstprogram, men jeg kender altså ikke
"Anteckningar" - og ved heller ikke, hvilke programmer der findes i
Apple-menuen (eller hedder det Æblemenuen?). Hvis nogen derude kan fortælle
mig, hvad dette program kan hedde på dansk, ville jeg være glad.

På forhånd tak,
Brian A.
WordFighter





 
 
Preben Bødker Nielse~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 12-09-02 16:48

Brian Alvin <brian@wordfighter.dk> wrote:
> "Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."

Anteckna = Notere

Komplet sætning:
"Du kan f.eks. åbne Notesblok, som normalt findes i Apple-menuen"

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Erik Richard Sørense~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-09-02 20:03

Hej Preben

Er du sikker på det? - I min oldgamle svensk-dansk ordbog står der, at
det betyder 'pege hen på' / 'vise hen til'. - Men din oversættelse giver
da mening...

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Brian Alvin <brian@wordfighter.dk> wrote:
> > "Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."
>
> Anteckna = Notere
>
> Komplet sætning:
> "Du kan f.eks. åbne Notesblok, som normalt findes i Apple-menuen"

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Erik Richard Sørense~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-09-02 19:14

Hej Brian

Brian Alvin wrote:

> Jeg er IT-oversætter og beskæftiger mig normalt med Windows. Netop nu sidder
> jeg bare med en svensk tekst til Mac, som jeg er ved at oversætte til dansk.

Det er da godt, at der er nogen, der også vil gøre det. Det er der skam også
brug for.

> Har styr på langt det meste, men der er et enkelt problem i følgende
> sætning:
>
> "Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."

Ordret: Du kan f.eks. åbne henvisninger, som brugeren lægger i Apple-menuen.

> Det handler om at åbne et tekstprogram, men jeg kender altså ikke
> "Anteckningar" - og ved heller ikke, hvilke programmer der findes i
> Apple-menuen (eller hedder det Æblemenuen?). Hvis nogen derude kan fortælle
> mig, hvad dette program kan hedde på dansk, ville jeg være glad.

Ordet "Anteckningar" betyder egentlig svjv. 'anmærkning' i juridisk sprogbrug,
men bruges nu mest som 'henvisning til'. Du laver en henvisning ved at markere
den fil - det program, du vil oprette en henvisning til ved at markere den _Én_
gang og trykke på COM+M (ÆBLE-tast+M), så fremkommer der en henvisning, som i
sig selv er en lille applikation, der har den relevante kode til den fil / det
program, den henviser til. Denne henvisning placerer du så i mappen
'Apple-menuemner' inde i selve systemmappen.

I klassiske Mac systemer 7-9 ligger der kun nogle få og små programmer i
Apple-Menu, men du kan placere en henvisning til alle programmer i
Apple-menuen, så du kan åbne programmet derfra. Det svarer til, at du i Windows
lægger henvisninger i 'Start'->'Programs'.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Petersen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 13-09-02 08:32

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> "Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."
>
> Ordret: Du kan f.eks. åbne henvisninger, som brugeren lægger i Apple-menuen.

Nej. Svensk kan være drilsk. "Brukar" betyder "plejer". Den korrekte
oversættelse er:

"Du kan for eksempel åbne Noter som plejer at befinde sig i
Applemenuen."
(Og "Noter" må vel være lig det danske "Notesblok".)

v.h
Martin

Jesper Juellund Jens~ (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 13-09-02 21:58

Martin Petersen skrev:

> "Du kan for eksempel åbne Noter som plejer at befinde sig i
> Applemenuen."
> (Og "Noter" må vel være lig det danske "Notesblok".)

Så derfor må den korrekte oversættelse vel være noget i stil med: "Du
kan for eksempel åbne Notesblok, som plejer at befinde sig i
Apple-menuen."

Bemærk, at Apple selv skriver Apple-menuen med bindestreg. Ja, jeg ved
godt, at jeg er lidt hysterisk med den slags, men netop ensartetheden i
brugergrænsefladen og dens dokumentation er en af Mac'ens store styrker.
Jeg vil derfor også vove at påstå, at der stilles større krav til
tekster om Mac-brugergrænsefladen end til tilsvarende tekster i
forbindelse med Windows.

For resten, Brian Alvin, du skriver, at du har styr på langt det meste,
men hvis du normalt beskæftiger dig med Windows, er det måske på sin
plads at være opmærksom på den specielle Mac-sprogbrug, hvor der for
eksempel er "arkiver" og ikke "filer" (men hvor udtrykket ofte undgås
til fordel for "dokumenter" eller lignende), "henvisninger" og ikke
"genveje" osv.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen
http://cyrk.dk/programmer/

Henrik Münster (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 13-09-02 22:26

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> For resten, Brian Alvin, du skriver, at du har styr på langt det meste,
> men hvis du normalt beskæftiger dig med Windows, er det måske på sin
> plads at være opmærksom på den specielle Mac-sprogbrug, hvor der for
> eksempel er "arkiver" og ikke "filer" (men hvor udtrykket ofte undgås
> til fordel for "dokumenter" eller lignende), "henvisninger" og ikke
> "genveje" osv.

"Skrifter" og ikke "fonte", og sådan kan man blive ved. Har Apple
Danmark ikke en liste over tilladte ord? Det er i øvrigt meget sjovt med
sådan en Windows-bruger herinde. Tror I ikke, vi kan lokke ham til at
skrive "Fastpladelager" i stedet for harddisk? Så har vi da noget at
more os over, når hans oversættelse kommer ud.
I øvrigt stemmer jeg også for at oversættelsen skal være:

"Du kan for eksempel åbne Notesblok som plejer at befinde sig i
Applemenuen."

Jeg har set på Apples svenske hjemmeside, og Anteckningar er en
Fil (det hedder det på svensk), som i Mac OS 9 flyttede fra Apple-menuen
til "Program & tillbehör". Det må næsten være programmet "Notesblok",
tror I ikke?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Gentofte

Mogens Thyregod (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Thyregod


Dato : 13-09-02 23:20

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:
>
> > For resten, Brian Alvin, du skriver, at du har styr på langt det meste,
> > men hvis du normalt beskæftiger dig med Windows, er det måske på sin
> > plads at være opmærksom på den specielle Mac-sprogbrug, hvor der for
> > eksempel er "arkiver" og ikke "filer" (men hvor udtrykket ofte undgås
> > til fordel for "dokumenter" eller lignende), "henvisninger" og ikke
> > "genveje" osv.
>
> "Skrifter" og ikke "fonte", og sådan kan man blive ved. Har Apple
> Danmark ikke en liste over tilladte ord?

Der findes ganske rigtigt en æblesnak-ordbog med de autoriserede
oversættelser, også til dansk på:

<ftp://ftp.apple.com/developer/Tool_Chest/Localization_Tools/Mac_OS_X_Gl
ossaries/>

--
mvh.
Mogens Thyregod
mailto:mothsoft@mac.com
http://homepage.mac.com/mothsoft/

thomas tomcat (13-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 13-09-02 23:27

in article 1fih26h.1iweph283wctuN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 13/09/02 23:25:

> I øvrigt stemmer jeg også for at oversættelsen skal være:
>
> "Du kan for eksempel åbne Notesblok som plejer at befinde sig i
> Applemenuen.


Blandede mig udenom indtil nu, men undskyld undskyld: .. men er jeg den
eneste, der aldrig SIGER apple menuen. Lisdan heller ikke apple tasten.

??


Erik Richard Sørense~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-09-02 02:00

Hej Martin

Den 'fælde' var jeg skam klar over. men i min oldgamle svensk-danske ordbog står
der, at 'Anteckningar' kan betyde både 'pege hen på' og 'vise hen til', og at
navneordet 'brukar' betyder en bruger / forbruger, og som verbum kan det være det
passive 'at bruges' 'at pleje at....'. Og såvidt jeg da forstod på spørgeren, som
sendte mig en mail, var det min oversættelse, der passede bedst ind i
sammenhængen. - Men indrømmet, - den anden oversættelse kan godt forsvares.

Martin Petersen wrote:

> > "Du kan t.ex. öppna Anteckningar som brukar sitta i Apple-menyn."
> >
> > Ordret: Du kan f.eks. åbne henvisninger, som brugeren lægger i Apple-menuen.
>
> Nej. Svensk kan være drilsk. "Brukar" betyder "plejer". Den korrekte
> oversættelse er:
>
> "Du kan for eksempel åbne Noter som plejer at befinde sig i
> Applemenuen."
> (Og "Noter" må vel være lig det danske "Notesblok".)

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Petersen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 14-09-02 06:20

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Og såvidt jeg da forstod på spørgeren, som
> sendte mig en mail, var det min oversættelse, der passede bedst ind i
> sammenhængen.

Det ville så kræve at "sitta" kunne betyde "anbringe", og at man kunne
skrive "brukar" som navneord i ubestemt form. (Hvis det altså på
nusvensk overhovedet KAN betyde "forbruger, som du skriver.
Nej, nej ...

>- Men indrømmet, - den anden oversættelse kan godt forsvares.

Sorry, men det er den ENESTE rigtige.

v.h
Martin

Martin Edlich (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-09-02 07:26

In article <1fiho56.1hs388odci02cN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Sorry, men det er den ENESTE rigtige.

Det vil jeg give dig ret i, og jeg vil da i den forbindelse gerne minde
gruppen om at jeg har boet i Sverige i 5 år, kørt med svensk OS i ca 4
år og er gift med en svensker (som også giver dig ret).

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 14-09-02 09:31

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Sorry, men det er den ENESTE rigtige.
>
> Det vil jeg give dig ret i, og jeg vil da i den forbindelse gerne minde
> gruppen om at jeg har boet i Sverige i 5 år, kørt med svensk OS i ca 4
> år og er gift med en svensker (som også giver dig ret).

Javelja. Dvs moralen er at man kan spare 9 år af sit liv ved
omhyggeligt at udvælge sine fordomme?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-09-02 07:08

In article <kk3csdrmzy.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Javelja. Dvs moralen er at man kan spare 9 år af sit liv ved
> omhyggeligt at udvælge sine fordomme?

Straffen blev kombineret, så de 4 og 5 år foregik på nogenlunde samme
tid.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-09-02 22:03

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Javelja. Dvs moralen er at man kan spare 9 år af sit liv ved
> > omhyggeligt at udvælge sine fordomme?
>
> Straffen blev kombineret, så de 4 og 5 år foregik på nogenlunde samme
> tid.

Du og konen blev udvist pga god opførsel?

Og herefter familiesammenført i København?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-09-02 22:50

In article <kkznujotil.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Du og konen blev udvist pga god opførsel?

Nixen, vi stak af en mørk nat og samledes et hemmeligt sted før vi tog
båden over og officielt fik benævnelsen "bådflygtninge".

> Og herefter familiesammenført i København?

Njae, Hundige. Jeg skal forresten muligvis snart til at blive jyde.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Peter Kiil (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 15-09-02 22:54

in article newsspam4-1FAB04.23502015092002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 15/09/02 23:50:

> Njae, Hundige. Jeg skal forresten muligvis snart til at blive jyde.

Fantastisk idé, kan kun anbefales Er det frivilligt eller klækkelige
pengesummer der gør udfaldet?

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.


Martin Edlich (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-09-02 23:07

In article <B9AACE24.20349%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Fantastisk idé, kan kun anbefales Er det frivilligt eller klækkelige
> pengesummer der gør udfaldet?

Forhåbentlig det sidste.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Povl H. Pedersen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 16-09-02 05:51

On Mon, 16 Sep 2002 00:06:50 +0200,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
> In article <B9AACE24.20349%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
> wrote:
>
>> Fantastisk idé, kan kun anbefales Er det frivilligt eller klækkelige
>> pengesummer der gør udfaldet?
>
> Forhåbentlig det sidste.

Eller håbet om at blive så jysk at han kan vende tilbage til
København og blive chef :)

Thorbjørn Ravn Ander~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-09-02 15:15

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > pengesummer der gør udfaldet?
>
> Forhåbentlig det sidste.

Hvis det lykkes, vil jeg gerne vide hvor.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Christian Bech (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 16-09-02 23:18

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>
>> > pengesummer der gør udfaldet?
>>
>> Forhåbentlig det sidste.
>
>Hvis det lykkes, vil jeg gerne vide hvor.

Jeg er også bange.
--
Christian

Martin Edlich (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 16-09-02 23:25

In article <kkfzwa10n7.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis det lykkes, vil jeg gerne vide hvor.

Må man spørge hvorfor?

Hvis "Ja", uddyb veligst.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-09-02 02:17

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Hvis det lykkes, vil jeg gerne vide hvor.
>
> Må man spørge hvorfor?

Måske.

> Hvis "Ja", uddyb veligst.

Det har faldet mig svært at finde steder med store pengesummer (som
var villig til at give dem til mig). Jeg vil gerne vide 1) om slige
findes, og 2) hvor disse i så fald måtte være.

Nu har jeg svaret dig. Hvornår siger du så "hvor"?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Christian Bech (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 17-09-02 23:20

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>
>> > Hvis det lykkes, vil jeg gerne vide hvor.
>>
>> Må man spørge hvorfor?
>
>Måske.
>
>> Hvis "Ja", uddyb veligst.
>
>Det har faldet mig svært at finde steder med store pengesummer (som
>var villig til at give dem til mig).

Ahem... nej, jeg må hellere holde min kæft.
--
Christian

Martin Edlich (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-09-02 00:44

In article <kkr8ft8leg.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det har faldet mig svært at finde steder med store pengesummer (som
> var villig til at give dem til mig). Jeg vil gerne vide 1) om slige
> findes, og 2) hvor disse i så fald måtte være.

Hvad er store pengesummer for dig?

> Nu har jeg svaret dig. Hvornår siger du så "hvor"?

Sidst i næste uge.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Christian Bech (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 18-09-02 22:07

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

Tillas mig at svare på Thorbjørns vegne. Det bliver sjovere på den
måde.

>In article <kkr8ft8leg.fsf@mimer.null.dk>,
> thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:
>
>> Det har faldet mig svært at finde steder med store pengesummer (som
>> var villig til at give dem til mig). Jeg vil gerne vide 1) om slige
>> findes, og 2) hvor disse i så fald måtte være.
>
>Hvad er store pengesummer for dig?

Alt over dagpengesats.

>> Nu har jeg svaret dig. Hvornår siger du så "hvor"?
>
>Sidst i næste uge.

Bumbum. Er du ikke plastingeniør? Så kan det næsten kun være Lego.. Så
bliver Thorbjørn for alvor misundelig.
--
Christian

Martin Edlich (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-09-02 22:43

In article <htehouojsipfmei127u8kt8p81520kl90f@4ax.com>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Tillas mig at svare på Thorbjørns vegne. Det bliver sjovere på den
> måde.

Ja, Thormas Bjørn Ravn Andersen er lidt småkedelig.

> Alt over dagpengesats.

Sikken et sammentræf - det er det også for mig.

> Bumbum. Er du ikke plastingeniør? Så kan det næsten kun være Lego.. Så
> bliver Thorbjørn for alvor misundelig.

Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
forskellige afskygninger.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 12:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
> noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
> forskellige afskygninger.

Fiskekassefabrik i Hirtshals?

Jeg ved det - det er kedeligt, men jeg kan ikke komme paa noget bedre :(
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 13:28

In article <kk4rcmnqhj.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Fiskekassefabrik i Hirtshals?

Det var en nitte. Emnerne er MEGET større.

> Jeg ved det - det er kedeligt, men jeg kan ikke komme paa noget bedre :(

Er det af samme årsag der ikke er nogen der er villige til at overdrage
større pengesummer til dig?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 13:44

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Jeg ved det - det er kedeligt, men jeg kan ikke komme paa noget bedre :(
>
> Er det af samme årsag der ikke er nogen der er villige til at overdrage
> større pengesummer til dig?

Det tror jeg ikke. Det haaber jeg ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 15:04

In article <kk8z1ykv3b.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det tror jeg ikke. Det haaber jeg ikke.

Du må jo prøve at spørge din chef så.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 15:32

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Det tror jeg ikke. Det haaber jeg ikke.
>
> Du må jo prøve at spørge din chef så.

"Kaere chef - hvad forventer du jeg svarer naar der er nogen der
spoerger mig om jeg ved hvor de laver store plastikting i Jylland?
Har det faktum at jeg ikke ved det, paavirket min loen?".

Hvorfor vil du ikke sige hvor det er? Er du ikke sikker paa de tager dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 16:15

In article <kkptvakq3q.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> "Kaere chef - hvad forventer du jeg svarer naar der er nogen der
> spoerger mig om jeg ved hvor de laver store plastikting i Jylland?
> Har det faktum at jeg ikke ved det, paavirket min loen?".

Så mangler vi bare din chefs svar.

> Hvorfor vil du ikke sige hvor det er?

Det vil jeg da også godt, men du ville først vide det hvis det lykkedes.

> Er du ikke sikker paa de tager dig?

Det er jeg naturligvis ikke, men personalechefen var en kvinde, så jeg
burde have en chance.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 16:17

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Så mangler vi bare din chefs svar.

Beklager. NDA.

> > Hvorfor vil du ikke sige hvor det er?
>
> Det vil jeg da også godt, men du ville først vide det hvis det
> lykkedes.

Jamenisaafaldharjegskiftetmening. Hvor er det henne?

>
> > Er du ikke sikker paa de tager dig?
>
> Det er jeg naturligvis ikke, men personalechefen var en kvinde, så jeg
> burde have en chance.

Spurgte de til om du var gift? Hvad svarede du?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 17:03

In article <kk4rcmxb4s.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Beklager. NDA.

Er ERS din chef?

> Jamenisaafaldharjegskiftetmening. Hvor er det henne?

LM i Lunderskov.

> Spurgte de til om du var gift? Hvad svarede du?

Jeg svarede at jeg var gift, men gik ind for flerkoneri og ofring af
kedekid.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Peter Kiil (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 19-09-02 17:45

in article newsspam4-448C0C.18023219092002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 19/09/02 18:02:

> LM i Lunderskov.

Vindmøllevinger right?
--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand


Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 21:05

In article <B9AFCBB9.21072%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Vindmøllevinger right?

Jeps.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Storm (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-09-02 15:34

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <B9AFCBB9.21072%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
> wrote:
>
> > Vindmøllevinger right?
>
> Jeps.

Skuffende at høre. - Jeg forestillede mig noget større.
Fra en anden tråd om raketter (for at det ikke skulle køre helt af
sporet, turde ikke nævne noget om ramklodser - fik jeg en idé om, at
vi ihvertfald var ude i noget på størrelse med boreplatforme.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Martin Edlich (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 21-09-02 10:11

In article <1fith91.1loyxgh2qn3qrN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Skuffende at høre. - Jeg forestillede mig noget større.

Den slags er ikke rart at høre fra en kvinde.

> Fra en anden tråd om raketter (for at det ikke skulle køre helt af
> sporet, turde ikke nævne noget om ramklodser - fik jeg en idé om, at
> vi ihvertfald var ude i noget på størrelse med boreplatforme.

Du skal da være velkommen til min boreplatform....

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Storm (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 21-09-02 22:07

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fith91.1loyxgh2qn3qrN%Ninzen@ofir.dk>,
> Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:
>
> > Skuffende at høre. - Jeg forestillede mig noget større.
>
> Den slags er ikke rart at høre fra en kvinde.

Op med humøret - du har da så mange evner

Hvis du hellere vil lege med legoklodser skulle det vel også være muligt
de søger da talentfulde folk - go for it!

> Du skal da være velkommen til min boreplatform....

Huuuh - jeg har rigeligt at se til på min egen platform.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 11:27

In article <1fivox0.idihy61m2ycmwN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Op med humøret - du har da så mange evner

Du har snakket med min kone kan jeg forstå.

> Huuuh - jeg har rigeligt at se til på min egen platform.

Aha?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Storm (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 22-09-02 15:20

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Du har snakket med min kone kan jeg forstå.

Ja, hun sagde du var vild med møller.

> > Huuuh - jeg har rigeligt at se til på min egen platform.

> Aha?

Platforms tilladelser i og udenfor home...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 20:21

In article <1fix4s7.1tg6e917mm6qyN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Ja, hun sagde du var vild med møller.

Det er heller ikke helt ved siden af.

> Platforms tilladelser i og udenfor home...

Kinky.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 20-09-02 00:14

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> LM i Lunderskov.

Nå, det er da bare nogle små vinger .... nej, du, portalkraner
(containerkraner) i plastik - det er store ting og store udfordringer :)

Iøvrigt undrer det mig meget, at man (jeg og andre ) på de jydske
motorveje møder transporter med møllekroppe. Nogle kører mod nord, andre
kører mod syd. Kan de da bare ikke bytte ..... og blive i nærheden af
produktionsstedet?

Det bliver nok meget bedre, når Martin får logistikken til at køre på
Mac?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-09-02 01:08

In article <1fisb6w.11ym2i6hlyxs9N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nå, det er da bare nogle små vinger .... nej, du, portalkraner
> (containerkraner) i plastik - det er store ting og store udfordringer :)

Portalkraner bliver skam brugt til andet end containere - fx skibe.

> Iøvrigt undrer det mig meget, at man (jeg og andre ) på de jydske
> motorveje møder transporter med møllekroppe.

Jeg undrede mig over at jeg ikke så een eneste bil uden hængertræk.

> Nogle kører mod nord, andre kører mod syd. Kan de da bare ikke bytte
> ..... og blive i nærheden af produktionsstedet?

Tror du ikke de er de samme møllekroppe de ser blive kørt rundt? Det er
jo efterhånden svært at finde en ledig plads til en mølle.

> Det bliver nok meget bedre, når Martin får logistikken til at køre på
> Mac?

Det er ikke mit bord.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 20-09-02 09:32

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Jeg undrede mig over at jeg ikke så een eneste bil uden hængertræk.

En jydekrog og måske også en bil vil gøre meget for din anseelse på de
kanter.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Martin Edlich (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-09-02 11:55

In article <1fit13r.huttgi1r63s74N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> En jydekrog og måske også en bil vil gøre meget for din anseelse på de
> kanter.

Hvad gør det for anseelsen hvis man nøjes med jydekrogen?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 20-09-02 12:58

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fit13r.huttgi1r63s74N%mta@mac.com>,
> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:
>
> > En jydekrog og måske også en bil vil gøre meget for din anseelse på de
> > kanter.
>
> Hvad gør det for anseelsen hvis man nøjes med jydekrogen?

Prøv ad!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-02 19:28

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > En jydekrog og måske også en bil vil gøre meget for din anseelse på de
> > kanter.
>
> Hvad gør det for anseelsen hvis man nøjes med jydekrogen?

Hvis du sætter den på cyklen, og herefter henter et trailerlæs brænde,
vil det nok give en del point på den konto.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 21-09-02 10:08

In article <kkwupgqzwx.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis du sætter den på cyklen, og herefter henter et trailerlæs brænde,
> vil det nok give en del point på den konto.

Jeg er ikke sikker på at jeg vil have den slags point.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-09-02 13:18

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Hvis du sætter den på cyklen, og herefter henter et trailerlæs brænde,
> > vil det nok give en del point på den konto.
>
> Jeg er ikke sikker på at jeg vil have den slags point.

Det kunne ellers have fordele at være gode venner med nabobonden, hvis
du kører i grøften eller fast i sneen på motorvejen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 21-09-02 16:39

In article <kkk7lfy1s1.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det kunne ellers have fordele at være gode venner med nabobonden, hvis
> du kører i grøften eller fast i sneen på motorvejen.

Hvis jeg nu kun har jydekrogen, hvad skulle jeg så køre fast med?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-09-02 19:50

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Det kunne ellers have fordele at være gode venner med nabobonden, hvis
> > du kører i grøften eller fast i sneen på motorvejen.
>
> Hvis jeg nu kun har jydekrogen, hvad skulle jeg så køre fast med?

Helt glemt at den skulle på cyklen?

Alternativt så monter et slædehundetræk på vuffen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 21-09-02 21:13

In article <kkwupfmb3j.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Helt glemt at den skulle på cyklen?

Har du nogensinde set en cykel der er kørt fast?

> Alternativt så monter et slædehundetræk på vuffen.

Accepteres det som en jydekrog?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-09-02 06:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Helt glemt at den skulle på cyklen?
>
> Har du nogensinde set en cykel der er kørt fast?

Mnjah. Kræver bare nok sne. Eventuelt et lavineskred. Indrømmet, de
er svære at finde i nærheden af de danske motorveje.

> > Alternativt så monter et slædehundetræk på vuffen.
>
> Accepteres det som en jydekrog?

Hvis du påberåber dig fattigdom som følge af at have boet i København,
så går den nok.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 11:29

In article <kkhegish5o.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Mnjah. Kræver bare nok sne. Eventuelt et lavineskred. Indrømmet, de
> er svære at finde i nærheden af de danske motorveje.

Kan vi ikke få bygget nogen Alper? Så kan det også være at motorvejene
bliver brugt lidt mere.

> Hvis du påberåber dig fattigdom som følge af at have boet i København,
> så går den nok.

Jeg har tænkt mig at bruge København som en undskyldning for lidt af
hvert.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-09-02 12:59

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Kan vi ikke få bygget nogen Alper? Så kan det også være at motorvejene
> bliver brugt lidt mere.

Så må det være i Nordjylland - det er der de mindst brugte motorveje
findes. Så kan man også bedre se når Oslofærgen kommer.

> > Hvis du påberåber dig fattigdom som følge af at have boet i København,
> > så går den nok.
>
> Jeg har tænkt mig at bruge København som en undskyldning for lidt af
> hvert.

Hvordan lyder undskyldningen for vuffen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 20:22

In article <kkit0y5j7z.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvordan lyder undskyldningen for vuffen?

Prøv du bare at afkræve ham en undskyldning.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-09-02 21:08

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Hvordan lyder undskyldningen for vuffen?
>
> Prøv du bare at afkræve ham en undskyldning.

De tror bare han er københavner.

Skal du ikke have hundeslæde når du nu kommer på landet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Mich. Ottosen (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-09-02 23:12

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:


> Portalkraner bliver skam brugt til andet end containere - fx skibe.

Jow, de' ve' jeg da. Ogås _i_ skibe, når de i maskinrummet skal lege
"trække skrueaksel"
Men udfordringen var: byg dem i plast ..

> Jeg undrede mig over at jeg ikke så een eneste bil uden hængertræk.

Min har ikke jydekrog. Og det ville du straks have bemærket for du får
den nok kun at se bagfra (forfra i bakspejlet eller sidespejlet)

> Tror du ikke de er de samme møllekroppe de ser blive kørt rundt? Det er
> jo efterhånden svært at finde en ledig plads til en mølle.

Hørt. Måske er det bare nogle reklamefnidder: Kom ud på motrovejen og se
min nye møllemodel?


--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 22-09-02 02:17

In article <1fivx1i.6wcte11qx9lf4N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Jow, de' ve' jeg da. Ogås _i_ skibe, når de i maskinrummet skal lege
> "trække skrueaksel"
> Men udfordringen var: byg dem i plast ..

Det er faktisk ikke noget problem, jeg tvivler dog på at der er nogen
der gider at betale for dem.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-02 07:03

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Beklager. NDA.
>
> Er ERS din chef?

Man lærer jo et guldkorn eller to.

> > Jamenisaafaldharjegskiftetmening. Hvor er det henne?
>
> LM i Lunderskov.

Vindmøller. Interessant. Kolding. Mindre interessant.

> > Spurgte de til om du var gift? Hvad svarede du?
>
> Jeg svarede at jeg var gift, men gik ind for flerkoneri og ofring af
> kedekid.

Kedekid? Den slap du nemt om:
"Jajegkangodtsederstårkedekid,ogallekandagodtseatdeterenSLÅFEJL -
somjegnaturligvisikke mener". Hvorefter du ofrer en kedeldragt.

Flerkoneriet er formentligt lige så nemt, hvis det betyder noget andet
på svensk.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Michael Tysk-Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 20-09-02 09:40

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Kedekid? Den slap du nemt om:
> "Jajegkangodtsederstårkedekid,ogallekandagodtseatdeterenSLÅFEJL -
> somjegnaturligvisikke mener". Hvorefter du ofrer en kedeldragt.

Det hænger sammen med flerkoneriet. Man må selvsagtens ofre et par
kedeldragter på sig selv, da flerkoneri fordrer en del flere
ægteskablige pligter af den vandrette slags. Der er en beklædning som
man kan komme hurtigt og ud af meget praktisk.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Martin Edlich (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-09-02 11:58

In article <1fit1d3.17h67okmlz26kN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Det hænger sammen med flerkoneriet. Man må selvsagtens ofre et par
> kedeldragter på sig selv, da flerkoneri fordrer en del flere
> ægteskablige pligter af den vandrette slags.

Det er hårdt, men man må jo ofre sig.

> Der er en beklædning som man kan komme hurtigt og ud af meget
> praktisk.

Er et kondom en beklædningsgenstand?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 20-09-02 12:58

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Der er en beklædning som man kan komme hurtigt og ud af meget
> > praktisk.
>
> Er et kondom en beklædningsgenstand?

Ved flerkoneri kunne det vel betegnes som sådant!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-02 19:30

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> ægteskablige pligter af den vandrette slags. Der er en beklædning som
> man kan komme hurtigt og ud af meget praktisk.

Så kan den blive hurtigt vasket. Noget skal de øvrige koner jo gøre.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Jan Jonasen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 19-09-02 13:15

In article <newsspam4-5DEF35.23431118092002@dtext.news.tele.dk>, Martin
Edlich (newsspam4@mail.edlich.dk) wrote:
> Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
> noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
> forskellige afskygninger.
>
Wavin?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 13:29

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> > Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
> > noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
> > forskellige afskygninger.
> >
> Wavin?

Ah! Taet paa Villy...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-09-02 14:07

In article <MPG.17f3de2d35e134c898975b@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Wavin?

Det er stadigvæk i småtingsafdelingen.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jan Jonasen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 19-09-02 17:30

In article <newsspam4-92E334.15063619092002@dtext.news.tele.dk>, Martin
Edlich (newsspam4@mail.edlich.dk) wrote:
> Det er stadigvæk i småtingsafdelingen.
>
Så er det noget med vindmøllevinger

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thomas Hansen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-09-02 15:15

Maersks containerfabrik i Tinglev?

/Thomas

Christian Bech (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 20-09-02 11:00

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

>In article <htehouojsipfmei127u8kt8p81520kl90f@4ax.com>,
> Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:
>
>> Tillas mig at svare på Thorbjørns vegne. Det bliver sjovere på den
>> måde.
>
>Ja, Thormas Bjørn Ravn Andersen er lidt småkedelig.

Jeg har indtil nu kun mødt den ene inkarnation, men han var så flink
at bære en 17" skærm ind til mig tilbage i 99, så ham vil jeg ikke
sige noget grimt om. Desværre insisterede han også på at stille en
7300 op, så måske skulle jeg ikke være så overbærende.

>> Alt over dagpengesats.
>
>Sikken et sammentræf - det er det også for mig.

Aldi søger elever.

>> Bumbum. Er du ikke plastingeniør? Så kan det næsten kun være Lego.. Så
>> bliver Thorbjørn for alvor misundelig.
>
>Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
>noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
>forskellige afskygninger.

På en eller anden måde virker det også mere passende, at du skal være
på en kondomfabrik.
--
Christian

Michael Tysk-Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 20-09-02 11:54

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> >Gid det var Lego, gerne deres udviklingsafdeling. Men nej, skalaen er
> >noget større i dette firma og de fremstiller nærmest kun een ting i lidt
> >forskellige afskygninger.
>
> På en eller anden måde virker det også mere passende, at du skal være
> på en kondomfabrik.

Skal han 'stå' model?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Martin Edlich (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-09-02 11:57

In article <udfkouc1n0hqr4lvth29llqp9ne7arlmot@4ax.com>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Jeg har indtil nu kun mødt den ene inkarnation, men han var så flink
> at bære en 17" skærm ind til mig tilbage i 99, så ham vil jeg ikke
> sige noget grimt om. Desværre insisterede han også på at stille en
> 7300 op, så måske skulle jeg ikke være så overbærende.

Det er bare at slagte løs.

> Aldi søger elever.

Jeg tror ikke jeg er kvalificieret.

> På en eller anden måde virker det også mere passende, at du skal være
> på en kondomfabrik.

Det kunne da være sjovt at stå for afprøvningerne.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Bjorn Anderse~ (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 20-09-02 15:58

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> In article <udfkouc1n0hqr4lvth29llqp9ne7arlmot@4ax.com>,
> Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:
>
> > Jeg har indtil nu kun mødt den ene inkarnation, men han var så flink
> > at bære en 17" skærm ind til mig tilbage i 99, så ham vil jeg ikke
> > sige noget grimt om. Desværre insisterede han også på at stille en
> > 7300 op, så måske skulle jeg ikke være så overbærende.
>
> Det er bare at slagte løs.

Jeg er blevet landsforvist, så det får han svært ved.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
+++ATH

Christian Bech (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 23-09-02 14:33

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> skrev:

>Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>
>> In article <udfkouc1n0hqr4lvth29llqp9ne7arlmot@4ax.com>,
>> Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:
>>
>> > Jeg har indtil nu kun mødt den ene inkarnation, men han var så flink
>> > at bære en 17" skærm ind til mig tilbage i 99, så ham vil jeg ikke
>> > sige noget grimt om. Desværre insisterede han også på at stille en
>> > 7300 op, så måske skulle jeg ikke være så overbærende.
>>
>> Det er bare at slagte løs.
>
>Jeg er blevet landsforvist, så det får han svært ved.

Og desuden erstattet af rare mennesker, der har opgraderet mig til en
beige G3. Desuden er jeg ikke helt sikker på, at du var den ondeste
BOFH. Læser Lasse mon stadig med i gruppen? Det er ikke sjovt at
bagtale ham hvis han ikke læser det.
--
Christian

Christian Bech (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 23-09-02 14:33

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:



>> Aldi søger elever.
>
>Jeg tror ikke jeg er kvalificieret.

Ikke? Kan du ikke sove siddende?

>> På en eller anden måde virker det også mere passende, at du skal være
>> på en kondomfabrik.
>
>Det kunne da være sjovt at stå for afprøvningerne.

Kan du gå som Dansk Standard?
--
Christian

Martin Edlich (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 23-09-02 21:54

In article <5anpoukk8iteepfh4ble9j01u7fv72grj1@4ax.com>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Ikke? Kan du ikke sove siddende?

Jo, men jeg kan ikke ignorere kunder.

> Kan du gå som Dansk Standard?

Man tester jo altid med lidt mere end hvad produktet normalt vil blive
udsat for.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-09-02 12:53

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Tillas mig at svare på Thorbjørns vegne. Det bliver sjovere på den
> måde.

Javelja. Er det den nye stil? Mudderet breder sig i de danske grupper.

> >Hvad er store pengesummer for dig?
>
> Alt over dagpengesats.

Nej. Det er smaa pengesummer et godt stykke op over dagpengesatsen.
Buhu.

> Bumbum. Er du ikke plastingeniør? Så kan det næsten kun være Lego.. Så
> bliver Thorbjørn for alvor misundelig.

Naeh. Den eneste fornuftige maade at komme til Billund paa er ved at
flyve. Dog er vejen til Vejle koen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

thomas tomcat (15-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 15-09-02 23:40

in article newsspam4-1FAB04.23502015092002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 15/09/02 23:50:

>> Og herefter familiesammenført i København?
>
> Njae, Hundige. Jeg skal forresten muligvis snart til at blive jyde.

PAS nu på. Hvis en sjællænning først ansøger om jydeskab, så er han
uvelkommen i kommunen. Og hvis han så allievel ikke lukkes ind, ovre hvor
lillebæltsbroen sidder fast på Jylland, (hvis amts-vagterne ikke kan li hans
hårfarve, fx) bliver han nødt til at slå sig ned på Fyen.

Ja, jeg sir det bare.


Thorbjørn Ravn Ander~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-09-02 15:15

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Du og konen blev udvist pga god opførsel?
>
> Nixen, vi stak af en mørk nat og samledes et hemmeligt sted før vi tog
> båden over og officielt fik benævnelsen "bådflygtninge".

Ahem, "færgeflygtning", om jeg må bede.

> > Og herefter familiesammenført i København?
>
> Njae, Hundige. Jeg skal forresten muligvis snart til at blive jyde.

Hundige er faktisk opkaldt efter Hunnerne. Et passende sted for dig
skulle jeg mene.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 16-09-02 23:25

In article <kkk7lm10oa.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Ahem, "færgeflygtning", om jeg må bede.

En færge er da også en båd.

> Hundige er faktisk opkaldt efter Hunnerne. Et passende sted for dig
> skulle jeg mene.

Enig!

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-09-02 02:15

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Ahem, "færgeflygtning", om jeg må bede.
>
> En færge er da også en båd.

På sin vis. "Gå i bådene - kvinder og børn først" vil dog næppe blive
et hit som afløsning til "Ding dong - færgen afgår til København om 10
minutter".

> > Hundige er faktisk opkaldt efter Hunnerne. Et passende sted for dig
> > skulle jeg mene.
>
> Enig!

Mon så ikke "dige" er opkaldt efter "Diger"? Altså den digre Hunner?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-09-02 00:45

In article <kkvg558li3.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> På sin vis. "Gå i bådene - kvinder og børn først" vil dog næppe blive
> et hit som afløsning til "Ding dong - færgen afgår til København om 10
> minutter".

Næh, men nu har de jo også bygget en bro i stedet for.

> Mon så ikke "dige" er opkaldt efter "Diger"? Altså den digre Hunner?

Ental vs flertal?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 18-09-02 06:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Næh, men nu har de jo også bygget en bro i stedet for.

"Alle mand ud over broen, kvinder og børn først"? Hmm. Skulle det
være bedre.

>
> > Mon så ikke "dige" er opkaldt efter "Diger"? Altså den digre Hunner?
>
> Ental vs flertal?

De digre hunnere? Bedre nu?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-09-02 08:21

In article <kkhegnq1tm.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> "Alle mand ud over broen, kvinder og børn først"? Hmm. Skulle det
> være bedre.

Prøv det.

> De digre hunnere? Bedre nu?

Det er da bedre end de diende hunde.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408648
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste