Tip :-)
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 12-09-02 13:41

I OS9 var jeg meget glad for at man kunne tildele funktioner til
funktionstasterne (!), som fx F1 åbnede Internet Explorer, F2 åbnede ICQ
osv. Den funktion har jeg ikke fundet i OSX, end ikke i jaguaren.
Men - jeg fandt et program der hedder Keyboard Maestro, som tillader een at
give forskellige knapper funktioner. Det kan imidlertid ikke åbne
programmer, men det kan en masse andet bl.a. køre scripts.
På en funktionstast har jeg fx tildelt scriptet:
try
tell application "Microsoft Entourage"
launch
end tell
end try
try
tell application "Internet Explorer"
launch
end tell
end try
try
tell application "ICQ 3.1a47"
launch
end tell
end try

Og til tre andre knapper har jeg gjort så jeg kan skifte frem og tilbage og
play/pause i iTunes. Og det kan jeg gøre i hvilket som helst program.
Genialt synes jeg. Så slipper jeg jo for at gå ind i iTunes hver gang jeg
skal skifte sang.
Og godt nok er jeg helt nybegynder med Applescripts, men det fede er at når
jeg trykker på F2, så åbner de vigtige internetprogrammer uden at man ser
noget script ikon på docken.

MVH
Henning