/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Ak ja det ene eller det andet.
Fra : hlv


Dato : 12-09-02 13:26

Den evige debat fortsætter, på den ene side de B&O´iniserede som hælder til
MAC og på den anden side windows brugerne der typisk bruger en PC for det
har de altid gjort. Eller gælder det også for mac brugere ? Er de måske mest
begejstret for mac forde de altid har brugt mac ?

Jeg har i flere år arbejdet med MAC, og i endu flere år med PC, jeg har
arbejdet med tryksager både på MAC og PC. Sandheden er at mac er trængt op i
en krog - først var det med musikprogrammer nu er det med DTP programmer. Nu
er indesign 2.0 kommet og straks kommer de B&O´iniserede brugere op af
stolen selv om man kun har brugt Indesign et par dage og dybest set ikke ved
hvad programmet kan. Men klik i bare videre med den eneste ene musetast,
forde det er jo også fedt når man er mac ejer. Det er så meget der er fedt
som mac ejer, de er flotte, hamrende dyre, larmer som ind i h....
netværksfjentlige, brugervenlige hvis man klikker som ind i h.... dyre
programmer, få programmer o.s.v. o.s.v.

Men hvad gør det når man er en glad MAC ejer. Så kan de lykkelige PC ejere
sejle deres egen sø, de er jo heller ikke så mange så det gør noget.

Nåeeh ja, om quark er bedere end indesign ? Nej de kan jo udføre det samme
og m.h.t. til maskinkraft så er der jo rig mulighed for at opgraderer sin
maskine alene med de penge der er i prisforskellen :)

/Tralala



 
 
Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 13:42

In article <alq1rh$1iau$1@news.cybercity.dk>, En anonym kujon
wrote:

Hvad fanden, er det sæson for trolle nu?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

David Blangstrup (14-09-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-09-02 11:45

On Thu, 12 Sep 2002 14:42:29 +0200, Martin Edlich wrote
(in message <newsspam4-66E24F.14422912092002@dtext.news.tele.dk>):

> In article <alq1rh$1iau$1@news.cybercity.dk>, En anonym kujon
> wrote:
>
> Hvad fanden, er det sæson for trolle nu?
>
>

Det er smart, en troll må blive totalt forvirret i denne gruppe, hvor vi
øjeblikkeligt begynder at tale om noget andet!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik



thomas tomcat (12-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 12-09-02 14:02

in article alq1rh$1iau$1@news.cybercity.dk, hlv at ddd@ddd.com wrote on
12/09/02 14:25:

> Den evige debat osv.

> /Tralala


Undgå majonæse.


Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 14:58

"hlv" <ddd@ddd.com> writes:

> Men hvad gør det når man er en glad MAC ejer. Så kan de lykkelige PC ejere
> sejle deres egen sø, de er jo heller ikke så mange så det gør noget.

Jeg håber godt nok det er nogen andre end dig, der læser korrektur på
tryksagerne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

[2900] Jesper Haaber~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 12-09-02 15:13

hlv <ddd@ddd.com> wrote:

> Den evige debat fortsætter, på den ene side de B&O´iniserede som hælder til
> MAC og på den anden side windows brugerne der typisk bruger en PC for det
> har de altid gjort. Eller gælder det også for mac brugere ? Er de måske mest
> begejstret for mac forde de altid har brugt mac ?
>
> Jeg har i flere år arbejdet med MAC, og i endu flere år med PC, jeg har
> arbejdet med tryksager både på MAC og PC. Sandheden er at mac er trængt op i
> en krog - først var det med musikprogrammer nu er det med DTP programmer. Nu
> er indesign 2.0 kommet og straks kommer de B&O´iniserede brugere op af
> stolen selv om man kun har brugt Indesign et par dage og dybest set ikke ved
> hvad programmet kan. Men klik i bare videre med den eneste ene musetast,
> forde det er jo også fedt når man er mac ejer. Det er så meget der er fedt
> som mac ejer, de er flotte, hamrende dyre, larmer som ind i h....
> netværksfjentlige, brugervenlige hvis man klikker som ind i h.... dyre
> programmer, få programmer o.s.v. o.s.v.
>
> Men hvad gør det når man er en glad MAC ejer. Så kan de lykkelige PC ejere
> sejle deres egen sø, de er jo heller ikke så mange så det gør noget.
>
> Nåeeh ja, om quark er bedere end indesign ? Nej de kan jo udføre det samme
> og m.h.t. til maskinkraft så er der jo rig mulighed for at opgraderer sin
> maskine alene med de penge der er i prisforskellen :)
>
> /Tralala

Hvis du har beskæftiget med Mac i mange år, så burde du også vide at MAC
er noget helt andet end Mac..............

Desuden er anonyme indlæg her på dk.edb.mac ikke velset.

Farvel.


--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Erik Richard Sørense~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-09-02 18:49

Hej Jesper

Jeg har set ham før i andre sammenhænge, så her er lidt 'læsning'.....

From: "hlv" <ddd@ddd.com>
Subject: Ak ja det ene eller det andet.
Organization: Cybercity
Message-ID: <alq1rh$1iau$1@news.cybercity.dk>
NNTP-Posting-Host: gateway.fgnet.dk
X-Trace: news.cybercity.dk 1031834289 51550 212.242.88.130 (12 Sep 2002 12:38:09
GMT)
X-Complaints-To: abuse@cybercity.dk
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: sunsite.dk dk.edb.mac:97431

- Alstså en typisk winnørd opsætning, og jeg tvivler på, at han nogensinde har
siddet ved en Mac. Han er ganske enkelt ud på at provokere.

mvh. Erik Richard

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> hlv <ddd@ddd.com> wrote:
>
> > Den evige debat fortsætter, på den ene side de B&O´iniserede som hælder til
> > MAC og på den anden side windows brugerne der typisk bruger en PC for det
> > har de altid gjort......
>
> Hvis du har beskæftiget med Mac i mange år, så burde du også vide at MAC
> er noget helt andet end Mac..............
>
> Desuden er anonyme indlæg her på dk.edb.mac ikke velset.
>
> Farvel.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Jonas Voss (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 12-09-02 21:09

"hlv" <ddd@ddd.com> writes:

[snip]

> /Tralala

___________________
/| /| | |
||__|| | Please do |
/ O O\__ NOT |
/ \ feed the |
/ \ \ troll |
/ _ \ \ ______________|
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ \ __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________


--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

thomas tomcat (12-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 12-09-02 23:58

suveræn tegning.


Erik Richard Sørense~ (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-09-02 00:13

Hej Thomas

Har lige set nedenstående 'nye mobiltelefon' i mobilgruppen... - den er
næsten endnu bedre... - Og hvis du og andre ikke véd, hvem 'Carsten
fra Thisted' er, så er han en af de værste svindlere og krejlere på
nettet, så lad være med at handle med ham, hvis i ser en adresse med
noget fra enten ham eller ingerlis....

mvh. Erik Richard

thomas tomcat wrote:

> suveræn tegning.

TaDaa" wrote:

> ___________________________
> /___________________________]() || () ||
> /-__////_(____)_______________/ '--||--'
> ) @ ___9mm___ _______\_/ //\\
> /-------/_( __//
> _|| ||_
> / xxx /___//
> / xxxxx //
> / xxxxx //
> /____ _//
>
> Fra en god drøm om Carsten fra Thisted...
> (^8

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



thomas tomcat (13-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 13-09-02 00:47

Ja, den var bestemt heller ikke dårlig.


Henrik Münster (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 13-09-02 21:58

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Har lige set nedenstående 'nye mobiltelefon' i mobilgruppen... - den er
> næsten endnu bedre...

Rigtig sjov tegning. Det er utroligt, hvad man kan lave med ASCII-art.
Jeg ved ikke, om det er mit tegnsæt, eller der er røget et linieskift,
man skal den ikke se sådan ud, for at være helt nøjagtig:

> TaDaa" wrote:
>
> > ___________________________
> > /___________________________] () || () ||
> > /-__////_(____)_______________/ '--||--'
> > ) @ ___9mm___ _______\_/ //\\
> > /-------/_( __// _|| ||_
> > / xxx /___//
> > / xxxxx //
> > / xxxxx //
> > /____ _//
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Gentofte

thomas tomcat (13-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 13-09-02 23:24

in article 1fih0z6.x5jqhqdf02l6N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 13/09/02 22:58:

> Jeg ved ikke, om det er mit tegnsæt, eller der er røget et linieskift,
> man skal den ikke se sådan ud, for at være helt nøjagtig:
>
>> TaDaa" wrote:
>>
>>> ___________________________
>>> /___________________________] () || () ||
>>> /-__////_(____)_______________/ '--||--'
>>> ) @ ___9mm___ _______\_/ //\\
>>> /-------/_( __// _|| ||_
>>> / xxx /___//
>>> / xxxxx //
>>> / xxxxx //
>>> /____ _//
> --


> Venlig hilsen
> Henrik Münster


Ja. Nu er den tydeligt flottere. Jeg ku ikke se kuglen og manden før.

Hov ?? Nu er den blevet grimmet igen .. fordi jeg quote'r den ??

> Gentofte

Cr man d.


Thomas Bjorn Anderse~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 14-09-02 00:09

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Hov ?? Nu er den blevet grimmet igen .. fordi jeg quote'r den ??

Din nyhedslæser fjerner mellemrum:

foo
bar

bliver til
> foo
> bar

Den slags ting er totalt ødelæggende for ascii kunst.

Hvis du bruger Mac OS X og kan finde ud af terminalen, så kan du prøve
at hente programmet figlet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
+++ATH

thomas tomcat (15-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 15-09-02 23:33

in article m33csdij1x.fsf@dogbert.gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at
tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net wrote on 14/09/02 1:08:

> Din nyhedslæser fjerner mellemrum:
>
> foo
> bar
>
> bliver til
>> foo
>> bar
>
> Den slags ting er totalt ødelæggende for ascii kunst.
>
> Hvis du bruger Mac OS X

Det gør jeg ikke - endnu. Venter til alt mit musik sw støttes i X, eller jeg
er blevet millionær. Whichever happens først.


Henrik Münster (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-09-02 09:27

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fih0z6.x5jqhqdf02l6N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
> henrik@muenster.dk wrote on 13/09/02 22:58:
>
> > Gentofte
>
> Cr man d.

?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Gentofte

Thorbjørn Ravn Ander~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 14-09-02 09:36

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> > > Gentofte
> >
> > Cr man d.
>
> ?

Prøv at sige det højt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik Münster (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-09-02 20:43

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:
>
> > > > Gentofte
> > >
> > > Cr man d.
> >
> > ?
>
> Prøv at sige det højt.

Ja-ja. Jeg er jo ikke hjemme i den her chat-jargon.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Gentofte

thomas tomcat (15-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 15-09-02 23:33

in article 1fiimyw.7j4iqu1mvxgh4N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 14/09/02 21:42:

>>>>> Gentofte
>>>>
>>>> Cr man d.
>>>
>>> ?
>>
>> Prøv at sige det højt.
>
> Ja-ja. Jeg er jo ikke hjemme i den her chat-jargon.

Det var da strålende: Så har jeg lært noget fra mig, idag.

Min sjællandske kammerat plejer ellers at lave den omvendte: han bruger et
ellerandet nyt, som jeg så ikke forstår. Fx da han første gang skrev "c u
l8r."

Michael Tysk-Andersen's "Q sus" kan jeg ikke knække.


Michael Tysk-Anderse~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 16-09-02 06:52

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen's "Q sus" kan jeg ikke knække.

Den er vist ikke standard, men Henrik er jo på kurus i Gentofte, hvad
der oprindeligt blev sat spørgsmål ved!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

thomas tomcat (16-09-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 16-09-02 09:54

in article 1filf2n.8l2rvpp2hozmN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 16/09/02 7:51:

>> Michael Tysk-Andersen's "Q sus" kan jeg ikke knække.
>
> Den er vist ikke standard, men Henrik er jo på kurus i Gentofte, hvad
> der oprindeligt blev sat spørgsmål ved!

så sku der have stået Qr sus. Så man ku gætte det. Syns jeg. Oh well.


David Blangstrup (14-09-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-09-02 11:07

On Sat, 14 Sep 2002 10:27:28 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1fihwdv.16j062x1f40vfeN%henrik@muenster.dk>):

> thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:
>
>> in article 1fih0z6.x5jqhqdf02l6N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
>> henrik@muenster.dk wrote on 13/09/02 22:58:
>>
>>> Gentofte
>>
>> Cr man d.
>
> ?
>

lissom c u

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik



Michael Tysk-Anderse~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 14-09-02 12:01

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> > Gentofte
>
> Cr man d.

Q sus
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Erik Richard Sørense~ (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-09-02 02:53

Hej Henrik

Nej, jeg har rettet den til igen... han er jo netop ikke skudt endnu....

Henrik Münster wrote:

> > Har lige set nedenstående 'nye mobiltelefon' i mobilgruppen... - den er
> > næsten endnu bedre...
>
> Rigtig sjov tegning. Det er utroligt, hvad man kan lave med ASCII-art.
> Jeg ved ikke, om det er mit tegnsæt, eller der er røget et linieskift,
> man skal den ikke se sådan ud, for at være helt nøjagtig:
>
> > TaDaa" wrote:
> >
> > > ___________________________
> > > /___________________________] () || () ||
> > > /-__////_(____)_______________/ '--||--'
> > > ) @ ___9mm___ _______\_/ //\\
> > > /-------/_( __// _|| ||_
>
> > > / xxx /___//
> > > / xxxxx //
> > > / xxxxx //
> > > /____ _//

mvh. erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Frank Løkkegaard (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 13-09-02 12:23

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Hvad fanden, er det sæson for trolle nu?
Bare lad ham være. Han er ganske uskadelig. jeg kender ham udmærket, han
er god mod dyr og har med garanti aldrig sparket sin gamle mor.
At han - Henrik - lever i en formørket verden, hvor den største glæde i
hans liv er, når der er røde pølser på frokostbordet, nævnes kun for at
forklare hans mildt sagt tvivlsomme dømmekraft.
Hej Henrik, hav en god dag.

Frank Løkkegaard

E-mail fl@net.dialog.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemingway: The Sun Also Rises


hlv (13-09-2002)
Kommentar
Fra : hlv


Dato : 13-09-02 12:37

Hej Frank

Det er da rart at se du er vågen, normalt vakler du bare døsigt rundt uden
egentlige formål. Om ikke andet så har du da brugt din tid konstruktiv og
skrevet et par fornuftige indlæg her på dk.edb.mac

Nok om det, der har været en del snak om anonymitet her i gruppen, derfor
vil jeg afslørre for jer at -
Frank Lykkegård slet ikke er Frank Lykkegård men derimod en langhåret
ubarberet hund.

/Henrik
/Søren
/Peter
/klaus

Eller hvem i nu synes.

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0477ba543b9aca003cdc1ebe.477ba95@net.dialog.dk...
> newsspam4@mail.edlich.dk writes:
> >Hvad fanden, er det sæson for trolle nu?
> Bare lad ham være. Han er ganske uskadelig. jeg kender ham udmærket, han
> er god mod dyr og har med garanti aldrig sparket sin gamle mor.
> At han - Henrik - lever i en formørket verden, hvor den største glæde i
> hans liv er, når der er røde pølser på frokostbordet, nævnes kun for at
> forklare hans mildt sagt tvivlsomme dømmekraft.
> Hej Henrik, hav en god dag.
>
> Frank Løkkegaard
>
> E-mail fl@net.dialog.dk
>
> 'How did you go bankrupt?' Bill asked
> 'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
> Ernest Hemingway: The Sun Also Rises
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste