Kat i lyskassen!
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 22:54

Vores kat Emil plejer at tage en tur i gården i ny og næ.
Han kommer gerne ind efter en time eller to og sover så videre efter at have
"passet sit arbejde".

Men i sidste uge kom han ikke ind om aftenen. Og næste dag kunne vi ikke
finde ham.

Da jeg var ovre i nabogården for at hitte ham og gik og kaldte på ham
svarede han pludselig med at meget lavmælt "miav".
Jeg fattede først ikke hvor det kom fra, nærmest nede fra jorden.
Jeg var småpresset og kikkede efter ham og kaldte ved kældervinduerne.
Tilsidst spottede jeg en lyskasse med affaldspande over. Jeg fik fjernet
spandende og kikkede ned; og der var han. Indespærret i en lyskasse. Jeg
sværger at han var superglad for at se mig. Jeg stak hånden ned til ham og
han snakkede meget og "aaede" mod hånden.

Han var smurt ind i gamle blade og prøvede at komme op igennem sprækken
imellem muren og lyskasseristen. Han hang i "overarmene" men magtede ikke at
komme op. Jeg kunne ikke få fat i ham så jeg kunne hive ham op. Så gode dyr
var rådne.

Jeg hentede en bjælke som lige kunne passe ned på tværs i sprækken imellem
muren og risten. Og kaldte på ham. Men han fattede ikke at han kunne rende
op, før jeg vendte ryggen til for at finde på noget andet, så kom kan
(næsten) op.

Han er ikke jordens slankeste kat (KRAFTIGT BYGGET! (8 Kg.)) så jeg måtte
hive ham det sidste stykke op fordi maven sad fast !

Jeg aner ikke hvordan han er kommet derned. Men han var meget medgørlig og
flink og høflig i det næste døgn efter "redningaktionen" hvilket slet ikke
ligner ham, så slemt har det været!

Mvh Thomas
Og Emil

Fra : Jette

Dato : 11-09-02 23:36

"Thomas Hjort" skrev:
> [...]
> sværger at han var superglad for at se mig. Jeg stak hånden ned til
ham og
> han snakkede meget og "aaede" mod hånden.

Det er jo netop derfor, det er så synd for de hjemløse, og dem der bare
er én ud af mange på en gård. Når disse stakler kommer i klemme og ikke
kan komme ud, er der ikke nogen der leder efter dem (jeg vil helst ikke
tænke tanken til ende).

Derfor bliver jeg så glad, når en historie som denne får et lykkeligt
udfald, fordi katten har en ejer, der virkelig holder af den, og bliver
bekymret når den er væk. Det er nemlig den eneste grund til at Emil blev
fundet.

Jeg er sikker på du er Emil's helt, og at han aldrig vil glemme dig for
det.

Mvh. Jette
- og Batman og Robin, som også synes at Thomas er en rigtig superman

Fra : Kate

Dato : 12-09-02 15:09

Nårhh, stakkel Emil. Jeg tror gerne han var glad for at blive fundet.
Jeg har engang kommet til at lukke min kattekilling inde i mit
klædeskab lige inden jeg gik hjemmefra. Nøj, hvor var han glad for at
se mig da jeg kom hjem maaaange timer senere og han gik aldrig ind i
klædeskabet efter det.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar