Laserwriter & 10.2
Fra : Ben Knudsen

Dato : 11-09-02 22:30

Jeg har fundet min gamle Laserwriter 630 pro frem og smidt den på
netværket. Det virker ikke.
De fleste programmer går ned, når jeg vælger print. Nogle gange ignorerer
de mig bare.
Jeg kan godt se printeren i Printercentral, jeg kan også vælge den og den
kan selv finde den rigtige PPD. Min teori er, at det fucker fordi
printeren i sin tid har fået navnet "Ben's netværksprinter" (originalt,
jeg ved det). Apostrofen er i 10.2 erstattet af et g og æ'et af et
mellemrum.
Hvis vi nu antager, at det er korrekt, er løsningen selvfølgelig at omdøbe
printeren. Men jeg kan kun omdøbe printeren på powerbook'en - navnet
sendes og gemmes _ikke_ på printeren (jeg kender ikke andre metoder i 10.2
end via printercentral>vis info). Har også forsøgt at hente "Desktop
printer utility" som jeg (så vidt jeg husker) i sin tid brugte til at give
navngive printeren, men den går heller ikke. DPU (kører i classic) siger,
at den ikke kan køre på 8.0.

Er jeg helt på vildspor?
Jeg mener i øvrigt, at jeg kunne bruge printeren under 10.1 fra min
kæresten maskine, men det vil jeg ikke sværge på.
På arbejdet printer jeg dagligt ud på en anden laserwriter (vist en select
360) uden vrøvl.

Mvh Ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-02 23:31

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 21:29 GMT, Ben wrote:

> [...]
> navngive printeren, men den går heller ikke. DPU (kører i classic) siger,

Du skal hitte fat i konfiguartionsværktøjet "Laserwriter Utility PPC"
Den skulle gerne ligge på din Mac OS 9 CD under "Extras", ellers kan
den hentes hos Apple.

> Jeg mener i øvrigt, at jeg kunne bruge printeren under 10.1 fra min
> kæresten maskine, men det vil jeg ikke sværge på.

Jeg har haft lidt problemer med at printjobs forsvandt på min 4/600
(på ethernet via en Assante Print) efter opgraderingen - løsningen har
været at lade være med at bruge rendevous og cups til printeren, der i
forvejen jo er en netværksprinter (appletalk). Mac OS X 10.2
konfigurer printeren automatisk med cups og rendevous.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>