Vild med Platformspil !!
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 11-09-02 22:22

Hej allesammen.

Jeg må sige at jeg synes at kategorien platformspil er ved at være en uddød
race.

Jeg hører til det folkefærd der sad og spillede commander keen og duke nukem
(før det blev til 3D spil) og nød det ekstremt.

Det eneste jeg har fundet på det seneste der ligger i denne genre er duke
nukem manhattan projekt - virkelig anbefalelsesværdigt.

Efter at have spillet manhattan på kryds og tværs kommer jagten på et nyt
godt platformspil. Er der nogen her i gruppen der kender et eller flere
spil der falder ind i den kategori, så ville jeg blive en særdeles
underholdt mand.

På forhånd tak

/Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-09-02 00:34

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
> godt platformspil. Er der nogen her i gruppen der kender et eller flere
> spil der falder ind i den kategori, så ville jeg blive en særdeles

Ikke meget af den slags til PC, men der er nogle lidt ældre der ikke er
ringe og som nok er abandonware. Prøv og kig efter:

Vikings
Gods
Rick Dangerous
Lode Runner

Mvh

Bruno

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-09-02 03:00

Lars Christoffersen wrote:
> Hej allesammen.
>
> Jeg må sige at jeg synes at kategorien platformspil er ved at være en
> uddød race.

Så har du ikke set Tomb Raider til Gameboy Advance...

Hvis du er frisk på at "gå retro", så er der rig mulighed for at få dine
lyster styret - både C64 og ZX Spectrum havde mange gode platformsspil
tilbage i dagene. F.eks "The Sacred Armour of Antiriad" og "Bionic
Commandos" på C64. Og "Starquake" og Dynamite Dan II - The Islands Of
Arcanum" på ZX Spectrum.

Bare for at nævne fire ud af cirka 3-4000 stykker......!

Den bedste Spectrum emulator hedder "Klive" og kan downloades her:
http://www.worldofspectrum.org/emulators.html
(Men det varer kun til Ramsoft bliver færdige med deres DirectX version
af "RealSpectrum", RealX.)

Til C64 spil bruger jeg min 64'er eller CCS64 (DirectX versionen)
http://www.computerbrains.com/ccs64/

Og så er der jo MAME, Multiple Arcade Machine Emulator.

http://www.mame.net - eller Windows versionen med indbygget "front-end":
http://www.classicgaming.com/mame32qa
Usenet-gruppe
news:alt.games.mame (mit andet hjem)

-Sune

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-09-02 05:52

Hej

Lars Christoffersen wrote:
> Det eneste jeg har fundet på det seneste der ligger i denne genre er duke
> nukem manhattan projekt - virkelig anbefalelsesværdigt.

Jazz The JackRabbit. 1'eren er til DOS. 2'eren er til Windows og kan
spilles på XP.

Fås som shareware.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk