Vedr. Internet
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 04-12-00 22:42

Er her nogen der kan give mig nogle web-adresser/mail-adresser på nogle
internet-udbydere der kan måske tilbyde internet til net-parties - gerne
parabol, eller en form for trådløst - kan vel ikke gøre på andre måder ..

Håber på noget svar, det haster!

Med Venlig Hilsen

Lasse Mikkelsen
lbm@fatalerror.dk

Fatal Error Organizer
http://fatalerror.dk

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 05-12-00 13:40

> [...]
> parabol, eller en form for trådløst - kan vel ikke gøre på andre måder ..

Teledanmark kan levere inet over ISDN rimelig hurtigt ....
og før du siger at ISDN er for langsomt ... så kan man faktisk næsten køre
2mbit over ISDN (ISDN30)
Et lille minus er at de ikke bare _giver_ det ud ... det koster

- Karsten

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 05-12-00 16:05

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> skrev i en meddelelse
> Er her nogen der kan give mig nogle web-adresser/mail-adresser på nogle
> internet-udbydere der kan måske tilbyde internet til net-parties - gerne
> parabol, eller en form for trådløst - kan vel ikke gøre på andre måder ..

Hvis I har en lokal internetudbyder, så prøv at kontakte dem. Fx en løsning
med en 2 Mbit linie til dem leveret af TDK (altså kun selve linien - ikke
internettet) og så leverer den lokale udbyder internettet.

Mvh
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-12-00 21:18

> [...]
> parabol, eller en form for trådløst - kan vel ikke gøre på andre måder ..

Hvor stort er det party da? det bliver da rimeligt dyrt, at bare liige at
oprette en højhastihedsinternet forbindelse...

Er det måske den Til "The Party" som vist skulle være en 40 Mbit internet
forbindelse.

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 05-12-00 22:19

Dog kun 130 pladser første gang!

Men vi vil meget gerne have en bedere forbindelse end 256 kbit! Helts via
Parabol, eller noget trådløst!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-12-00 22:38

On Tue, 5 Dec 2000 21:18:22 +0100, Bjarke Hansen wrote:

>"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor stort er det party da? det bliver da rimeligt dyrt, at bare liige at
>oprette en højhastihedsinternet forbindelse...

Tele Danmark har de sidste par år leveret højhastigheds forbindelser til
et "net party" i Herning, vistnok mellem jul og nytår, sidste år havde
de en 34 Mbps forbindelse.

Så man kan få kort tids abb.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 05-12-00 22:42

Okay, men ved du hvordan en sådan forbindelse bliver oprettet på adressen?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-12-00 22:51

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> wrote in message
> Okay, men ved du hvordan en sådan forbindelse bliver oprettet på adressen?

Jeg har selv undersøgt sagen da jeg selv er med i et netparty og dengang
(ved at være et ½ års tid siden) der tog det 4-6 uger såfremt at der var
kablerne til det..
Det lykkedes så os at presse dem ned på 3 uger med nød og neppe (teknikker
kom torsdag , party start fredag!)
Men det er svine dyrt hvis du skal have en fra TeleDK , det koster 20.000 i
opretelse på et Pro@acces kredsløb (og du skal betale opretelse HVER! gang
da det er korttidsabono du får når det kun er 3 dage du skal bruge det ..)
Så skal du betale noget der ligner en 500kr/dag for selve forbindelsen..
ydermere skal du self lige huske det koster 10.000 kr at få sat selve
routeren op i din ende og at alle priser self er uden moms!
Så jeg vil ligeledes råde dig til at kontakte den lokale internet udbyder
(det havde vi stort held med personligt og har idag et 2mbit link ud til
Mira Internet som vi er FULDT ud tilfredse med og ville aldrig nogen sinde
benytte ud med en adsl forbindelse.(måske fordi at fra der er opstået en
fejl så er den rettet igen på under 5 ? ;)))
Det vil du burde du kunne gøre billigere på denne måde..
Du kan selv se hvad det koster for en 2mbit punkt til punkt på
www.teledanmark.dk (du skal bare lige huske at de priser du ser er uden
routere!)

/Dennis

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 23:13

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-12-00 23:13

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@nerd.dk> wrote in message

> Utroligt så hurtigt Mira kan grave et kabel over og lappe det.
> (Måske er det bare nogle små fejl der sker hos Mira og ikke den større
> slags fejl der cutter forbindelsen hos større udbydere)

Ja okai det var ikke lige den slags fejl jeg tænkte på ;)
Men mere a la
øv-nu-virker-mit-net-ikke-igen-nu-må-jeg-hellere-ringe-at-flå-en-supporter-f
ordi-der-en-router-der-ska-have-det-på-microsoft-metoden-fejl ;)

/Dennis

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 05-12-00 23:52

Vi har desværre ikke nogen lokale udbydere, men dog har vi et teledk
knudepunkt i Aars, det har jeg da set inde på Pro@ccess site!

Mon ikke det vil gøre det billigere, med de priser kan det slet, slet ikke
betale sig og heller ikke løbe rundt!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-12-00 15:18

> Vi har desværre ikke nogen lokale udbydere, men dog har vi et teledk
> knudepunkt i Aars, det har jeg da set inde på Pro@ccess site!

Har du så undersøgt om der evt skulle være nogle firmaer der lå inde med en
størrer linje som evt ville udlåne/udleje eller måske enda sponsere til jer?
I kunne så evt lave et trådløst link til det pågældende firm..

> Mon ikke det vil gøre det billigere, med de priser kan det slet, slet ikke
> betale sig og heller ikke løbe rundt!

TeleDK de er en anelse pepret..
Men prøv at ring til dem da det kan være priserne har ændret sig siden jeg
undersøgte det...

/Dennis

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 06-12-00 16:32

Og hvordan skulle det trådløse link så laves?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-12-00 19:23

> Og hvordan skulle det trådløse link så laves?

Via noget trådløs grej fra Lucent , Breezecom , Nokia etc - hvis i er
heldige så vil det pågældende firma måske enda sponserere selve udstyret til
jer...

/Dennis

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 22:14

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-12-00 22:14

> Ja, men hvilket firma i Aars mon har lyst til det .. hmm

Det finder du jo først ud af den dag du griber knoglen og ringer til dem?

/Dennis

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 06-12-00 22:18

Men hvem .. *S*

Fra : Søren Klintrup

Dato : 07-12-00 17:32

> Men hvem .. *S*

kig på www.dgs.dk efter større firmaer i området..

/Søren

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 06-12-00 16:13

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> writes:

> Vi har desværre ikke nogen lokale udbydere, men dog har vi et teledk
> knudepunkt i Aars, det har jeg da set inde på Pro@ccess site!

Nu du siger Aars hvad er det for et Netparty? (har I en
hjemmeside?)

--
Jens Kristian Søgaard,
jk@soegaard.net -- http://www.jksoegaard.dk/

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 06-12-00 16:33

Ja, når du hører Aars tænker du sikkert The Party - men det er kun een gang
om året, vi vil forsøge at holde Fatal Error omkring 4-5 gange årligt eller
måske endda mere!

http://fatalerror.dk

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 06-12-00 18:09

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> writes:

> Ja, når du hører Aars tænker du sikkert The Party - men det er kun een gang

Næh, jeg tænker nærmere den by, hvor jeg vader rundt hver eneste dag.

Og faktisk, så har jeg aldrig været til The Party...
(jeg har dog hørt et rygte om, at et par piger jeg kender, skal stå
for at sælge pølser og andet godt til næste The Party)

> om året, vi vil forsøge at holde Fatal Error omkring 4-5 gange årligt eller
> måske endda mere!

Hvor stort er det i forhold til Future Raid arrangementerne i Aars?

> http://fatalerror.dk

Jeg checker lige siden...

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 06-12-00 20:16

Hmm, så kender jeg dig måske ..

Det bliver på størelse med Future Raid, bare at vi får et meget bedere
netværk og højest sansynligt også meget bedere internet!

Det bliver afholdt samme sted som FR, nemlig på Østermarkskolen!

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 06-12-00 10:15

> Okay, men ved du hvordan en sådan forbindelse bliver oprettet på adressen?

Jesper henviser med 99% sikherhed til CBN ... www.cbn.dk
så vidt jeg ved købte de selv lyslederkabel der kunne nå fra hallen til
teledk's central
en af grundene til at jeg tror det er at de udlejer et LANGT lysleder kable
på deres hjemmeside ... som de siger fx kan bruges til at lave net over en
lang strækning

- Karsten

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-12-00 17:06

On Wed, 6 Dec 2000 10:15:27 +0100, Karsten W. Schmidt wrote:

>Jesper henviser med 99% sikherhed til CBN ... www.cbn.dk
>så vidt jeg ved købte de selv lyslederkabel der kunne nå fra hallen til
>teledk's central

Forkert.

>en af grundene til at jeg tror det er at de udlejer et LANGT lysleder kable
>på deres hjemmeside ... som de siger fx kan bruges til at lave net over en
>lang strækning

Med langt mener de højst fra hallen ud til fiber fordeleren på gaden - det er
ikke langt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 11-12-00 21:09

> Med langt mener de højst fra hallen ud til fiber fordeleren på gaden - det
er
> ikke langt.

så må jeg hellere spørge dem hvad det er de har brugt 3km fiber til :)

- Karsten

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-12-00 18:40

On Tue, 5 Dec 2000 22:42:14 +0100, Lasse Mikkelsen wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Okay, men ved du hvordan en sådan forbindelse bliver oprettet på adressen?

Ja - som en stm1 linie hvor der etableres en XX Mbps ATM pvc på.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456