Andet multimedie
bentjuul 3670
Detaljeret Danmarkskort
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-09-02 17:04

Kender nogen til et detaljeret Danmarkskort som man kan få fat i.
Det må gerne være webbaseret. Endvidere ville jeg gerne kunne
indtaste en bredde/længdegrad og så få en prik på kortet.

Jeg håber nogen kan hjælpe og at spørgsmålet passer til denne
gruppe.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Ammitz

Dato : 11-09-02 20:06

"Lars Thomsen Nielsen" skrev d. 11-09-02 17:04 dette indlæg :
> Kender nogen til et detaljeret Danmarkskort som man kan få fat i.
> Det må gerne være webbaseret. Endvidere ville jeg gerne kunne
> indtaste en bredde/længdegrad og så få en prik på kortet.

Prøv på Google; Skriv Danmarkskort og vælg fanebladet billeder.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-09-02 07:12

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> wrote in message news:zmMf9.70825

> Prøv på Google; Skriv Danmarkskort og vælg fanebladet billeder.
> Ammitz

Jo, men jeg savner et MEGET detaljeret kort over Danmark. Der må
gerne være selv meget små veje mm. afbildet. Jeg tror måske nok
jeg må købe et sådan kort hos Kort og Matrikelstyrelsen.

PS. Hvis nogen i øvrigt synes det kunne være sjovt at se hvor I
bor, så prøv www.kortal.dk og se nogle flotte luftbilleder.

Lars

Fra : Ammitz

Dato : 12-09-02 08:13

> Jo, men jeg savner et MEGET detaljeret kort over Danmark. Der må
> gerne være selv meget små veje mm. afbildet. Jeg tror måske nok
> jeg må købe et sådan kort hos Kort og Matrikelstyrelsen.

Undskyld jeg spø'r - men skal du bruge det som løbskort el. lign?
eller bare for at vise faster Olga hvor familiemedlemmerne bor?

Hvis det er det sidste kan du jo kopiere udsnit med længde/bredde-grader
og placering af lille prik fra:
http://kort.degulesider.dk/kortbog/dgs/index.html?frame=../kort/kortboge
n.asp?

Hvis det er det første, er du nødt til at bruge kort fra
Matrikelstyrelsen, - de har jo også åløb og markveje og ganske små skove
med, - samt terrænhøjder.

Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 12-09-02 09:01

Lars Thomsen Nielsen <LTN@CarlBro.dk> wrote:

> PS. Hvis nogen i øvrigt synes det kunne være sjovt at se hvor I
> bor, så prøv www.kortal.dk og se nogle flotte luftbilleder.

Kortal kan kun anvendes med Internet explorer og KUN på Windows PC'ere.
Så jeg kan ikke se hvor min Mac bor

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-09-02 09:21

> [...]
> jeg må købe et sådan kort hos Kort og Matrikelstyrelsen.
>
> PS. Hvis nogen i øvrigt synes det kunne være sjovt at se hvor I

Jeg kunne godt tænke mig at se hvor jeg bor, jeg ved jeg bor i byen, men med
det jeg får vist på den angivne side, så skulle jeg bo på landet. Så kan jeg
bedre forstå jeg ikke kan finde hjem lørdag nat

Kim Larsen

Fra : Henrik Torp

Dato : 11-09-02 21:55

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtaste en bredde/længdegrad og så få en prik på kortet.
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe og at spørgsmålet passer til denne

Mig bekendt leverer både Kort og Matrikelstyrelsen og Krak denne service.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-09-02 06:44

Kort og Matrikelstyrelsen sælger alle slags kort. Det er bare spørgsmål om
penge. Helsingør Kommune i 1:25.000 koster lige omkring 2000 kr...
Mvh. Dan ANdersen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-09-02 10:46

> [...]

> få fat i. Det må gerne være webbaseret. Endvidere ville jeg
> gerne kunne indtaste en bredde/længdegrad og så få en prik

Prøv at kigge på:
http://www.multimap.com/

--
M.v.h.