Ny mobiltelefon. Ombytning eller reperatio~
Fra : M. Aa. J.

Dato : 11-09-02 09:13

Jeg har for ca. 2 uger siden købt en Nokia 6310 mobiltelefon hos Sonofon
Partner Rødovre.
Telefonen har den defekt at signalet en gang imellem forsvinder og først
kommer tilbage når telefonen har været slukket. Det er desuden i perioder
ikke muligt at ringe til/fra telefonen selvom der er signal på den.

Jeg har klaget hos forhandleren og sagt at jeg gerne vil have den ombyttet
(jeg ved han har flere af samme type telefoner på lager) eller hæve købet da
problemet har været der lige fra jeg købte telefonen. Han tilbyder
reperation og har tilbudt mig at låne en anden telefon imellemtiden, hvilket
jeg ikke er interesseret i da jeg ikke kan gå på internettet over
lånetelefonen. Desuden kan en periodisk fejl være svær at konstatere for
reperatøren hvis ikke den lige skulle vise sig mens han kigger på telefonen.

Hvordan står jeg juridisk med mit krav?

Venlig hilsen
Mads Junker

Fra : TGD

Dato : 11-09-02 09:34

M. Aa. J. wrote:

<KLIP>

> Hvordan står jeg juridisk med mit krav?

Se købeloven § 72 og frem, sælger har ret til at rep. et par gange inden du
hæver købet.

Fra : Jan

Dato : 11-09-02 22:27

> Se købeloven § 72 og frem, sælger har ret til at rep. et par gange inden
du
> hæver købet.

De første 6 måneder kan han da forlange ombytning ??

/Jan

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-09-02 22:33

Jan wrote:

> De første 6 måneder kan han da forlange ombytning ??

Tja, det tror jeg også, men det kræver en afgørelse fra retssystemet,
og min "vurdering" (Sorry, strammere) tror jeg ikke, at du får ret
der, det kræver vist en mere præcis "mangel".

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-09-02 09:43

"M. Aa. J." <internet@rolator.dk> wrote in message

> Hvordan står jeg juridisk med mit krav?

Du kan se en gennemgang af dine rettigheder her:
http://www.fi.dk/ret/koeb/nykoebelov/forbrugerret/

Det er ikke så ligetil, for så vidt jeg kan se, så er de fleste af de
faktorer, der nævnes her i spil, men med modsatrettede effekter.

/Per