kogning af vand
Fra : Kim

Dato : 11-09-02 06:30

Det er efterhånden 30 år siden jeg var med mine forældre i Gardasøen, på
camping. Dengang skulle man koge vandet inden man kunne drikke det. Er det
stadig nødvendigt, når der skal tages på udlandsrejse, ikke bare/kun til
Italien, men ment sådan generelt, når man nærmer sig sydens sol. Eller er
der andre ting man kan gøre, for at undgå den lange proces.
v.h
kim.jensen@get2net.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-09-02 06:29

"Kim" <kim.jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Italien, men ment sådan generelt, når man nærmer sig sydens sol. Eller er
> der andre ting man kan gøre, for at undgå den lange proces.

Køb vand på flasker, det koster ikke meget.
mvh
Preben

Fra : sogs

Dato : 11-09-02 10:29

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim" <kim.jensen@get2net.dk> wrote in message

der andre ting man kan gøre, for at undgå den lange proces.

Man kan få filtre til at sætte på vandhanen, ...

Hvis det aligevel går galt
Dette er helt seriøst
Min dyrlæge, der ofte rejser i østen, og aldrig har har fået ødelagt en
ferie. anbefaler et produkt der hedder Equine Bene-Bac - er beregnet til
racermave hos heste, kalve, og andre -
Koster hos ham ca kr. 70 - Vi har det altid i huset til hundene, men fik
ved en mave vira hos os tjekket hans påstande.
om at det er bedre en pillerne. Består af en doseringstube med en
velsmagende sødlig pasta, bl.a. indeholdende gen- oprettende bakterieflora,
Virker altså også udmærket på menneskermaven, hvor man normalt er på toppen
igen efter nogle timer.
Så er der det om at drikke saltet cola, og apoteket har vist nogle breve med
salte i rette forhold, når man skal drikke vand i litervis og kan risikere
at falde om af mineral/saltmangel.

mvh sten

Fra : PHK

Dato : 11-09-02 12:33

"Kim" <kim.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Italien, men ment sådan generelt, når man nærmer sig sydens sol. Eller er
> der andre ting man kan gøre, for at undgå den lange proces.

Jeg har været ved Rimini de sidste 5 år og drukket vandhanevand uden
problemer.

--
_
|_|

Fra : FLemse

Dato : 18-09-02 00:16

Dumt at drikke det. Din mave bliver udsat for en bakterie flora den ikke har
modstandskraft mod. Dumt at risikere at ødelægge ferien for at spare et par
kroner på en flaske vand. Det er korrekt at de billigste koster et par
kroner for en liter, og de smager lige så godt som de dyrere...og så kan de
i øvrigt holdes iskolde i køleskabet!
Alt det mave medicin koster mere end du kan nå at drikke for på en ferie ;-D

Flemse

Fra : sogs

Dato : 18-09-02 09:15

"FLemse" <fss@SLETTESnetbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Alt det mave medicin koster mere end du kan nå at drikke for på en ferie
;-D

> Flemse

Jo, men det er ikke i stedet for alle de kloge huskeregler - kun en
sikring, som at ha hovedpinepiller eller hæfteplaster med. Kan holde sig i
meget lang tid - nok bedst i køleskabet. Tjekkede lige på den vi har haft
liggende i huset i et års tid - exp. 02.04 Har man hund med, er det da
også
rart at ku kurere lidt på den .. Har venner der engang måtte vende rundt på
grund af en mavesyg hund. Ikke særlig morsomt, også sådan rent
sanitært ;)

hygge - sten

Fra : PHK

Dato : 18-09-02 10:06

"FLemse" <fss@SLETTESnetbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Dumt at drikke det.

Njahh - helst skulle der jo ikke være bakterier i vandet overhovedet.

Jeg er ikke læge (og bliver det heller aldrig :)), men jeg tror på at hvis
jeg først en gang har drukket vand i et område og der går et år imellem hver
gang jeg gør det, så vil jeg stadig være modstandsdygtig over for de ting
der er i vandet forudsat det ikke er blevet forurenet af noget nyt.

--
_
|_|