Agent ver 1.92
Fra : Søren Solhøj

Dato : 10-09-02 20:37

Jeg undre mig meget over at min agent fylder næsten 2 gb.
Det er 2 dat filer der fylder så meget. Hbad kan jeg gøre for at reducere
dem i størrelse?

På forhånd Tak

Solhoej

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-02 20:48

On Tue, 10 Sep 2002 21:37:27 +0200, "Søren Solhøj"
<ssolhoej@mailme.dk> wrote:

>Jeg undre mig meget over at min agent fylder næsten 2 gb.
>Det er 2 dat filer der fylder så meget. Hbad kan jeg gøre for at reducere
>dem i størrelse?

Group -> purge newsgroup -> all groups.
Og så væbne dig med tolmodighed hvis du har mange grupper, det er
fordi du ikke har fået slettet gamle indlæg så de ligger og fylder op.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Søren Solhøj

Dato : 10-09-02 20:54

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Group -> purge newsgroup -> all groups.
> Og så væbne dig med tolmodighed hvis du har mange grupper, det er
> fordi du ikke har fået slettet gamle indlæg så de ligger og fylder op.
>
> --
Næ det er ikke derfor, ihvertfald hjælper det ikke. Hvad kan man ellers
gøre?

Solhoej

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-09-02 20:53

Således skrev "Søren Solhøj" <ssolhoej@mailme.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 10 Sep 2002 21:37:27 +0200:

>Jeg undre mig meget over at min agent fylder næsten 2 gb.
>Det er 2 dat filer der fylder så meget. Hbad kan jeg gøre for at reducere
>dem i størrelse?

Hvis du bruger binære grupper, så gå ind i "Groups" -> "Default
Properties" -> "Receive Files" og sær hak i:

"Save attachments auytomatically" og "After saving a attachment,
remove it from message"

Dermed undgår du at filerne ligger i Agents dat-filer og fylder.

Derefter bør du kigge på "What to purge", hvor du angiver hvor lang
tid du vil gemme indlæg, det være sig ulæste, læste, uden og med body.

Endelig kan du, under "When to purge" sætte hak i "Purge when closing
Agent", så vil der blive ryddet op hver gang du lukker Agent ned.
Alternativt kan du vælge at gøre det manuelt i ny og næ.

En Purge sletter ikke noget fysisk i dat-filerne, der skal du køre en
"Files"- >"Compact database"

Det vil sikkert tage lidt tid første gang.

Knud
--
Where am I? (Metaphysics). How do I know that? (Epistemology).
So what? (Ethics).

Fra : Søren Solhøj

Dato : 10-09-02 21:03

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

en masse nytige tips om agente og spildplads..

1000 Tak Knud, det var lige det jeg sad ig manglede. Jeg fik reduceret
filerne med 98 %.

Mange tak

Solhoej

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-09-02 21:24

Knud Winckelmann wrote:

> [...]
> remove it from message"
>
> Dermed undgår du at filerne ligger i Agents dat-filer og fylder.

Du skal blot her være opmærksom på, at skal du "join" enkeltdele
af binære filer, skal du ikke "remove"

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-02 21:27

On Tue, 10 Sep 2002 21:52:57 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

>En Purge sletter ikke noget fysisk i dat-filerne, der skal du køre en
>"Files"- >"Compact database"
>
>Det vil sikkert tage lidt tid første gang.

Det har jeg aldrig gjort, men jeg har heller ikke binære grupper inde.
BTW så vil det give 22.5 MB,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-02 21:30

On Tue, 10 Sep 2002 22:26:56 +0200, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Det har jeg aldrig gjort,

Fandt lige udaf at det gør den selv når man lukker Agent ned, troede
derfor også at den gjorde det når man vælgte pure i menuen,,,

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-09-02 22:37

Således skrev Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 10 Sep 2002 22:30:29 +0200:

>Fandt lige udaf at det gør den selv når man lukker Agent ned, troede
>derfor også at den gjorde det når man vælgte pure i menuen,,,

Som så mange andre ting i Agent, kan man indstille den til at purge og
compacte alt efter ønske, manuelt, automatisk ved luk osv.

Knud
--
Noir Comme le diable, chaud comme l'enfer,
pur comme un ange, doux comme l'amour."