Hvordan laver man en side til forskellige ~
Fra : petit

Dato : 10-09-02 14:50

Hej

Nedenstående har jeg "fundet" på nettet og er, så vidt jeg kan skønne, et
godt eksempel at en hjemmeside "ser godt ud" både i 800x600 (hvor den næsten
"fylder" skærmen helt ud) og i 1024x768 (hvor der er en del hvide kant i
siderne, men alligevel er "pænt" placeret midt på skærmen).
Jeg har prøvet at kigge i "Vis kilde" og kan se at siden er lavet i FP, men
som "newbee" kan jeg ikke gennemskue hvad der i HTML-koden er "årsagen" til
at siden er "universal" i begge skærmopløsninger.

http://www.otterupsogn.dk/historie.htm

m.v.h.

Peter

Fra : Rita Olesen

Dato : 10-09-02 16:02

"petit" skrev:
> som "newbee" kan jeg ikke gennemskue hvad der i HTML-koden er
"årsagen" til
> at siden er "universal" i begge skærmopløsninger.

Jeg åbnede siden i Frontpage og kan se,
at indholdet er placeret i en tabel.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 10-09-02 16:11

"Rita Olesen" skrev:
> Jeg åbnede siden i Frontpage og kan se,
> at indholdet er placeret i en tabel.

tabellens bredde: 750 i pixel - burde jeg måske have skrevet...
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk