Gemme animerede gif fra mail ?
Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 10-09-02 13:57

Når jeg modtager et animeret gif billede i en mail kan jeg kun gemme det som
bmp.
( som jo ikke indeholder animation).
Er der nogen forklaring og løsning på dette ?
Jeg bruger outlook 2000.
I outlook Express er der ikke noget problem.

Med venlig hilsen
Bjarne.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-02 21:36

Hej Bjarne Eskelund, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når jeg modtager et animeret gif billede i en mail kan jeg kun
> gemme det som bmp.
> Jeg bruger outlook 2000.
> I outlook Express er der ikke noget problem.

Nu har jeg aldrig anvendt Outlook, men da stadig ingen har svaret,
prøver jeg et alment bud (ganske uafhængig af mailklienten):
Hvis man indsætter en animeret gif i tekstvinduet af en mail, kan den
ikke gemmes (andet end som fx bitmap), da den fungerer som integreret
baggrund. Hvis man derimod vedhæfter den som vedhæftet fil, kan den.

Prøv at tjekke om det ikke er derfor.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 10-09-02 22:33

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke gemmes (andet end som fx bitmap), da den fungerer som integreret
> baggrund. Hvis man derimod vedhæfter den som vedhæftet fil, kan den.

Hej Rudi

Tak for svaret.

Jeg tror ikke svaret ligger der. Så ville det være det samme i OE.
Jeg har siden set en Microsoft person påstå, at det er for at undgå
sikkerhedsproblemer, da Outlook er udviklet til virksomheder.
Om det holder eller kan omgåes, ja det bliver vel det næste spørgsmål.

Bjarne

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-09-02 00:27

Hej Bjarne Eskelund, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg tror ikke svaret ligger der. Så ville det være det samme i OE.

Ja, *hvis* de er hhv. indsat og vedhæftet på samme måde. Det står og
falder med, om du med sikkerhed har modtaget en _vedhæftet_ gif i
Outlook (og giffen altså ikke kan gemmes

> Jeg har siden set en Microsoft person påstå, at det er for at
> undgå sikkerhedsproblemer, da Outlook er udviklet til
> virksomheder. Om det holder eller kan omgåes, ja det bliver vel
> det næste spørgsmål.

Hvis det er derfor, burde det kunne omgås. Jeg troede kun, det gjaldt
exe-, com- og bat-filer. Men en animeret gif er jo også noget, der kan
siges at kunne "køres".

Jeg huskede, at Knud omtalte exe-problemets omgåelse og andt hans
<news:43rmnu8nhfic4mfdom67rvibeckq9jksoe@dtext.news.tele.dk>, hvor han
henviser til

Du kan jo prøve at hive programmet ned og banke "gif" ind.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-09-02 00:31

Hej Rudi Stegen, du vrøvler...

> Jeg huskede, at Knud omtalte exe-problemets omgåelse og andt hans
> <news:43rmnu8nhfic4mfdom67rvibeckq9jksoe@dtext.news.tele.dk>, hvor
> han henviser til

Han henviste naturligvis ikke til det indlæg, han var ved at skrive, da
det ingen message-ID havde endnu
Den sidste URL skulle have været
<http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=214>

Klippeklistre er en praktisk ting - hvis man lige læser, hvad man har
klistret ind...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 11-09-02 14:42

> Hej Rudi Stegen, du vrøvler...

Det er ikke så galt

> <http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=214>

Det er et udmærket tip, men løser ikke mit problem.
Det er kun billeder der er indsat i mailen (animerede gif´s)
Vedhæftede filer funger.

Med venlig hilsen Bjarne

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-09-02 17:01

> Det er et udmærket tip, men løser ikke mit problem.
> Det er kun billeder der er indsat i mailen (animerede gif´s)
> Vedhæftede filer funger.

Ahhh - bingo! Jeg er sikker på, at hvis du modtager en animeret gif med
OE, og giffen er indsat (dvs. _ikke_vedhæftet_), kan du heller ikke
gemme den som animeret gif, kun som bitmap.

Det gælder i hvert fald min.

--
Hygge fra Århus - Rudi