Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW Format, min kæreste slår
Fra : Torben Hansen

Dato : 10-09-02 13:15

Argh... hjælp en nybagt far...

Jeg har et Canon S30, og har knipset uendeligt mange billeder af på
hospistalet af min nybagte datter. Kameraet var indstillet til at tage i
RAW format, fordi jeg ønskede den bedste kvalitet uden komprimering.
(var det smart?)

Mit problem er nu, at jeg har intet software som kan åbne det RAW format
billederne er lagt ned i?

Er der nogle der kan hjælpe, min kæreste slår mig ihjel.

Fra : Karsten Hansen

Dato : 10-09-02 13:26

Bare roligt

PSP 7.0 kan klare det !
Du kan finde programmet som 30 dages shareware mange steder.

Karsten Hansen

Fra : Fisker

Dato : 10-09-02 13:30

Karsten Hansen skrev i
news:3d7de528$0$27662$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk :
> Bare roligt
>
> PSP 7.0 kan klare det !
> Du kan finde programmet som 30 dages shareware mange steder.

> [...]

Hej
Jeg har en Canon S40 og der fulgte en RAWconverter med på den vedlagte
CD-rom. Mon ikke det er det samme med S30?
--
Per, Odense

Fra : Tor Eivind Ravndal

Dato : 10-09-02 13:32

> [...]
> hospistalet af min nybagte datter. Kameraet var indstillet til at tage i
> RAW format, fordi jeg ønskede den bedste kvalitet uden komprimering.

Først vil jeg si hjertelig til lykke!!!!.........

> Mit problem er nu, at jeg har intet software som kan åbne det RAW format
> billederne er lagt ned i?

PaintShop Pro fra JASC software fix'er RAW formatet.

Prøv www.jasc.com

> Er der nogle der kan hjælpe, min kæreste slår mig ihjel.

Ingen fare.....
;)

Tor Eivind

Fra : Jeppe Brinck

Dato : 10-09-02 13:31

Du kan downloade en raw-converter direkte fra Canons hjemmeside:
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/view-driver.cgi?filename=k2305enx.e
xe

Fra : Gjøl

Dato : 10-09-02 15:24

Torben Hansen wrote:
> Argh... hjælp en nybagt far...
>
> Jeg har et Canon S30, og har knipset uendeligt mange billeder af på
> hospistalet af min nybagte datter.

> Er der nogle der kan hjælpe, min kæreste slår mig ihjel.
Jeg tror at hun bliver sur over at du tager hele æren for at I har fået
en datter, Tillykke med fødslen, håber ikke at det gjorde ondt på din
kone at du fik en datter.

Sorry, kunne ikke dy mig.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-09-02 15:37

"Torben Hansen" <tsh@gameon.dk> skrev i en meddelelse
> Argh... hjælp en nybagt far...

Tillykke

> [...]
> hospistalet af min nybagte datter. Kameraet var indstillet til at tage i
> RAW format, fordi jeg ønskede den bedste kvalitet uden komprimering.

Jeg tager også kun billeder i RAW, men hent den sidste nye RAWconverter
2.0.2 her:

http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html

Der er fejl der er rettet og man har større overblik end v.1.0

> Er der nogle der kan hjælpe, min kæreste slår mig ihjel.

Nu kan din kæreste vist godt lægge hagl geværet, kniven og øksen væk.

Mvh
Henrik