Hvad er min krico vær
Fra : Sinkel

Dato : 10-09-02 08:53

Hej NG

Jeg har en fuldskæftet Krico 30-06 hængende på min væg.
Den er kun let brug, har brugt den til at tage riffeltegn med og 2 x jagt,
ØV jeg har aldrig ramt noget med den
Nu har den hængt der i et par år, uden at blive brugt og det er synd.
Den er lavet af Kriegeskort & co. i Stuttgart. og der er monteret en
Bushnell 4x Banner kikkert.

Nu ville jeg gerne vide hvor meget den er vær.
Så hvis der er nogen kyndige der kan give mig en ca. pris ville jeg blive
glad.

På forhånd tak.
Stig der hellere vil dykke Andersen.

Fra : Mickey

Dato : 10-09-02 10:03

Ubeset et par hundrede....hvilket prislag havde du forestillet dig ?

Fra : Sinkel

Dato : 10-09-02 10:12

Ja hvis der ikke er støre hjælpsomhed eller viden om pris, så må jeg jo være
havnet et galt sted.
Men tak for et virkeligt realistisk bud.

Stig

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 10-09-02 10:19

Hej Stig

Jeg tør ikke give et bud på hvad din er værd, da det afhænger af stand m.m.

Jeg gav for 2 år siden 6.500 kr for en pæn 18år gammel fuldkæftet Krico
..308Win med en Schmidt & Bender 1,5-6x42 kikkert - og så fik jeg en Fortuna
Suhl S/S 12/70 oven i handlen. Jeg er selv meget tilfreds med handlen -
også selvom jeg skulle sætte værdien af haglgeværet til 0 kr (men det er
det jeg bruger i dag .

Da jeg var på udkig efter riflen så jeg "sættet" til alt fra 10.000 til
14.500 kr (herunder dog også Zeiss kikkert med samme mål).

Riflen allene koster i dag et sted mellem 13 og 14.000 kr, hvortil kommer
montager og kikkert.

Umiddelbart vil jeg dog ikke sætte værdien af din kikkert for højt.

Jeg håber at det kan give dig et fingerpeg, på hvad du bør forlange.

Mvh Steen

Sinkel <Stig@Andersen.tdcadsl.dk> wrote in article

Fra : Sinkel

Dato : 10-09-02 11:20

Tak for et godt svar.
Riflen er i meget god stand.
Bruneringen er som ny og den har kun en meget lille ridse i skæfter.
Men de 13-14000 er det for en ny krico?
eller bliver den mere vær med tiden.

Stig

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 10-09-02 11:36

Prisen er for en ny fuldskæftet Krico i .308 eller .30-06 - set hos den
lokale forhandler. Mig bekendt bliver den ikke mere værd med tiden, men der
er nok nogle sælgere der mener at den ikke bliver mindre værd med tiden

Mærket er ikke så kendt som de andre rifler i samme kategori, hvilket kan
gøre den sværere at komme af med hvis den prissættes på samme niveau - men
det er jo kun et spørgsmål om tålmodighed eller villighed til at sætte
prisen lidt lavere. Kvalitetsmæssigt er det under alle omstændigheder en
fin riffel.

Umiddelbart vil jeg tro at dem der vil være interesseret i en riffel til
den pris også minimum vil have en kikkert der "matcher" - d.v.s. Zeiss,
Swarowski, Smidt& Bender, Kahles o.s.v. - og det er baggrunden for at jeg
ikke mener at du får ret meget for kikkerten, da køber sandsynligvis vil
have en anden på.

<3d7dc746$0$170$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Sinkel

Dato : 10-09-02 11:48

Hej Steen

Jeg siger mange tak.
Det er rart at der er nogen der har lidt forstand på sagerne og ikke bare
svare med noget ævl for at blive set.

Stig

Fra : sailor99

Dato : 10-09-02 23:31

Jeg mente Krico var holdt op med at eksistere for længst, men jeg tog nok
fejl.

Georg

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 11-09-02 07:49

sailor99 <sailor99@worldonline.dk> wrote in article
<zmuf9.66601$ww6.4788913@news010.worldonline.dk>...
> Jeg mente Krico var holdt op med at eksistere for længst, men jeg tog nok
> fejl.
>
> Georg

Yep! - men den fejl har jeg også selv begået

De gik over til at være et næsten rent handelshus (www.falko.de), men det
se ud til at de har droslet det ned og vil satse mere på deres egen
våbenserie - ny model 900 i 1997. Mit tysk er ikke for godt, men det ser ud
til at våbnene bliver produceret i Italien og Norge. Se mere her:
http://www.krico.de/

(selvom de er på nettet, bruger de ikke meget af deres tid på deres
hjemmesider. Der kan gå mdr. mellem små fremskridt.)

Der var en omtale af Krico i "Jæger" for jeg vil tro 4-6 mdr. - både om
firmaets historie og anmeldelse af den nye 900 serie.

Steen