Password på Pro@ccess SpeedStream ?
Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-11-00 19:38

Hej Alle

Er der nogen der ved om TeleDK benytter et vist
system ved tildeling af password til SpeedStream Pro@ccess
ADSL routere ?

Eller om default password 'admin' er bibeholdt ?

(jeg har ikke selv pro@ccess, så jeg kan ikke lige afprøve det)

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-11-00 21:17

hvorfor skal du så vide det?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-11-00 21:56

Hej Thomas

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> hvorfor skal du så vide det?

Fordi jeg har brug for at kunne konfigurere en ude hos en kunde,
vi kan ikke vente på TeleDK længere. De er 8-14 dage om at
lave en simpel ændring (som f.eks. at slå den interne DHCP
server fra).

Fra : John Hinge

Dato : 30-11-00 00:32

Bjarne Duelund wrote:

> Fordi jeg har brug for at kunne konfigurere en ude hos en kunde,
> vi kan ikke vente på TeleDK længere. De er 8-14 dage om at
> lave en simpel ændring (som f.eks. at slå den interne DHCP
> server fra).

Du har evt forklaret denne kunde om hvad der står i deres kundevilkår
med hensyn til modificering af Tele DK's udstyr (bl.a router)
Hvis nu f.eks konfigurationen sku gå helt i skoven pga du har pillet
ved den, så er det meget svært at motivere Tele DK til at redde den.

Hvis du mægtig gerne vil rode med routeren selv, så var det måske
en mulighed at anskaffe en selv, eller anbefale din klient samme ?

Og nej jeg er ikke ude på at male rønnebær sure eller noget..
Det er ikke rart at det tager en krig at få konfigget hos Tele DK
men hvis du begynder at gøre det selv så er der altså fælder.'

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-11-00 08:22

On Wed, 29 Nov 2000 21:56:29 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

>Fordi jeg har brug for at kunne konfigurere en ude hos en kunde,
>vi kan ikke vente på TeleDK længere.

du ved godt det ikke er tilladt?

men hvis du arbejder m. dette professionelt bør det heller ikke tage
dig lang tid at finde ud af hvorledes man skaffer sig den nødvendige
adgang.

--
vh
thomas jensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-11-00 17:54

Hej Thomas

> men hvis du arbejder m. dette professionelt bør det heller ikke tage
> dig lang tid at finde ud af hvorledes man skaffer sig den nødvendige
> adgang.

Jeg har fundet en metode, den gør bare at passwordet bliver ændret.
Men måske der findes andre (ifald det ikke er 'admin' på consoleporten).
Men nu er der jo snart gået 14 dage, så kan jeg jo lige så godt vente
det sidste stykke tid.

Men hvis du kender en metode, hvofor så ikke bare angive den her ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 30-11-00 21:45

Og du har selvfølgelig set i reference manualen side 59, hvor der står hvorledes du får default password tilbage ?

Nej - har ikke selv SpeedStream - brugte bare 10min på at finde oplysningen for en bekendt den anden dag..
Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-11-00 22:53

Hej Anders

"Anders Larsson (Remove x)" <x.BitNix@NoSpam.dk> skrev i en meddelelse
>Og du har selvfølgelig set i reference manualen side 59,
> hvor der står hvorledes du får default password tilbage ?

Jeg er ikke interesseret i at ændre passwordet.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 17:51

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-12-00 17:51

Hej Anders

>Så glem det....

>Hvis du ikke kan få oplyst det NYE password af teledk
> - så kan du kun resette det til default.

Måske.

Hvad med at give den et ryk på reset og så logge på med serienummeret
indenfor 10 minutter. Det virker.
Men resetter det passwordet til default ?

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 03-12-00 22:21

On Fri, 1 Dec 2000 17:50:41 +0100, "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

>Men resetter det passwordet til default ?

Nej.

- Jørgen
http://proaccess.jth.net/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-12-00 10:44

Hej Jørgen

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse

> Nej.

TAK.
Så må det jo være løsningen.

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 04-12-00 11:09

> TAK.
> Så må det jo være løsningen.

Du er klar over at du ikke må gøre det ifølge TDK's betingelser, og at de
kan opsige aftalen hvis du gør det ?

- Karsten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-12-00 19:28

Hje KArsten

"Karsten W. Schmidt" <guggemand@guggemand.dk> skrev i en meddelelse

> Du er klar over at du ikke må gøre det ifølge TDK's betingelser, og at de
> kan opsige aftalen hvis du gør det ?

Jo-jo.
Men målet helliger midlet

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 05-12-00 13:45

> Jo-jo.
> Men målet helliger midlet

Jeg skulle bare lige være sikker :)
Jeg tror heller ikke det ville stoppe mig at kigge lige i konfigurationen at
man ikke må ...

- Karsten

Fra : Bo Krohn

Dato : 06-12-00 10:57

"Karsten W. Schmidt" <guggemand@guggemand.dk> wrote in message

> Du er klar over at du ikke må gøre det ifølge TDK's betingelser, og at de
> kan opsige aftalen hvis du gør det ?

Står der da intet om i betingelserne...

- Bo

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 11:53

Fra : Bo Krohn

Dato : 07-12-00 11:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@nerd.dk> wrote in message

> 8. Ejendoms- og ansvarsforhold for Pro@ccess
> installationen
> Router (ved Pro@ccess ADSL, link, secure og VPN),
> DCE/modem og abonnementsledninger er Tele Danmarks
> ejendom, og indgreb i disse installationer må kun foretages af
> Tele Danmarks personale.

Nåh ja klart... men "indgreb" betegner jeg ikke som f.eks. at man "piller" i
konfigurationen, men derimod at man f.eks. tager en skruetrækker frem og
kigger indeni... Men måske det bare er mig, der er forkert på'en

- Bo

Fra : Christian Erritsø

Dato : 07-12-00 12:03

"Bo Krohn" <hrkrohn@handshake.dk> wrote in message
> [...]
> konfigurationen, men derimod at man f.eks. tager en skruetrækker frem og
> kigger indeni... Men måske det bare er mig, der er forkert på'en

Jeps.....formuleringen dækker også over softwaren. Men det er måske noget du
kan få bekræftet i dk.videnskab.jura.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet"

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 12:54

Fra : Bo Krohn

Dato : 07-12-00 12:54

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Det betegnes desværre stadig som et indgreb på TDK's ejendom :(

Ævs... så er der kun at hoste op med 1187,50 til StjæleDanmark... sur røv

- Bo

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-12-00 13:25

Hej Bo

"Bo Krohn" <hrkrohn@handshake.dk> skrev i en meddelelse

> Ævs... så er der kun at hoste op med 1187,50 til StjæleDanmark... sur røv

Og så vente 2-3 uger på at få ændret noget så simpelt som f.eks. IP adressen
på routeren. Eller få slået DHCP fra.... Mange steder er den totalt ubrugelig
hvis DHCP er slået til.

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 07-12-00 16:25

> [...]
adressen
> på routeren. Eller få slået DHCP fra.... Mange steder er den totalt

Nu har jeg som TDK partner bestilt 3-4 proaccess isdn forbindelser med
router, hver gang er vi blevet ringer op og spurgt om der var noget der
skulle sættes specielt op på routeren. Så hvis det er normalt forstår jeg
ikke hvorfor man ikke fortæller dem hvordan routeren skal sættes op allerede
der, og så slippe for at betale de 950kr

- Karsten

Fra : Bo Krohn

Dato : 07-12-00 17:17

> [...]
> ikke hvorfor man ikke fortæller dem hvordan routeren skal sættes op
allerede
> der, og så slippe for at betale de 950kr

Det er jo den sædvanlige måde TDK bondefanger folk på. Faktisk lovede
sælgeren at min Pro@ccess ADSL ville komme med en åben router (alle porte
ind på ét IP) - men næh nej... dét skulle der ikke være noget om. Jeg
prøvede at kontakte sælgeren, men han arbejder der ikke mere, og de ku' så
ikke hjælpe mig, eftersom jeg ikke havde fået det på skrift... Typisk
StjæleDanmark...

- Bo

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 07-12-00 20:30

On Thu, 7 Dec 2000 17:17:06 +0100, Bo Krohn wrote:

>Det er jo den sædvanlige måde TDK bondefanger folk på.

Ååh nej, ikke den sang igen.

--
Søren O.

Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 08-12-00 01:19

> [...]
> prøvede at kontakte sælgeren, men han arbejder der ikke mere, og de ku' så
> ikke hjælpe mig, eftersom jeg ikke havde fået det på skrift... Typisk

Tja ... med den holdning forstår jeg da sådanset godt TDK ikke gider hjælpe
dig

- Karsten

Fra : Bo Krohn

Dato : 12-12-00 11:14

> Tja ... med den holdning forstår jeg da sådanset godt TDK ikke gider
hjælpe
> dig

Du må da være 15% dummere end en pose mel, hvis du ikke ka' se at min
holding reflekterer den dårlige service, jeg fik af dem, da de ikke holdt
hvad de lovede. Generelt har jeg intet imod TeleDK - ellers ville jeg nok
ikke ha' min telefon hos dem...

- Bo

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 12-12-00 15:37

> [...]
> hvad de lovede. Generelt har jeg intet imod TeleDK - ellers ville jeg nok

Tja ... jeg sidder her i nærheden af andre der lyder meget som dig når de
ringer til teledanmark ... de får heller ikke særlig god hjælp ... jeg får
altid hjælp når jeg ringer

- Karsten

Fra : Bo Krohn

Dato : 13-12-00 11:25

> Tja ... jeg sidder her i nærheden af andre der lyder meget som dig når de
> ringer til teledanmark ... de får heller ikke særlig god hjælp ... jeg får
> altid hjælp når jeg ringer

Selv min hoveddør af bøgetræ er mere kløgtig end dig. Ka' du da ikke forstå
at min attitude er pga. behandlingen af teledk, og ikke en attitude jeg
viser over for teledk. Måske man burde oprette en gruppe
"dk.edb.internet-for-dummegøjer.udbydere" for folk som dig, der bare ikke
ka' læse...?

- Bo

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 08:52

Fra : Bo Krohn

Dato : 18-12-00 08:52

> det sprog over for teledk efter ikke ret lang tid. Men jeg kan vel tage
> fejl.

Ja!

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-12-00 23:33

> [...]

>Nu har jeg som TDK partner bestilt 3-4 proaccess isdn forbindelser med
>router, hver gang er vi blevet ringer op og spurgt om der var noget der

Får man at vide på forhånd, at DHCP-serveren er slået til, så man kan
nå at gøre indsigelse?

Er det "speciel opsætning", at DHCP skal være slået fra?

Jeg ville da mene, at DHCP er noget, man først slår til, hvis man har
det specielle behov, at lige netop dette stykke hardware skal være
netværkets DHCP-server.

Tænk, hvis alle leverandører af netværkshardware leverede deres
skrammel med igangværende DHCP-servere.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."