Diasshow i PHP?
Fra : Katrine

Dato : 09-09-02 20:13

Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig.

Jeg har en PowerPoint præsentation, jeg gerne vil vise på nettet. For de
personer, der ikke har PowerPoint på deres computer, skal der være en
mulighed for at se præsentationen direkte på hjemmesiden. Jeg havde tænkt
mig, det kunne laves som et diasshow - og et sådant har jeg fremstillet i
JavaScript - men nu vil jeg gerne have det "konverteret" til PHP, da det er
mere anvendeligt. Er der måske en, der ligger inde med et sådant script,
eller er jeg nødt til selv at gå i gang?

Mvh
Katrine

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-02 20:52

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in

> et sådant har jeg fremstillet i
> JavaScript - men nu vil jeg gerne have det "konverteret" til
> PHP, da det er mere anvendeligt.

Du vil ikke kunne få samme effekt med PHP som JavaScript. Med PHP
skal du reloade siden hver gang billedet skal skiftes.

Prøv at kigge på http://php.resourceindex.com eller
http://www.hotscripts.com

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : dudsen

Dato : 15-09-02 19:43

Henrik Stidsen wrote:

> "Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in

> Du vil ikke kunne få samme effekt med PHP som JavaScript. Med PHP
> skal du reloade siden hver gang billedet skal skiftes.

Du kan bruge ren html til automatisk at reloade en side via meta
http-equiv="refresh"

--
Daniel Udsen
If at first you don't succeed, try again

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-02 18:42

dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote in

> Du kan bruge ren html til automatisk at reloade en side via meta
> http-equiv="refresh"

Det var også sådan jeg mente - at med en PHP side skulle siden
reloades for hvert billedeskift (billede.php?vis=1 ->
billede.php?vis=2 osv...)

Fra : Martin Seebach

Dato : 09-09-02 20:58

> Jeg har en PowerPoint præsentation, jeg gerne vil vise på nettet.

Så vidt jeg ved kan PowerPoint selv gemme en præsentation som html-filer..

Det er godt nok ikke PHP, men 'it gets the job done'

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Claus Sørensen

Dato : 16-09-02 11:51

Katrine wrote:

> [...]
> er mere anvendeligt. Er der måske en, der ligger inde med et sådant
> script, eller er jeg nødt til selv at gå i gang?

I PowerPoint gemmes præsentationen som JPEG-filer og hvis du kører Linux (og
formodentlig også andre Unix-varianter), så kan du få et automatisk
slideshow på nettet ved hjælp af JPEG2HTML Generator:

http://www.chbs.dk/proj/jpg2html/

JPEG2HTML Generator er dog ren HTML (følger W3Cs specifikationer) og
benytter sig af Meta Refresh til automatisk sideskift.

Standardparametrene er sat op til understøttelse af en opløsning på 800x600.

De herligste hilsner