Varmluftsovn - fingerregel vedr. temperatu~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 09-09-02 16:47

Er der en fingerregel om hvor meget højere/lavere temperaturen skal
indstilles på en varmluftsovn, når opskriften er baseret på brug af en
almindelig ovn?

Jeg går ud fra at varmeluftscirkulation må have en anden effekt på
fødevarer end i konventionel ovn med strålevarme - er det rigtigt? Og
i så fald, er der retter (som kan tilberedes i en almindelig ovn), der
ikke egner sig til varmluftsovn?

På forhånd tak
Lars

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 09-09-02 17:09

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:45gpnusgh0g034pt166tm4lnn5o7dd7reo@4ax.com...
> [...]
> fødevarer end i konventionel ovn med strålevarme - er det rigtigt? Og
> i så fald, er der retter (som kan tilberedes i en almindelig ovn), der

Hej Lars
Min erfaring er at temperaturen skal sættes 20 gr. lavere end ved en
almindelig ovn.
Ellers har jeg ikke oplevet nogen forskel, måske lige, at mine ovnkartofler
(rå kartoffelbåde, der bager i ovnen) ikke bliver helt lige så gode.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 10-09-02 09:30

> <lcj@wanadoo.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:45gpnusgh0g034pt166tm4lnn5o7dd7reo@4ax.com...

Hej,

igen en note fra mit nye køkken (som jeg er så glad for, og som bliver bedre
idag, når bordplade-manden fra Geisler har været og ordne reklamationen på
bordpladen!), så kan jeg fortælle, at min ovn (fra Elektrolux) automatisk
vælger 180° ved varmluft og automatisk 200° ved alm. varme. Så det med de
20° kunne måske godt være en passenede rettesnor?

mvh
anne lise

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-09-02 19:25

Vagn Torup & Rikke Bachmann wrote:

> [...]
> Ellers har jeg ikke oplevet nogen forskel, måske lige, at mine ovnkartofler
> (rå kartoffelbåde, der bager i ovnen) ikke bliver helt lige så gode.

Sæt temperaturen op til 225 gr. det sidste kvarter - så bliver de knasende
sprøde.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : gitte58

Dato : 14-10-02 23:34

her
Varmluftovn kontra Traditional ovn
50 grader 50 grader
70 grader 75 grader
90 grader 100 grader
110 grader 125 grader
130 grader 150 grader
160 grader 175 grader
180 grader 200 grader
200 grader 225 grader
Hvis man bager kager, bedst til tradional ovn end varmluft.
Med hilsen fra Gitte58

http://www.kandu.dk/