Q: Garanti på TDC-computer / WD Harddisk
Fra : DeBoss

Dato : 09-09-02 17:07

Hejsa..

Min nabo's computer har smadret sin HD..
Computeren er købt hos en TeleDK butik for ca 1år og 3mdr siden, og iflg
garantibeviset gælder garantien på computeren kun 1år, Hvilket de også siger
i TDC-butikken..

Jeg påstår så hårdnakket at garantien på en WD harddisk er 3år.. Men
hvordan dælen får han den dækket, når TDC bare som altid står måbende
uinteligent og ikke fatter en skid, og desuden ikke gør noget for at hjælpe
staklen..

Er jeg helt galt på den.. Gælder garantier på enkeltdele ikke hvis den købes
samlet med én garanti ?

Mvh Dennis B

What is Windows 9x/XP ?
Nothing but a 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally
coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company
that can't stand 1 bit of competition

Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 17:24

"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjælpe
> staklen..
>
> Er jeg helt galt på den.. Gælder garantier på enkeltdele ikke hvis den
Jeg skal ikke kunne sige om WD har en 3årig forsikring på deres diske.. men
jeg mener at de har det.
http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=END
Her kan du checke for produktets garantistatus. du bruger seriel nummerert
fra disken og der checkes for om der stadig er garanti på produktet.

Hvis der er det går du ind under RMA og får lavet en RMA.
den gør at du kan sende produktet til WD og få det repareret eller ombyttet.
men det er op til dem.

SØRG. for at pakke det ind efter DERES specifikationer. ellers kan du godt
risikere at de sender den tilbage til dig og siger at disken har taget skade
pga. forkert pakning..

de har næsten alle sammen en pakningsvejledning.

venligst Thomas

Fra : Henning

Dato : 09-09-02 17:33

On Mon, 9 Sep 2002 18:07:14 +0200, "DeBoss"
>Jeg påstår så hårdnakket at garantien på en WD harddisk er 3år..
Ja - hvis du havde købt disken i løs vægt. Den er købt som en del af
et system (OEM) og garantien er derfor overtaget af pc-fabrikanten,
som åbenbart kun giver eet år.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 09-09-02 17:58

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Ja - hvis du havde købt disken i løs vægt. Den er købt som en del af
> et system (OEM) og garantien er derfor overtaget af pc-fabrikanten,
> som åbenbart kun giver eet år.

Ikke nødvendigvis men den danske forhandler er kun forpligtet til at
varetage første års garanti - resten er op til fabikanten...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-09-02 20:20

On Mon, 9 Sep 2002 18:58:25 +0200,
H3nrik V! [2670] <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:
> "Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Ikke nødvendigvis men den danske forhandler er kun forpligtet til at
> varetage første års garanti - resten er op til fabikanten...

Men typisk er der rabat til pc-fabrikanten når han køber OEM diske,
da han så kun får 1 år, eller slet ingen garanti. Ofte vil han vælge
ingen garanti, da han så bare kan købe reservedelsdiske når priserne
er faldet.

Fra : DeBoss

Dato : 09-09-02 21:32

> [...]
> da han så kun får 1 år, eller slet ingen garanti. Ofte vil han vælge
> ingen garanti, da han så bare kan købe reservedelsdiske når priserne

Rolig nu allesammen *GGGGGG*

Jeg takker for alle indlæg.. Men især for Thomas indlæg med link til siden
hvor jeg kunne se om der var garanti..
Der ER garantin indtil 27/5-2004.. Så den stakkels nabo blev meget glad, da
han ikke lige kunne overskue at få SU'en til at dække en ny HD

Mvh Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 09-09-02 22:46

Jeg har lige et follow up spg...

Der står på den RMA-fætter, at man skal bruge en traceable carrier..
Er Postvæsenet ikke det, hvis den er sendt som alm pakke, og er der nogen
grund til at sende den anderledes end en ganske almindelig pakke..

Mvh Dennis

Fra : Esben

Dato : 09-09-02 23:26

> [...]
nogen
> grund til at sende den anderledes end en ganske almindelig pakke..

Jo, alm. Post Danmark pakke er fint nok - bare sørg for at den bliver
sendt som pakke, og ikke som brev/klods.

--
Esben

Fra : DeBoss

Dato : 10-09-02 05:51