Problemer med strftime
Fra : Mogens

Dato : 09-09-02 15:23

Når jeg laver denne linie:
echo strftime("%R",3600);

... viser den "02:00:00"!? Hvorfor viser den ikke 01:00:00 - det er i hvert
fald gerne det jeg vil have den til.

Jeg tager to datoer (epoc) og trækker dem fra hinanden og så skal jeg kunne
se, at der er f.eks. 1 dag, 12 timer og 10 minutter imellem disse to datoer.

Hvordan gør jeg det, hvis ikke det er med ovenstående?

Mogens.

Fra : Martin Seebach

Dato : 09-09-02 19:45

> Når jeg laver denne linie:
> echo strftime("%R",3600);
>
> .. viser den "02:00:00"!? Hvorfor viser den ikke 01:00:00 - det er i hvert
> fald gerne det jeg vil have den til.

Det er noget sjov & spas med sommertid, ligner det..

Prøv med gmstrftime() i stedet.. Det er samme syntax.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 08:22

> Det er noget sjov & spas med sommertid, ligner det..
> Prøv med gmstrftime() i stedet.. Det er samme syntax.

Så virker det, tak. Men vil den tage højde for dansk sommertid og sådan?
Eller er det bare et tilfælde at den lige skriver "01:00" og det gør den
også i London f.eks.?

Mogens.

Fra : Martin Seebach

Dato : 10-09-02 11:15

"Mogens" <nowhere@microsoft.com> wrote in message
> Så virker det, tak. Men vil den tage højde for dansk sommertid og sådan?
> Eller er det bare et tilfælde at den lige skriver "01:00" og det gør den
> også i London f.eks.?

Grunden til at den skriver 02:00 med din danske konfiguration er at når du
angiver tiden i sekunder efter Epoken, så menes der Epoken i London, GMT.
Derfor fortolkes dine 3600 sek som 1. jan 1970 kl. 01:00 gmt, men det er jo
kl. 02:00 i Danmark, CET. Når du bruger gm...() funktionerne er både input
og output GMT og derfor bliver tidszoner ligegyldige og da GMT iøvrigt
heller ikke har sommer/vintertid at tage hensyn til, giver det også sig
selv..

Dit problem havde faktisk slet ikke noget med sommertid at gøre nu når jeg
tænker over det :) ..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach