Ekstra HD i G3?
Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 15:05

Hvordan er det med en blå G3, kan der sættes en alm. IDE harddisk i den
eller kører den SCSI? Jeg skal købe en disk til min kærestes maskine og ved
faktisk ikke hvilke diske den bruger. Kan nogen hjælpe mig?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-09-02 18:50

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Hvordan er det med en blå G3, kan der sættes en alm. IDE harddisk i den
> eller kører den SCSI? Jeg skal købe en disk til min kærestes maskine og ved
> faktisk ikke hvilke diske den bruger. Kan nogen hjælpe mig?

Køb du bare en IDE disk!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-09-02 22:25

In article <1fi9dpn.1romuk2d948dN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Køb du bare en IDE disk!

Ahem, man bør nok læse lidt på www.xlr8yourmac.com inden man handler ny
IDE-disk til sin B&W-G3.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-09-02 23:18

> Ahem, man bør nok læse lidt på www.xlr8yourmac.com inden man handler ny
> IDE-disk til sin B&W-G3.

Hvad er det man mere specifikt skal kigge efter. Er en B&W G3 mere
besværlig end en Beige G3?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-09-02 23:22

In article <1fi9q0x.1gdjrt2agqi4hN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Hvad er det man mere specifikt skal kigge efter.

Problemer med diske over en vis størrelse. Jeg kan ikke lige huske om
det er alle modeller(!) der lider af problemet, men det er værd at
undersøge før køb.

> Er en B&W G3 mere besværlig end en Beige G3?

Ja.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-09-02 23:46

> Problemer med diske over en vis størrelse. Jeg kan ikke lige huske om
> det er alle modeller(!) der lider af problemet, men det er værd at
> undersøge før køb.

Ja det må det være.

> Ja.

Så må jeg jo holde mine IDE erfaringer for mig selv.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-09-02 00:10

In article <1fi9rea.9nm7s917dwe3rN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Så må jeg jo holde mine IDE erfaringer for mig selv.

Nej du må ej.

Fra : Thomas

Dato : 10-09-02 07:51

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> skrev i en meddelelse
> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
> Så må jeg jo holde mine IDE erfaringer for mig selv.

Eller blot dele dem med mig, der har bestilt en IDE disk i går. Har du
installeret en IDE disk, og gik det glat?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-09-02 09:45

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Eller blot dele dem med mig, der har bestilt en IDE disk i går.

Del du bare ud.

> Har du installeret en IDE disk, og gik det glat?

En del efterhånden og det er gået glat!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : mac

Dato : 09-09-02 23:43

> Problemer med diske over en vis størrelse. Jeg kan ikke lige huske om
> det er alle modeller(!) der lider af problemet, men det er værd at
> undersøge før køb.

Især hvis man har en rev a. Så kan du godt opgive stort set alt hvad der
er på markedet netop nu... Som tidligere nævnt er www.xlr8yourmac.com
(mere specifikt <
http://www.xlr8yourmac.com/IDE/add_2nd_drive/index.html>) uundværlig i
denne sag!

> Ja.

Nej! Ikke hvad fysisk installation angår i hvert fald...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-09-02 00:10

In article <1fi9r77.1swyhlhbtso6aN%simon@REMOVEsamfundsnasser.dk>,
simon@REMOVEsamfundsnasser.dk (mac) wrote:

> Nej! Ikke hvad fysisk installation angår i hvert fald...

Den er sguda mere en almindeligt bøvlet den skinne man skal skrue disken
på i en B&W'er. I en Grå G3'er er det noget mere lige til.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-09-02 16:18

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 23:09 GMT, Martin wrote:

> Den er sguda mere en almindeligt bøvlet den skinne man skal skrue disken
> på i en B&W'er. I en Grå G3'er er det noget mere lige til.

bortset fra når man igen skal smætte "alufolien" på mellem front stykke
og kabinet - Hvad gør den egentlig godt for?

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-09-02 01:07

In article <jf2lla.621.ln@g4.reippuert.dk>,

> bortset fra når man igen skal smætte "alufolien" på mellem front stykke
> og kabinet

Sætter man virkelig det på igen?

> - Hvad gør den egentlig godt for?

Støjdæmpning, det gør ingen observerbar forskel at undlade at sætte det
på.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-02 00:23

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 00:06 GMT, Martin wrote:

> Sætter man virkelig det på igen?

hvis den stadig er under garanti eller skal sælges: ja, ellers ikke

> Støjdæmpning, det gør ingen observerbar forskel at undlade at sætte det
> på.

Det er også min erfaring - dens strømforsyning larmer udenr alle
omstændigheder som et ondt år.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-09-02 00:40

In article <19jola.r71.ln@g4.reippuert.dk>,

> hvis den stadig er under garanti eller skal sælges: ja, ellers ikke

Garantien kan vi på nuværende tidspunkt nok godt tillade os at se bort
fra, og jeg tror heller ikke det har den store betydning i salgsøjemed.

> Det er også min erfaring - dens strømforsyning larmer udenr alle
> omstændigheder som et ondt år.

Det var nu ikke den slags støj jeg mente, men elektrisk støj.
Metalfronten er en del af faradayburet.

Det kan forresten også lade sig gøre at få sådan en gammel kasse ret
støjsvag, det kræver bare lidt rensning og smøring.