smtp.mail.dk -> store12.cybercity.dk tager~
Fra : Kim Noer

Dato : 09-09-02 14:38

Davsen der..

Det er ganske underligt, men hvis jeg sender en mail og bruger
smtp.mail.dk så går der minimum 30 minutter før den dukker op, hvis den
overhovedet dukker op! Hvis jeg tilgængæld bruger en lokal email server,
så går der max. 1 min.

Hvad kan jeg gøre for at fejlsøge dette? Cybercity siger det er TDCs
skyld, og omvendt. Ingen kan give et kvalificeret bud på hvad der går
galt.
--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Rune Manscher

Dato : 09-09-02 15:17

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> smtp.mail.dk så går der minimum 30 minutter før den dukker op, hvis den
> overhovedet dukker op! Hvis jeg tilgængæld bruger en lokal email server,

Du kan vel i headeren se de enkelte servere mailen har været forbi, og
dermed hvor forsinkelsen er ? Desuden har jeg svært ved at tro, at det
skulle være Cybercitys skyld, da du bruger TDC's smtp-server, men man ved jo
aldrig. Er der kun problemer med at sende til Cybercity-adresser ?

*Rune

Fra : Kim Noer

Dato : 09-09-02 15:41

Rune Manscher wrote:

> Du kan vel i headeren se de enkelte servere mailen har været forbi, og
> dermed hvor forsinkelsen er ? Desuden har jeg svært ved at tro, at det

Jaeh, men nu har jeg bare ikke nogen testmail liggende. Jeg er
triggerhappy af natur..*host*.

> skulle være Cybercitys skyld, da du bruger TDC's smtp-server, men man
> ved jo aldrig. Er der kun problemer med at sende til
> Cybercity-adresser ?

Nej, det hele drejer sig om en sk.de adresse. Så snart jeg sender til
den, så dukker de emails ikke op - medmindre jeg ikke bruger
smtp.mail.dk.

Underligt!

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-09-02 15:48

On Mon, 9 Sep 2002 16:41:15 +0200, Kim Noer wrote:

> [...]
>
> Nej, det hele drejer sig om en sk.de adresse. Så snart jeg sender til
> den, så dukker de emails ikke op - medmindre jeg ikke bruger

sk.de findes ikke

jesper@freesbee:/home2/jesper> host -t mx sk.de
Host not found.
jesper@freesbee:/home2/jesper> host sk.de
Host not found.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kim Noer

Dato : 09-09-02 16:00

Jesper Skriver wrote:

> sk.de findes ikke
> jesper@freesbee:/home2/jesper> host -t mx sk.de
> Host not found.
> jesper@freesbee:/home2/jesper> host sk.de
> Host not found.

Doh! Hvad med 'skide'?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-09-02 19:31

On Mon, 9 Sep 2002 16:59:58 +0200, Kim Noer wrote:

> Doh! Hvad med 'skide'?

Det er ikke et validt TLD

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : N/A

Dato : 13-09-02 03:24

Fra : Jan

Dato : 13-09-02 03:24

> :). Laver du grin med mig, eller har du bare misforstået hvad jeg skrev?

Spørgsmålet er hvem der griner af hvem :)

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-09-02 17:29

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote:

>Du kan vel i headeren se de enkelte servere mailen har været forbi, og
>dermed hvor forsinkelsen er ?

Ikke noedvendigvis. Du kan se, at der er gaaet f.eks. 30
minutter, fra server A har modtaget den, til server B har
modtaget den. Men du kan ikke se, om det skyldes, at server A har
ventet 30 minutter om at sende den videre, eller om det skyldes,
at server B har vaeret utilgaengelig i 30 minutter.

Hvis man er heldig, staar baade A og B hos samme udbyder, og saa
kan man naturligvis med sikkerhed skyde skylden paa denne
udbyder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-09-02 15:18

On Mon, 9 Sep 2002 15:38:14 +0200, Kim Noer wrote:
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre for at fejlsøge dette? Cybercity siger det er TDCs
> skyld, og omvendt. Ingen kan give et kvalificeret bud på hvad der går

Check på 'Received:' linierne i headeren af mailen for at se hvor mailen
'sidder fast'.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : KsNa

Dato : 09-09-02 17:29

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Check på 'Received:' linierne i headeren af mailen for at se hvor mailen
> 'sidder fast'.

Jeg bruger NetExpress og har lige prøvet at sende en mail til mig selv , der
gik 10min. før den var tilbage så det må være hos TDC ventetiden opstår.

Mvh.
Kim

Fra : Kim Noer

Dato : 10-09-02 10:21

KsNa wrote:

> Jeg bruger NetExpress og har lige prøvet at sende en mail til mig
> selv , der gik 10min. før den var tilbage så det må være hos TDC
> ventetiden opstår.

Problemet er bare at der ikke er nogen ventetid. Af alle de emails jeg
sendte i går, er ikke en dukket op endnu. Jeg fatter ikke en dyt af det
her.

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?