Overvejer at flytte til Cybercity, kan det~
Fra : Jacob

Dato : 09-09-02 11:47

Jeg bor iøjeblikket på midtsjælland, og har TeleDK adsl med fastnet telefon.
Jeg er meget tilfreds med det abb. men da jeg flytter til amager snart,
hører jeg at man kan få cybercity adsl uden at man skal have fastnet
telefon. Så er det lige jeg vil høre fra folk om hvad de synes om Cybercity,
kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit ned ?
og hvad får man af udstyr i hjemmet ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-09-02 12:03

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit
ned ?

Der er vist ikke den store kvalitetsmæssige forskel

> og hvad får man af udstyr i hjemmet ?

En router eller et modem

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Møller

Dato : 11-09-02 11:33

> [...]
> kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit ned ?

Vi døjer med Cybercity. Vi skiftede til dem 1. september og det virker stadig ikke. Cybercity siger det er TDC, TDC har målt linien
til at virke og siger at det må Cybercity få bragt iorden og Cybercity siger bare nå og vi skal se hvad vi kan gøre osv. Det er et
stort problem da vi bruger vores linie til at sende filer til Kommunedata. Filer som skal sendes inden forskellige deadlines - det
kan være opkrævninger. Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det selvom vi har forklaret dem det flere gange. TDC
teknikkeren som var ude og etablere linien havde også sat dåsen omvendt og lavet en masse samlinger med muffer på selve ledningen på
trods af at der var en funktionel lige ubrudt linie lige ved siden af før brugt til Tiscali men nu ikke i brug. Det er sgu heller
ikke for smart.

Lige nu er vi i vildrede. Kan ikke anbefale Cybercity for deres håndtering af sagen.

Martin Møller
Randers Musikskole

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 17:03

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
> Filer som skal sendes inden forskellige deadlines

Så bør I have en linje med noget oppetidsgaranti

> Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det

Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm. abonnement?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Møller

Dato : 11-09-02 21:55

> "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så bør I have en linje med noget oppetidsgaranti

> Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm. abonnement?

Vi har et erhvervsabonnement.

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 21:59

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
abonnement?
> Vi har et erhvervsabonnement.

Hvad siger vilkårene om oppetid og fejlretningstid?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-09-02 23:42

On Wed, 11 Sep 2002 22:59:01 +0200, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:

> Hvad siger vilkårene om oppetid og fejlretningstid?

Hmmm... Umiddelbart siger deres website intet, men jeg har ikke læst en
kontrakt for et erhvers abbo. Dog har de linje service som et tillægsprodukt
der garrentere fejlretningen er påbegyndt efter 3 timer.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Rune Manscher

Dato : 12-09-02 09:32

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message

> Vi har et erhvervsabonnement.

Erhversabonnement giver mig bekendt ikke i sig selv andre fordele end at man
kan blive faktureret uden moms, og få en anden betalingsperiode. Som Chano
også skriver, skal der købes ekstra service, hvis fejlretningen skal ske
hurtigere end normalt.

*Rune

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-09-02 10:19

On Thu, 12 Sep 2002 10:31:37 +0200, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>Erhversabonnement giver mig bekendt ikke i sig selv andre fordele end at man
>kan blive faktureret uden moms,

Ved Erhvervskøb skal der også betales moms. Forskællen er bare at
MOMS'en typisk kan trækes fra når man afregner MOMS med toldvæsnet.
Så hvis ikke man kan få CC til at oplyse faktrua beløbet uden MOMS, så
kan man bare selv regne det ud.

Nå men det er OT så FUT selv et passende sted hen,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Rune Manscher

Dato : 11-09-02 17:03

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
>Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det selvom vi har
forklaret dem det flere gange.

Hvordan skal Cybercity vise, at de har 'fattet alvoren' ? Tror du du bliver
behandlet dårligere end andre kunder i samme situation, eller forventer du
særbehandling, fordi du har forklaret dem 'alvoren' ? Det er selvfølgelig
ærgeligt når tingene ikke virker, men den eneste måde at få hurtigere
service end andre kunder er nok at betale sig fra det. Der er adskillige
tilkøbsydelser på Cybercitys hjemmeside, der ville sikre dig den hurtigere
fejlretning - men det har du måske allerede ? I så fald vil jeg give dig ret
i, at problemerne relativt hurtigt burde blive løst.

> [...]
> trods af at der var en funktionel lige ubrudt linie lige ved siden af før
brugt til Tiscali men nu ikke i brug. Det er sgu heller

Enig - men der er absolut set værre tilfælde :

http://www.agol.dk/tdc/

*Rune

Fra : Martin Møller

Dato : 11-09-02 21:56

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ret
> i, at problemerne relativt hurtigt burde blive løst.

Jeg forventer ikke særbehandling. Jeg forventer at linien virker.

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 22:00

> Jeg forventer ikke særbehandling. Jeg forventer at linien virker.

Men det er vel særbehandling hvis du forventer hurtigere fejlretning end
dit abonnement giver dig ret til?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Møller

Dato : 12-09-02 11:17

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse news:3d7faeb4$0$87288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men det er vel særbehandling hvis du forventer hurtigere fejlretning end
> dit abonnement giver dig ret til?

Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.

Martin

Fra : Morten Boysen

Dato : 12-09-02 19:12

> Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.

Tror du Cybercity eksisterer i et parallelunivers, hvor fejlretning
kan foretages på 0 sekunder, hvis man vil? Naturlovene gælder sjovt
nok også for din udbyder. Det tager tid at finde og rette en fejl.
Hvis du er en af de få kunder, som er ramt af flere forskellige fejl,
så kan det godt trække ud. Fejlfinding går efter visse procedurer, som
tidligere erfaringer har vist, er den hurtigste måde.

Lad mig med det samme slå fast, at Cybercity ikke får noget som helst
ud af at din linje er fejlmeldt. For det første skal du ikke betale
for den tid, hvor linjen er fejlmeldt. For det andet bliver kunderne
utilfredse, når deres linje ikke virker. For det tredje er det ikke
billigt at fejlrette en ADSL-linje.

Jeg vil dog også gerne tilføje, at ekstraordinær fejlmelding absolut
ikke er billigt. Det koster trods alt x antal 1000 kroner, hvis en TDC
og CC tekniker skal sendes ud på en central midt om natten. Det er
derfor, at ekstra-hurtig fejlfinding er en tillægsydelse.

Jeg kender intet specifikt til din sag, men jeg er ret sikker på, at
Cybercity gør, hvad de kan, for at få din linje til at fungere igen.

--
Morten Boysen

Fra : Martin Møller

Dato : 13-09-02 07:53

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse news:alqlcu$1js$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg kender intet specifikt til din sag, men jeg er ret sikker på, at
> Cybercity gør, hvad de kan, for at få din linje til at fungere igen.

Det var da utroligt som du kan plapre løs. Jeg forlanger at linien virker, men det er måske for meget at forlange?? Og bemærk at det
kun er det jeg spørger om, om det er for meget forlangt at linien virker??

Desuden er jeg da fuldstændig ligeglad med hvad det koster Cybercity at få min linie til at virke.

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-09-02 09:24

> Jeg forlanger at linien virker, men det er måske for meget at
forlange??

Ja, det er for meget at forlange at linjen altid virker.
Hvis du vil have 100% oppetid så koster det altså væsentligt mere end en
ADSL-linje.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Boysen

Dato : 13-09-02 16:29

> [...]
det
> kun er det jeg spørger om, om det er for meget forlangt at linien

Det er for meget at forlange, at en linje skal virke hele tiden, og at
fejlretning kan gøres med det samme. Hvorfor vil du ikke acceptere, at
det tager tid at fejlrette en linje?

> Desuden er jeg da fuldstændig ligeglad med hvad
> det koster Cybercity at få min linie til at virke.

Du er vel godt klar over, at du kommer til at betale i sidste ende?
Hvis du vil have hurtig fejlretning, fordi det er vigtigt for dig af
økonomiske årsager, så kan du jo se på følgende produkter:

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/se
rvicepack/

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/li
njeservice/

--
Morten Boysen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-09-02 09:22

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.

Nej. Men du må jo leve med deres fejlretningsprocedure og ikke forvente
at det hjælper at "forklare dem alvoren i det"

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats