Nem måde at gentage en streng
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 09-09-02 11:23

Jeg har en variabel, som angiver hvor mange gange en streng skal gentages.
Er der en nem måde at gøre dette på?

Altså á la:
3 * "Hej! " = "Hej! Hej! Hej! ";

Jeg kan jo bruge noget løkke, men det virker som overkill.

Jeg *har* kigget i manualen, men uden held.

Med håb om gode råd.
Christian Liljedahl

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-09-02 11:39

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3 * "Hej! " = "Hej! Hej! Hej! ";
>
> Jeg kan jo bruge noget løkke, men det virker som overkill.
>
> Jeg *har* kigget i manualen, men uden held.

Hvis manualen ikke byder på noget, kan du jo skrive funktionen selv:

function str_repeat($str, $count) {
$i = 0;
for ($i = 0; $i <= $count; $i++) {
$val .= " $str";
}
return $val;
}

str_repeat("Hej!", 3);

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 09-09-02 11:43

Undskyld det private svar, Tonni
Jeg kom til at ramme den forkerte "Reply"-knap
--------
> Hvis manualen ikke byder på noget, kan du jo skrive funktionen selv:

Sorry - Det fremgik ikke. Jeg har lavet en funktion der gør det selv, men
jeg synes bare det er mange linjer kode for en i mine øjne meget simpel
operation.

Jeg spekulerede på om der fandtes en standard-funktion.

Men tak - og venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-09-02 14:18

Gør ikke noget, du har bare sendt en mail til use.my@signature.please

> Jeg spekulerede på om der fandtes en standard-funktion.

Når jeg tænker over det, vidste jeg egentlig godt, at du sagtens kunne
strikke en funktion sammen selv. Well, den fandtes jo... Og så hedder den
ovenikøbet det samme som mit eksempel

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-09-02 11:39

On Mon, 9 Sep 2002 12:22:44 +0200, "Christian Liljedahl"
<chrlilje@kfumscout.dk.dk> wrote:

> [...]
>
>Altså á la:
>3 * "Hej! " = "Hej! Hej! Hej! ";
>
>Jeg *har* kigget i manualen, men uden held.

Ikke godt nok

string str_repeat ( string input, int multiplier)

( http://dk.php.net/manual/en/function.str-repeat.php )

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 09-09-02 11:44

> Ikke godt nok
> string str_repeat ( string input, int multiplier)

Jeg havde på fornemmlesen at det måtte gemme sig et sted. Mange tak

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl