Hjælp mod forkølelse !!!
Fra : Trine Svenstrup

Dato : 09-09-02 08:10

Det bedste råd mod min netop opstået forkølelse ????? er der ikke nogle der
kender nogle gamle husmoder-råd ? Har nemlig ikke lige tid til at ligge syg
nu.

På forhånd tak.

Trine

Fra : cloe

Dato : 09-09-02 15:27

Jeg plejer at stoppe en forkølelse med 3 panodiler på en gang nu og her, ved
det måske ikke er det bedste at gøre i længden, man må jo ikke tage mere end
2 ad gangen, men for en sjælden gang skyld og der er jo så mange andre ting
man gør som måske ikke i længden og hvis ikke det er med måde, som ikke er
godt for kroppen.

Hjælper det ikke her og nu, så tag tre mere i nat før du går i seng eller i
morgen tidligt, aldrig overstige de 8 stykker man må tage højest i døgnet.
Det har taget mange forkølelser og andet hos mig.

Fra : Sander

Dato : 09-09-02 15:40

> [...]
der
> kender nogle gamle husmoder-råd ? Har nemlig ikke lige tid til at ligge

Mine bedsteforældre plejede, at proppe sig med c-vitaminer. Det plejede, at
virke, jeg ved bare ikke, hvor sundt det er ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Papercut

Dato : 09-09-02 15:59

"Trine Svenstrup" wrote

> [...]
der
> kender nogle gamle husmoder-råd ? Har nemlig ikke lige tid til at ligge

Hvis jeg skal noget vigtigt når jeg er forkølet damper jeg hovedet i
kamillethe lige inden. Det er desværre ikke nogen langtidsvirkende
mirakelkur, men det løsner op og det er det mest effektive middel jeg kender
når man bare ikke har tid til at være forkølet.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-09-02 20:11

Hej Trine

> [...]
der
> kender nogle gamle husmoder-råd ? Har nemlig ikke lige tid til at ligge

I matas ( måske også på apoteket ) kan man købe nogen pebermyntedråber der
efter sigende skulle være ret effiktive, jeg har aldrig selv prøvet dem, men
en kollega siger de virker.
Kog noget vand, kom få dråber pebermyntedråber i vandet og stik så hovedet
under et viskestykke inde over skålen med pebermyntevandet.
Man kan også putte få ( absolut ikke for mange ) måske 1-2 dråber i en kop
the og drikke det, det skulle hjælpe.
Gå så i seng med godt med tøj på ( tørklæde, sokker, T-shirt m.m ), så du
rigtig kan få svedt det hele ude.

God bedring

Bobo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-09-02 00:03

"Trine Svenstrup" <trine-svenstrup@mail.dk> wrote in message
> [...]
der
> kender nogle gamle husmoder-råd ? Har nemlig ikke lige tid til at ligge

Hej Trine.

I tilfælde af forkølelse: Jeg plejer at lave mig en tår frugtthe med en
frisk skive citron og en god slat rom lige inden jeg skal sove, og så ta'r
jeg ellers pyjamas på, eller joggingbukser - og et tørklæde om halsen. Det
er ganske vist ret varmt når man ligger under dynen med alt det på, men det
er det, der er ideen.
På den facon kan jeg få svedt de fleste førkølelser ud af kroppen i løbet af
en nats tid - og theen er med til at slå benene væk under een når man nu i
forvejen allerede er mat i sokkerne!

Ellers: masser af c-vitaminer, pebermyntedråberne der er nævnt i et
tidligere indlæg er også gode til at skaffe luft, husk blot at lukke øjnene
hvis du prøver den med pebermyntedråber i et vandfad med masser af varmt
vand - dampen svier nemlig noget så nederdrægtigt i øjnene! Det samme gælder
at komme dem i the i øvrigt - brugte det da jeg gik på IHS - mand, vi fik
røde øjne og hele gangen stank af pebermynte! *GGG*
Pebermyntedråberne giver luft i hele systemet, men kurerer ikke forkølelsen
helt synes jeg - det kan jo være de virker anderledes på dig. De koster
omkring en hund hos Matas.

Venlig hilsen og god bedring

Aragorn_dk

http://www.furnituretiger.dk