Gregersen
Fra : Michael Hansen

Dato : 08-09-02 21:50

Hej NG

Hvem kan hjælpe mig videre med disse to personer????????

Hans Gregersen & Gjertrud Poulsdatter, de belv viet d.20 august 1836,
formodentlig i kerteminde. De fik en søn ved navn Poul Alberg Gregersen Født
1839 i Kerteminde. Poul Alberg var Savværksbestyrer på Kerteminde savværk.

Men hvem var forældrene til Hans Gregersen & Gjertrud Poulsdatter, som nok
dengang kom til og hedde gregersen også?

Hilsen

Michael

( forsker også i Hans Jørgensen F:1842 i Barløse, og eneindhaver af Hans
Jørgensen & Søn i Odense indtil 1906)

Fra : Lotte Brændegaard Hv~

Dato : 09-09-02 07:49

Hej Michael

Kiggede lige i folketællingen 1845 og fandt din Gregersen familie. Jeg har
ikke kunnet læse nøjagtigt hva' der stod, og har således troet at der stod
Greisen eller noget i den retning. Nu er jeg imidlertid ikke i tvivl om, at
det er din Gregersen. Som du kan se er Gjertrud født i Mesinge og datter af
boelsmand Poul Hansen i Midskov [Mesinge]. Rigtigt, de er gift i Kerteminde,
og forloverne var uhrmager Philip Harboe og skomagermester Peder Gregersen
begge i Kerteminde.

Jeg har microkort for Kerteminde 1829-1841 og da Marie bliver født 22.12 1836
som Marie Kirstine Frederike Gregersen er skomager Peder Gregersen med som
fadder, kunne være en farbroder ?? Ved Pouls fødsel bar skomagermester Peder
Gregersens hustru barnet.

B7866;FT-1845;Kerteminde;Bjerge;Odense;43903;1685;53;Kjerteminde Kiøbstad;247;
Præstegade;
Hans Gregersen, 36, Gift, julemager,1, do [Kerdeminde]
Giertru Poulsen, 38, Gift, hans kone, 1, Mesinge, Odense Amt
Marie Gregersen, 8, Ugift, deres børn, Kjerteminde
Pouel Gregersen, 6, Ugift, deres børn, do [Kjerteminde]
Sine Gregersen, 4, Ugift, deres børn, do [Kjerteminde]
Trine Gregersen, 1, Ugift, deres børn, do [Kjerteminde]

Længere nede i tællingen finder man tillige en Sine Gregersen 43 år -
kunne være en søster, samt en Jens Gregersen skomager 40 år måske en
bror ?? Hos Sine står der, at hun bor hos moderen Maren Gregersen 68 år
og enke, født i Kerteminde.

FT-1801 er der en Gregers Madsen 47 år og hans kone Anna Maria Pedersdatter
24 år, begge gift første gang, samt hendes slegfreddatter Birthe Clausdatter
på 3 år. Dette skal du nok undersøge nøjere, da jeg bestemt ikke er sikker.

Med venlig hilsen
Lotte

- -

Wisdom begins in Wonder ...
Socrates

Kirkebøger og Folketællinger - specielt Fyn
http://www.virgo-fyn.dk lotte@virgo-fyn.dk