Gangseter film ?
Fra : SKirk

Dato : 08-09-02 18:52

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle gode gangster film der foregår i USA.
Den tid hvor man bruge tommyguns hehe

Kan i andbefale nogle ?

Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 19:15

Tja, der er da "The untouchables" og "Bugsy Malone" (som måske ikke helt er
det du søger :)

Der er også en tråd fra den 27/08 om emnet, det kan være du også kan finde
noget der. Den hedder "mafia film".

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : SKirk

Dato : 08-09-02 20:17

Jo akurat det skal dem der foregår i 30'erne ca.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-02 19:14

Hvis du kan vente et par uger vil jeg foreslå dig at tage ind og se 'Road to
Perdition' når den får premiere. Der render Tom Hanks rundt med en tommygun
det meste af filmen :))

Zeki

Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 18:05

Jeg vil da helt klart anbefale Sergio Leones Once Upon a Time in America.

http://us.imdb.com/Title?0087843

Jeg kan ikke lige huske om, der er Tommy-guns med, og den foregår ikke i
trediverne hele tiden, da man følger en bande fra de er små skarnsknægte
over hardcore gangsters til gamle nisser.

Sergio Leone er ellers mest kendt for sine spaghettiwesterns, men mestrer
også denne genrer. Den findes i flere udgaver, der er fra 2½ time lange til
4 (!) timer. Jeg har kun set den 4 timer lange (i 2 afsnit), og det kan den
sagtens holde til.

Og så har den jo de fantastiske Robert de Niro og James Woods i de to
største roller!

Fra : Casper

Dato : 10-09-02 08:16

On Mon, 9 Sep 2002 19:05:07 +0200, "Thomas" <erro_estado@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>sagtens holde til.
>
>Og så har den jo de fantastiske Robert de Niro og James Woods i de to

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående. Den fåes i øvrigt på DVD i en
"skummel" brasiliansk udgave. Jeg venter stadig på en "rigtig"
udgivelse, med kommentarspor...

Casper

Fra : Zeki

Dato : 10-09-02 08:28

> Jeg venter stadig på en "rigtig" udgivelse, med kommentarspor...

Så kommer du nok til at vente meget længe, da Flashstar (det brasilianske
selskab) af en eller anden årsag har købt rettighederne til udgivelse af
filmen på DVD.

Zeki

Fra : SKirk

Dato : 10-09-02 19:34

Den kan fås hos dvdoo med engelske subs bla. er det den du mener ?