Swing og i18n
Fra : Peter Lind

Dato : 21-02-01 12:59

( i18n ) er den dejligt internationale forståelige forkortelse for
"internationalisation"

Hejsa gruppe...

Jeg har lavet nogle applikationer med Swing brugerflade, hvor jeg bruger
ResourceBundles til at holde på alle tekster, så min applikation er rigtig
international (for eksempel dansk).
Men det irriterer mig efterhånden grænseløst at JFileDialog insisterer på at
komme med små tooltips på engelsk, uanset hvilket locale jeg kører med, og
at ProgressMonitor insisterer på at skrive "Progress... " i titlebaren.

Er der nogen der ved om man kan ændre disse ting, eller om jeg bliver nødt
til at lave mine egne dialoger, hvis jeg vil kunne ændre sprog på dem ?

mvh
Peter Lind

Fra : Monica

Dato : 21-02-01 13:31

> [...]
> til at lave mine egne dialoger, hvis jeg vil kunne ændre sprog på dem ?

Koden til FileDialog ligger tilgængelig inde i dit jdk/src/java/awt
bibliotek...så jeg ved ikke om du har lyst til kopiere den og så ændre den
til din egen.....men i og med at det er en standard komponent vil det være
en temmeligt dårlig måde at gøre det på.....vil jeg synes...jeg ved ikke om
der findes en lignende JFileDialog....men det gør der sikkert...*SS*

Og det er jo helt op til dig selv...*SS*

/Monica

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 23-02-01 22:29

Peter Lind wrote:

> ( i18n ) er den dejligt internationale forståelige forkortelse for
>
> "internationalisation"

(om hardkodede engelske pop-ups)

De to nævnte dialogs bliver ryddet grundigt op i JDK 1.4 (ifølge en demo
jeg så), men den kommer vist først til sommer... Ellers prøv at se
implementeringen --- til til tider kan det lade sig gøre at "get" de
enkelte componenter og ændre egenskaber...

mvh. Esben