Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med tif dokumenter
Fra : Lasse

Dato : 08-09-02 16:11

Hej
Når jeg prøver at åbne et tif dokument får jeg denne fejl:
"dokumentets format er enten ugyldigt eller ikke understøttet"

Hvad pokker betyder det, og hvad gør jeg for at åbne det ?

Problemet er ikke med andre tif dokumenter !!!

Fra : B. Jakobsen

Dato : 08-09-02 18:29

Det kan være fordi filen er korrupt.
Har du prøvet at åbne fra programmet, dvs file/open ?
Har du checket at den hedder .tif og ikke ,tif?

Kh
Bjørn

Fra : Lasse

Dato : 08-09-02 19:32

> Har du prøvet at åbne fra programmet, dvs file/open ?
> Har du checket at den hedder .tif og ikke ,tif?

Jeg har prøvet begge ting, uden held.
Andre forslag ?? :-|

Fra : B. Jakobsen

Dato : 08-09-02 20:44

Hiv det ind i en ren texteditor a la notepad (jeg bruger selv en der hedder
textpad) og check om det rent faktisk ER en tiffil. Måske har du trykket
galt et sted i scanningsprocessen (hvis det er sådan et sted den kommer
fra). Fejlmeddelelsen kommer fordi der er en disharmoni mellem hvad der er
inden i filen og de filtre/processer filendelsen udløser når du forsøger at
åbne den. Eller fordi den er korrupt - men så plejer man nu godt nok at få
en fejl der hedder noget andet.
Hvad er det for nogle programmer der er involveret ?

Kh
Bjørn

Fra : Lasse

Dato : 10-09-02 16:15

> Hvad er det for nogle programmer der er involveret ?

Når jeg forsøger at åbne, så er det Imaging der kommer med fejlen.

Fra : B. Jakobsen

Dato : 10-09-02 17:39

Du nævnte i din første henvendelse at denne tif-fil var een ud af flere.
Hvilket program åbner de andre tiffiler i ?
Kh
Bjørn

Fra : Lasse

Dato : 10-09-02 17:47

> Du nævnte i din første henvendelse at denne tif-fil var een ud af flere.
> Hvilket program åbner de andre tiffiler i ?

Også Imaging :-|

Fra : B. Jakobsen

Dato : 10-09-02 23:46

Hvor kommer dine tiffiler fra ? Er det scans ? Kan du være kommet til at
gemme i et andet filformat fra det program der lavede tiffilen ?

Kh
Bjørn

Fra : Lasse

Dato : 11-09-02 06:11

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kommer dine tiffiler fra ? Er det scans ?

De tif filer jeg ikke kan åbne er fra et marketingsfirma, hvorimod de filer
jeg godt kan åbne er nogle jeg selv har scannet ind.

> Kan du være kommet til at gemme i et andet filformat fra det program der
lavede tiffilen ?

Det er muligt, men hvorfor hedder de så tif

Fra : B. Jakobsen

Dato : 11-09-02 12:49

Jeg tror der kan være flere ting der spøger:
Filerne fra marketingfirmaet kan være macfiler og de kan muligvis også være
tiff-filer og ikke tif-filer (bemærk det ekstra "f"). Imaging er sikkert
godt til meget, men det er ikke så avanceret.

>Det er muligt, men hvorfor hedder de så tif<
En fejl - vedkommende der har lavet kan været kommet til at sætte
tifendelsen ind men har i realiteten gemt som jpg - måske.

Send en fil til mig og lad mig kigge på den. Pak den med zip hvis den fylder
for meget.
studio@smalbro.dk

Kh
Bjørn

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-09-02 21:23

Ved ikke hvilke programmer du har prøvet, men det kan være, at tiffen er
komprimeret, det er ikke alle programmer der kan åbne komprimerede tifs.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.