Levergryde
Fra : Male Wather

Dato : 21-02-01 12:19

Jeg fik engang serveret levergryde og vil spørge om nogen har en god
opskrift.

Fra : ka

Dato : 25-02-01 13:59

"Male Wather" <kongkurs@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg fik engang serveret levergryde og vil spørge om nogen har en god
> opskrift.

Hejsa !

Denne opskrift stammer fra Karolines Køkken, og jeg synes den er ok >

MVH
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Lever i krydret flødesauce 4 pers.

1/2 kg lever
4 små zittauerløg
50 g smør
1 tsk groft salt
friskkværnet peber
2 tsk lys fransk sennep
1/2 - 1 tsk tørret basilikum
1/2-1 tsk tørret rosmarin
(istedet for tørrede krydderurter kan anvendes 1/2-1 spsk friskhakkede)
1/4 l piskefløde
1 dl mælk
1 tsk hvedemel
kulør

Leveren gøres istand, og skæres i store terninger.
Pil løgene og skær også dem i terninger.
Begge dele svitses i smør.
Tilsæt krydderier, piskefløde og mælk - som er rystet sammen med mel.
Lad retten koge ved svag varme ca. 15 min.
Smag til, og tilsæt kulør.

*Serveres med pillekartofler drysset med persille*