Hvad betyder SECC2, FC-PGA og FSB?
Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 07-09-02 17:16

Jeg har et Elitegroup P6BXT-A+ -bundkort og kunne godt tænke mig at
opgradere processoren. På Elitegroups hjemmeside står der blandt andet:

"PROCESSORS
SECC2 Pentium III up to 850MHz(100MHz FSB), Pentium II
FC-PGA Pentium III up to 850MHz(100MHz FSB)
Celeron PPGA up to 533MHz / FC-PGA up to 800MHz"

Hvad betyder de ting, jeg har spurgt om i subj.? Og kan man overhovedet få
sådanne processorer længere (og i givet fald hvor)?

(Jeg ved godt at 850 MHz ikke er ret meget, men det er bedre end de 450, der
sidder i i øjeblikket.)

Mvh.
Lars

Fra : Sven

Dato : 08-09-02 15:48

> [...]
>
> Hvad betyder de ting, jeg har spurgt om i subj.? Og kan man overhovedet få
> sådanne processorer længere (og i givet fald hvor)?

FC-PGA var en Intel standard i socket 7. Jeg kan ikke huske antallet af ben
på disse CPU'er.

FSB betyder Front Side Bus og er den hastighed hvormed CPU'en "samtaler" med
chipsættet (og evt rammen)

SECC2 Kan jeg ikke huske - Anyone?

Sven

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 08-09-02 19:42

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ben
> på disse CPU'er.
>
> FSB betyder Front Side Bus og er den hastighed hvormed CPU'en "samtaler"

Tak for svaret.

Mvh.
Lars

Fra : [5230]Lars Bo Peters~

Dato : 08-09-02 20:41

SECC2...andet navn for slot 1.

Fra : Peter Pan

Dato : 09-09-02 17:16

"Lars Rosenmeier" <fornavn.efternavn@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> "PROCESSORS
> SECC2 Pentium III up to 850MHz(100MHz FSB), Pentium II

Kort sagt:
Alle Pentium 2 processorer
Alle Pentium 3 processorer der er til Slot1 og kører 100 MHz FSB.

> FC-PGA Pentium III up to 850MHz(100MHz FSB)

Alle Pentium 3 processorer der er til Socket 370 og kører 100 MHz FSB

> Celeron PPGA up to 533MHz / FC-PGA up to 800MHz"

Alle Celeron processorer op til og med 800 MHz. (mit gæt er at det også kan
køre med 900, 1000 og 1100 MHz versionen som også er FC-PGA)

> Hvad betyder de ting, jeg har spurgt om i subj.? Og kan man overhovedet få
> sådanne processorer længere (og i givet fald hvor)?

SECC2 er pakketypen som Pentium3 bruger når de passer ned i et Slot1
bundkort.
FC-PGA er pakketypen som Pemtium 3 og Celeron 533-1100 bruger og passer ned
i en Socket 370. (eller Socket370-Slot1 converter)
FSB står for Front Side Bus. Kort sagt den hastighed processoren snakker med
resten af computeren med.

Omkring hvor du kan købe tingene så kig på:
http://www.edbpriser.dk/
(under hardware/processorer)

> (Jeg ved godt at 850 MHz ikke er ret meget, men det er bedre end de 450,
der
> sidder i i øjeblikket.)

Jeg er rimelig sikker på at du ikke får problemmer med 900, 1000 og 1100 MHz
Celeron processorer på det bundkort. De processorer har nemlig samme
specifikationer som 800 MHz versionen har. Det kræver bare at bios'en
understøtter det.

Mvh
Anders

Fra : Dansk