Filer vises ikke i FTP program
Fra : Alex Pedersen

Dato : 07-09-02 12:12

Jeg har netop oprettet hjemmeside på home19.inet.tele.dk og når jeg
overfører filer overføres nogle af filerne også korrekt, men jeg kan ikke se
filerne i mit FTP program. Når jeg går ind på selve siden på internettet,
kan jeg se at filerne er blevet uploadet. Jeg kan også skifte til et af de
directories, som jeg har oprettet, uden at jeg kan se at de eksisterer.
Jeg kan også slette filer, når jeg blot kender navnet.

Jeg har andre hjemmesider på bl.a. Stofa, hvor der ikke er problemer med at
se filerne. Det er den samme viewer jeg bruger til begge hjemmesider.

Er der nogen der kender til problemet vil jeg meget gerne høre hvad jeg kan
gøre, for det er nu ikke særligt nemt at opdatere sin hjemmeside, når det
skal foregå i 'blinde'.

Hilsen

Alex Pedersen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-09-02 12:22

I indlæg <alcmr1$ph7$1@sunsite.dk>,
skrev alp@mail1.stofanet.dk .....

[....]
> men jeg kan ikke se filerne i mit FTP program.
[....]

Hvilket FTP program bruger du?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Alex Pedersen

Dato : 07-09-02 12:43

"Elmo Jensen" <news4@ddibbsystem.dk> skrev i en meddelelse
> I indlæg <alcmr1$ph7$1@sunsite.dk>,
> skrev alp@mail1.stofanet.dk .....
>
> Hvilket FTP program bruger du?

Jeg bruger den der er indbygget i Windows commander.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-09-02 13:16

I indlæg <alcok5$86q$1@sunsite.dk>,
skrev alp@mail1.stofanet.dk .....

> Jeg bruger den der er indbygget i Windows commander.

Ok - den kender jeg ikke.

Jeg bruger FTPxPlorer og "WS FTP Le". Sidst nævnte kan hentes som freeware
for private på denne adresse...

http://www.ipswitch.com

....og den kan jeg da til gengæld anbefale som en nem og hurtig FTP client.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-02 14:30

Hej Alex Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg bruger den der er indbygget i Windows commander.

Det bedste er ikke er for godt

Udover du ikke har problemer hos andre, anvender jeg naturligvis selv
Windows Commander til alle former for filhåndtering, inkl. FTP.
Jeg har ikke blot anvendt det siden ver. 2.11 (ca. 1993), men også
(senere da det blev aktuelt) udelukkende anvendt dettes FTP-del som
FTP-program til vel en 6-7 forskellige [1] sites uden problemer
overhovedet.

Jeg ville i dit sted prøve TDC's interne grupper, da det med rimelig
sikkerhed er noget sært ved serveren.

[1] "Forskellige" i den forstand, at de er eller har været placeret
forskellige steder, inkl. en enkelt (<http://rudi.nerd.dk>) på en
privatadresse.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Alex Pedersen

Dato : 07-09-02 14:53

> Jeg ville i dit sted prøve TDC's interne grupper, da det med rimelig
> sikkerhed er noget sært ved serveren.

Jeg tror også at det er noget med en opsætning på serveren. Ved du hvor jeg
kan finde TDC's interne grupper?

mvh
Alex Pedersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-02 16:52

Hej Alex Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg tror også at det er noget med en opsætning på serveren. Ved du
> hvor jeg kan finde TDC's interne grupper?

Argh! Jeg overså, at du er opkoblet hos Telia Stofa (jf. din NNTP-
Posting-Host). Da jeg postede sidst, formodede jeg, at du var opkoblet
hos TDC...

Problemet er, at du skal have i en af TDC's newsservere, da ISP'ernes
interne grupper kun ligger på deres egne servere, *og* man skal være
opkoblet hos dem for at få fat i en sådan.

Hvis du kender nogen med en TDC-opkobling og kan få vedkommende til at
spørge derinde, kan du evt. prøve dette.
Alternativt kan du prøve at ringe til TDC's "tekniske kundeservice"
(det som hos fx Tiscali kaldes support) og snakke med dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi