Anbefal en rødvin, tak
Fra : Steen F.

Dato : 07-09-02 01:11

Som ny her i gruppen - og med risiko for at stille et spørgsmål der ER
blevet besvaret flere gange end godt er, efterlyses hermed anbefalinger af
nogle gode "value-for-money" rødvine (jeg bør måske tilføje, at jeg har læst
de seneste 120 indlæg uden at finde noget ang. dette emne).

Jeg er ikke den store vinkender/vindrikker/vinnyder, men af sociale
årsager(!) føler jeg mig forpligtet til at have noget ordentlig rødvin i
huset
Skal gerne kunne drikkes i forbindelse med en hovedret af oksekød, og ligeså
vigtigt kunne "nydes" på andre tider end til en middag.
Jeg mener at have hørt, at man aldrig går helt forkert ved at vælge en
"Merlot"?

Jeg havde forestillet mig en pris op til 50-60 kr. flasken. Andre forslag
modtages også gerne.

--
MVH Steen
Ved svar på e-mail: Husk at fjerne NOSPAM og afslut med .com

Fra : Prankster Kineses

Dato : 07-09-02 10:54

Hej,

jeg vil ikke anbefale en konkret vin men prøv følgende web sites:

www.penge.dk (under /forbrug. Med fokus på "value-for-money")
www.vinavisen.dk , som til sidst på nyhederne har et sammendrag af
anbefalede vine fra dagspressen hver uge.

De anmelder begge vin i alle prisklasser.

Ellers gå ind i en vinhandel og spørg dig frem. Fortæl om din smag,
prisklasse og hvad vinen skal bruges til. Er det en ordentlig vinhandel, så
bør de kunne finde noget.

Du kan sagtens gå helt galt i byen med en merlot. "Merlot" er bare navnet på
druen vinen er lavet på, så det kan dække over alt fra kønsløst kemisk
sprøjt til stor Bordeaux.

Håber det var en hjælp.

Kasper.

Fra : Padmé

Dato : 07-09-02 13:00

Hej Steen.

Jeg har for nyligt smagt en vin, der hedder La Playa fra Chile. Det er en
cabanet sauvignon (kan ikke huske om det er stavet rigtigt...). Koster 57,-
hos Kjær & Sommerfeldt A/S.... Suveræn vin, der passer til de fleste former
for madindtag...og det gode ved chilenske vine er, at de er fattige på
garvesyre.. :)

Go' fornøjelse

//Mae

Fra : Nielsen

Dato : 08-09-02 19:03

"Padmé" <espressopigen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
former
> for madindtag...og det gode ved chilenske vine er, at de er fattige på

Jeps - den er suveræn. Serverede den faktisk i går ved vores
sølvbryllupsfest (dog Merlot udgaven). Alle var eninge om at det var en
rigtig god vin, også de "rigtige vinkyndige" syntes rigtig godt om den. Vi
har i lang tid prøvesmagt flere forskellige vine, men valget faldt på La
Playa.

Vi gav dog ikke 57,- kr. for den, men har købt den syd for grænsen for 1½
uge siden til 149 kr. pr. karton med 6 flasker = 25 kr. pr. flaske. (Det
var et tilbud butikken havde, normalt koster 6 flasker 240 kr. = 40 kr. pr
flaske).

Fam Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-09-02 20:11

> [...]

> "Merlot"?
>
> Jeg havde forestillet mig en pris op til 50-60 kr. flasken. Andre forslag

Du behøver overhovedet ikke betale 50-60 kr. pr. flaske. Det danske
markedet er oversvømmet af meget gode vine til 25,- pr. flaske. Du skal
blot sørge for at studere alle tilbudsaviserne og derudfra finde 4 for
en hund. Ofte er her tale om Reserva og sågar nogle gange Grand Reserva.

Vælg vine fra Italien, Spanien, Chile, Portugal, Australien, Sydafrika
samt Californien. Her får du meget for pengene og da solen skinner
markant mere der end i Frankrig er risikoen for sløje årgange minimal.

Du kan gøre det til en hel sport at finde disse gode tilbud og imponere
vennerne med bløde velsmagende dråber til en forrygende pris.

Fransk vin er desværre snobberi og du betaler hurtigt det dobbelte for
samme mængde.

Hvis der er et godt tilbud i morgen i reklamerne som jeg har prøvet
poster jeg det her.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : kautaq

Dato : 07-09-02 22:58

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Fransk vin er desværre snobberi og du betaler hurtigt det dobbelte for
> samme mængde.

Enig.

> Hvis der er et godt tilbud i morgen i reklamerne som jeg har prøvet
> poster jeg det her.

Det var da en god ide, der er masser af guld at hente.
Købte f.eks. en Cambrillas Crianza Tempranillo 1997. Valencia
i SuperBrugsen for et par uger siden.
25,- sat ned fra 49,95.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-09-02 23:15

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Det var da en god ide, der er masser af guld at hente.
> Købte f.eks. en Cambrillas Crianza Tempranillo 1997. Valencia

Den har jeg også prøvet - til kr. 25,- pr. flaske er det et fund.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Prankster Kineses

Dato : 08-09-02 00:15

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Enig.

Noget vås efter min mening. Franske vine klarer sig ofte ligeså godt i
blindsmagninger som andre vine i samme prisklasse fra f.eks. den ny verden
(Chile, Argentina, etc.), og ofte får man en langt mere personlig og
spændende vin fra Frankrig, i modsætning til f.eks. Chile og Australien hvor
meget vin i lavere prisklasser sgu smager ens (OK en generalisering).

Gå f.eks efter Midi området (Minervois, Languedoc, Corbieres, Caberdes, ...)
eller det sydlige Rhone.

Det er da rigtigt at f.eks. Bordeauxs og Bourgogne -priser ofte ligger lidt
for højt, men du må ikke generalisere sådan om fransk vin.

Kasper

Fra : JHR

Dato : 08-09-02 03:24

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot sørge for at studere alle tilbudsaviserne og derudfra finde 4 for
> en hund. Ofte er her tale om Reserva og sågar nogle gange Grand Reserva.

Det var dælme da noget vås.
Naturligvis findes der drikbare vine til omkring de 25 kroner, men der er
langt mellem dem. Den danske vinafgift er pr. flaske og ikke pr kr. så hvis
du giver 40-50 Kr. får du meget mere for pengene.

> Vælg vine fra Italien, Spanien, Chile, Portugal, Australien, Sydafrika
> samt Californien. Her får du meget for pengene og da solen skinner
> markant mere der end i Frankrig er risikoen for sløje årgange minimal.

I dette prisleje findes der ikke dårlige årgange og desuden er klimaet i
Frankrig altså noget nær det ideele til vindykning.

> Fransk vin er desværre snobberi og du betaler hurtigt det dobbelte for
> samme mængde.

Sludder. Du kan nemt finde rigtig gode franske vine til billige penge, dog
skal du nok undgå Bordeaux da blot navnet koster en del. Sydfrankrig laver
meget god vin i den moderne oversøiske stil med masser af solmættet frugt.

> Hvis der er et godt tilbud i morgen i reklamerne som jeg har prøvet
> poster jeg det her.
>
> --
> Med venlig hilsen Jesper )
> http://www.gylling.net/
>
> ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Som forslag til en lettilgængelig men stadig imponerende vin vil jeg foreslå
Promessa Primitivo fra Phillipson Wine (39.- Kr) Der finder du intet der
bare kommer i nærheden til 25 Kr..

MVH
Jeppe.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-09-02 22:25

JHR <j_have@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> langt mellem dem. Den danske vinafgift er pr. flaske og ikke pr kr. så hvis
> du giver 40-50 Kr. får du meget mere for pengene.

Jamen køb du da bare dem til en 40-50 kr !!!

På forsiden i dag af ISO's tilbudsavis: 6 flasker Château Fontanche 1995
til 180,- hvilket giver en flaskepris på 30,- normalt 50,- Det er en
Grande Rèserve du Château...............

På side 5 i samme avis: 4 flasker Torre Oria, Reserva fra 1996 til en
hund. 25,- pr stk.

På forsiden af Irma's avis: 6 flasker Parra de Oro Reserva 95-96 for
180,- Samme deal som ISO's - her sparer du også 120,-

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Usenet

Dato : 08-09-02 22:32

> På forsiden i dag af ISO's tilbudsavis: 6 flasker Château Fontanche 1995
> til 180,- hvilket giver en flaskepris på 30,- normalt 50,- Det er en
> Grande Rèserve du Château...............

Og Jesper, den klasifikation betyder ?

> [...]
>
> På forsiden af Irma's avis: 6 flasker Parra de Oro Reserva 95-96 for
> 180,- Samme deal som ISO's - her sparer du også 120,-

Alle 3 vine er "bulk" eller konsumvine om du vil ......

mvh. Rene

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-09-02 13:36

Usenet <usenet99@hotmail.com> wrote:

> Og Jesper, den klasifikation betyder ?

Aner det ikke. Og jeg kender heller ikke den pågældende flaske, men
lagringen og prisen er attraktiv.

> Alle 3 vine er "bulk" eller konsumvine om du vil ......

Det er meget muligt, men derfor kan de jo godt være gode til prisen ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Usenet

Dato : 09-09-02 21:21

Grand Réserve du Chateau betyder "slottes" ekstra gode vin ... men vin
slottet stinker til at starte med ...... desuden tror jeg at vinen er på
tilbud fordi den
skulle have været drukket.

Men oprindeligt var opgaven at finde en god vin til mellem 50 og 60 kr ikke
en vin god til prisen til det halve .......

mvh . Rene

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-09-02 21:38

> [...]

> Men oprindeligt var opgaven at finde en god vin til mellem 50 og 60 kr ikke
> en vin god til prisen til det halve .......

Jamen du er jo sikkert ekspert og kender slottet, men jeg ville
umiddelbart godt vove forsøget årgangen samt prisen taget i betragtning.
Skulle der mod forventning være noget galt med vinen, har jeg endnu ikke
oplevet at flaskerne ikke kan returneres.

I øvrigt stod der i det oprindelige indlæg:

"Jeg havde forestillet mig en pris op til 50-60 kr. flasken. Andre
forslag modtages også gerne."

Jeg kom med andre forslag, men jeg beklager hvis det har generet dig
!!!!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Usenet

Dato : 10-09-02 10:56

> "Jeg havde forestillet mig en pris op til 50-60 kr. flasken. Andre
> forslag modtages også gerne."
>
> Jeg kom med andre forslag, men jeg beklager hvis det har generet dig

Du har ret mht. til teksten i posten. Du har ikke ret i at dine svar genere
mig,
men at kommentere noget man ikke har forstand på kan alle gøre ....

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-09-02 11:39

> Du har ret mht. til teksten i posten. Du har ikke ret i at dine svar genere
> mig,
> men at kommentere noget man ikke har forstand på kan alle gøre ....

Jeg har ikke hævdet at have forstand på noget omkring rødvin. Jeg er
vare en almindelig bruger og har gjort nogle gode indkøb i den klasse,
som jeg nævnte.

Da jeg selv for mange år siden har arbejdet i en vinforretning, er jeg
udemærket klar over at der findes vine af en hel anden kvalitet end dem
til 30 - 50 kr.

Personligt synes jeg det er sjovt at finde en vin, som smager godt og
har fylde, glød, bouchet og al det der - til den laveste pris.

Derfor foreslog jeg den oprindelige spørger at prøve et par flasker til
fx. 25 - 30 kr. pr. stk på tilbud, for at danne sig et billede af
hvordan disse vine er. Så kunne han jo også prøve med et par stykker i
50 - 60 kroners klassen til sammenligning.

Imidlertid er det jo meget morsomt at der rent faktisk ikke har været de
store forslag i den klasse, men derimod en masse skriveri om hvem der
har forstand på hvad.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Padmé

Dato : 09-09-02 21:00

"Usenet" <usenet99@hotmail.com> wrote in message

> Og Jesper, den klasifikation betyder ?

Det betyder : Slottets grand reserva....og betyder egentlig ikke så meget,
hvis det er et "dårligt" slot... for så kan en grand reserva smage af h...
til..

//Mae :)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-09-02 19:22

> Det betyder : Slottets grand reserva....og betyder egentlig ikke så meget,
> hvis det er et "dårligt" slot... for så kan en grand reserva smage af h...
> til..

....og så skal man passe lidt på ikke at blande tingene sammen. I en spansk
sammenhæng er Gran Reserva (og det er vel det, du hentyder til) ikke bare
noget man skriver, der er en klassifikation, hvilket betyder at vinen er
fremstillet i henhold til de regler, der gælder for klassifikationen.
Det franske er noget producenten selv har fundet på - ligesom når
marmeladeproducenter skriver fra 'den gamle fabrik' - der sikkert er en helt
ny fabrik. Salgsgejl og intet andet.

Til den oprindelige spørger: Prøv evt. Catenas Argento Malbec fra Philipson
Wine til 49,50, Alamos Malbeck fra samme producent (guf) eller deres Promesa
A Mano til 59,95. Alle synes jeg er fremragende til prisen.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-09-02 19:09

"Usenet" <usenet99@hotmail.com> wrote in message

> Og Jesper, den klasifikation betyder ?

Markedsførings-lingo.

vh
Jan

Fra : Usenet

Dato : 08-09-02 21:54

"Vælg vine fra Italien, Spanien, Chile, Portugal, Australien, Sydafrika
samt Californien. Her får du meget for pengene og da solen skinner
markant mere der end i Frankrig er risikoen for sløje årgange minimal"

Den udtalelse er det rene sludder ..... rent faktisk tror jeg at nogle af de
bedste køb på markedet i dag er sydfrankrig.

Det eneste råd du kan bruge til noget er allerede givet. Snak med
din forhandler og følg rådet de første par gange. Derefter bliver det
nemmere.

mvh. René

Fra : Jesper

Dato : 07-09-02 20:31

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:albg66$t3k$1@tux.netsite.dk...
> [...]
læst
> de seneste 120 indlæg uden at finde noget ang. dette emne).

Folk herinde flipper heldigvis ikke så meget ud over gentagelser og det
giver faktisk en rigtig god stemning i forhold til hvad man kan opleve i
andre grupper. Jeg har faktisk aldrig fattet at nogen kan få deres dag
ødelagt ved at se samme spørgsmål stillet to gange på 14 dage.

Mvh. Jesper
http://www.persillesovs.dk

Fra : kautaq

Dato : 07-09-02 20:42

Steen F. wrote:

> Som ny her i gruppen - og med risiko for at stille et spørgsmål der ER
> blevet besvaret flere gange end godt er, efterlyses hermed anbefalinger af
> nogle gode "value-for-money" rødvine

Hej Steen
- og velkommen til.

Der er ALT for langt mellem indlæggene om øl og vin.
Det er egentlig underligt, da øl og vin bliver konsumeret
i enorme mængder af den danske befolkning.

> Jeg er ikke den store vinkender/vindrikker/vinnyder, men af sociale
> årsager(!) føler jeg mig forpligtet til at have noget ordentlig rødvin i
> huset

Ok. Det er da en ærlig sag.
Det er vigtigt at du finder en vin du selv kan lide.
Men det behøver ikke være den samme flaske fra det
samme vinområde hvergang.

Sporten er at finde de gode tilbud i supermarkederne.

Køb en f.eks. en Merlot eller Cabernet Sauvignon vin
fra f.eks Chile til en 40-50 kr og smag om det er noget.
Begge druer smager rigtig godt, men her gælder det at
druerne er populære og derfor ofte koster for meget i
forhold til kvalitet.

En Merlot eller CS skal helst koste over 50,-

En Shiraz (druen - står på flasken) fra Australien
er et godt bud på en vin alle kan lide.
De fås bl.a. på tilbud i Kvickly og koster fra 25,- og opefter.
"Down under" laver de også en fin Cabernet Sauvignon.

Fra Sydafrika kommer der rigtig meget vin i øjebikket.
Druerne hedder Cinsault, Pinotage, Paarl Cabernet bl.a.
De laver fantastisk god vin dernede og prisen er helt i
bund, så køb mens tid er. Smagen er ofte meget frugtagtig
med blåbær, cacao og andet eksotisk

En almindelig Italiensk vin er typisk lavet af druen Primitivo.
Den samme drue hedder Zinfandel på bl.a. californisk.

> Jeg havde forestillet mig en pris op til 50-60 kr. flasken.

Hvis du vil gemme vinen i flere år, skal du tale med en der
har forstand på vin. Det meste af den vin der koster under
ca. 50,- er ikke egnet til lagring, med mindre du altså har
forstand på vin.

Prisen har ikke noget med dine smagsløg at gøre, prøv dig
frem.
Hæld vinen over på en karaffel en halv time før du servere
den, det kan forvandle en halvdårlig Souvignon eller Merlot,
til en stor nydelse.
Hvis du ønsker at servere den i flasken, så hælder du bare
vinen tilbage på flasken.

God fornøjelse.
Mike Hammer

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Prankster Kineses

Dato : 07-09-02 22:16

Ja jeg har selv undret mig over hvor få vinspørgsmål og -diskussioner her
er. Jeg tænkte på at foreslå en dk.kultur.vin, men i betragtning af hvor få
indlæg her er, så vil det nok blive en ret død gruppe.
Spørgsmålene her er ofte lidt forbrugerorienterede (hvilket jo er fint nok),
men jeg synes nu det også kunne være sjovt at diskutere lidt mere
vinentusiastisk.

Kasper.

Fra : kautaq

Dato : 07-09-02 22:48

Prankster Kineses wrote:

> Ja jeg har selv undret mig over hvor få vinspørgsmål
> og -diskussioner her er. Jeg tænkte på at foreslå en
> dk.kultur.vin, men i betragtning af hvor få indlæg her
> er, så vil det nok blive en ret død gruppe.

Ja, det kan der være noget om.
Forsøg med f.eks. dk.kultur.rygning er ikke rigtig blevet
til noget.
Hvis man skulle oprette en gruppe kun om vin og en om øl,
vil det hurtigt blive ret ensidigt. Mad med vin/øl er god
kultur og kan fint gå i spænd.

- Serveres med en kold pilsner.
- En kraftig rødvin passer fint til anden.
- Drik den samme hvidvin som du har brugt i retten.
- Osv.

> Spørgsmålene her er ofte lidt forbrugerorienterede
> (hvilket jo er fint nok),

Såmænd!

> men jeg synes nu det også kunne være sjovt at diskutere
> lidt mere vinentusiastisk.

Tror du så ikke at det hurtigt bliver til en mindre
religionskrig om hvilke vine der "absolut" kun passer
til den og den ret, og ikke hvilken vin man selv foretrækker?
Hmm ... Det er nok fordi jeg ikke har så meget forstand på
vin at det gør noget

PS. Vil du være sød at svare _under_ det du citere og
barbere det værste væk.
Venligst.
Mike

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Prankster Kineses

Dato : 07-09-02 23:54

> [...]
>
> - Serveres med en kold pilsner.
> - En kraftig rødvin passer fint til anden.
> - Drik den samme hvidvin som du har brugt i retten.

Men det er jo netop meget madagtige spørgsmål. Jeg taler om vinsnak.
Årgange, producenter, druer, distrikter, stilarter, lagring, tradition.

> [...]
> til den og den ret, og ikke hvilken vin man selv foretrækker?
> Hmm ... Det er nok fordi jeg ikke har så meget forstand på

Igen, jeg taler ikke om mad og vin, men om vin. Der er andet at tale om end
hvilke vine som passer til hvilke retter. Det kunne måske også hjælpe
nysgerrige til at træffe kvalificerede valg, hvis de vidste lidt om hvad der
f.eks står på etiketten eller noget om druer og distrikter. Men måske
fundatsen allerede er fin nok her, så det bare handler om at poste nogle
indlæg.

> PS. Vil du være sød at svare _under_ det du citere og
> barbere det værste væk.

Nej jeg vil ej

Kasper.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-09-02 19:30

"Prankster Kineses" <up@yourss.com> wrote in message

> Men det er jo netop meget madagtige spørgsmål. Jeg taler om vinsnak.
> Årgange, producenter, druer, distrikter, stilarter, lagring, tradition.

Men maden hører ligesom med. Jeg synes i hvert fald personligt at
sammenhængen mad/vin er uhyre relevant. På alt.food.wine er det en naturlig
del af diskussionen, og der er (i relation til et tidligere indlæg i tråden)
ingen religionskrig i denne gruppe, selvom den er rent vinøs - og sagligt
fremragende med meget dygtige deltagere.

Det kommer med tiden - og tro mig - det er noget af det mest fornøjelige at
lære.

> f.eks står på etiketten eller noget om druer og distrikter. Men måske
> fundatsen allerede er fin nok her, så det bare handler om at poste nogle
> indlæg.

Yeps!

> Nej jeg vil ej

Du /er/ nu en guttermand, Kasper!

vh
Jan

Fra : Usenet

Dato : 08-09-02 22:05

> En almindelig Italiensk vin er typisk lavet af druen Primitivo.
> Den samme drue hedder Zinfandel på bl.a. californisk.

Primitivo bliver stort set kun anvendt i det sydlige Italien. I det
hele taget er der ikke noget der er typisk for Italien. Hvert område
har sine specialiteter. Der findes over 5000 forskellige druetyper i
Italien .... det er uofficielt da EU kun godkender en brøkdel af dem.

Nu skal jeg passe på at jeg ikke lader mig rive med... men Italien
er efter min mening der hvor tingene sker (sammen med Sydfrankrig)
når vi taler rødvin.

mvh. Rene

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-09-02 19:40

> Nu skal jeg passe på at jeg ikke lader mig rive med... men Italien
> er efter min mening der hvor tingene sker (sammen med Sydfrankrig)
> når vi taler rødvin.

Et eller andet sted synes jeg at tingene sker overalt i øjeblikket - måske
undtaget Bordeaux og Bourgogne. Nye druesammensætninger, nye
dyrkningsmetoder, nye kloner, styret vinificering osv. osv. I øvrigt er jeg
selv også ret fokuseret på Italien og til dels Sydfrankrig (stor svaghed for
Rhonevine).
I år har jeg været på vinopdagelser i Marche og synes at der er utrolig god
vin at finde for den søgende - og da verden ikke har opdaget disse vine er
de faktisk rimeligt overkommelige. Prøv at kigge på Rosso Conero og Rosso
Picena Supiore, hvis du falder over dem. Der er virkelig value-for-money.
For ikke at tale om nogle brag af hvidvine.

Men vi er måske derude, hvor en ny tråd vil være passende. Hvem lægger for?

vh
Jan

Fra : Hans Martin Hansen

Dato : 08-09-02 00:59

> [...]
ligeså
> vigtigt kunne "nydes" på andre tider end til en middag.

"...af sociale årsager..." og "...andre tider end til...." kan ligesåvel
handle om en god hvid- eller rosévin - specielt i en varm sommerperiode, da
de serveres afkølede og kan være dejligt forfriskende fuldt ud på højde med
en kold øl.
Prøv fx. nogle forskellige Alsace-vine (druerne er Sylvaner, Gewürztraminer,
Tokay, Pinot Gris, Riesling etc.) og find ud af, hvad du foretrækker - de er
faktisk ret forskellige i smagen (men det ved du måske alt om i forvejen ?).

Hilsen fra Hans

Fra : Steen F.

Dato : 12-09-02 01:31

"Hans Martin Hansen" <hmhZ@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> de serveres afkølede og kan være dejligt forfriskende fuldt ud på højde

*hehe* ja, min nylige bedre halvdel er træt af mine Snakebite & Black
o.lign. og vil hellere drikke et glas vin engang imellem.

?).

Det er noteret. Tak.

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 12-09-02 01:36

Jeg takker mange gang for alle forslagene. Jeg kan se på det hele, at jeg må
"ud i marken" og prøve mig lidt frem. Jeg har noteret mig en masse vinnavne
samt jeres råd og tips - også selvom I ikke altid var enige. Men det gør
ikke emnet mindre interessant - jeg er faktisk blevet lidt nysgerrig nu

MVH
Steen

Fra : Usenet

Dato : 12-09-02 09:35

> [...]

> samt jeres råd og tips - også selvom I ikke altid var enige. Men det gør
> ikke emnet mindre interessant - jeg er faktisk blevet lidt nysgerrig nu

Undskyld Steen, men den nysgerrighed er der god chance for varer resten af
dine dage på denne planet.

mvh. René

Fra : KA

Dato : 12-09-02 17:03

Hej Steen !

Jeg har interesseret fulgt med i den laaaange debat om rødvin ...
og når du nu drager ud i marken, synes jeg du også lige skal kigge efter :

Fakta ~ fransk rødvin til ca. kr. 30,-
" Guillaumette " 2001 Costiéres de Nimes

GOBI ~ Italiensk rødvin til ca. kr. 50,-
"Rem Tene" ~ Vino DA Tavola Rosso
Denne vin har jeg ind og imellem fundet til 3 fl. for kr. 110,- i andre
supermarkeder.

Netto - Portugisisk rødvin til ca. kr. 32,-
"Periquita 1999"

Prøv engang, og se hvad du selv synes, men jeg synes så bestemt alle 3 er
mere værd, end til prisen !
*Skål*

Venlig hilsen
Kirsten