Berlin? shopping og seværdigheder
Fra : Jørn

Dato : 07-09-02 01:08

Hej

Vi overvejer at tage til Berlin med vores unger.

Er der noget for ungerne at se der?

Kan det betale sig at købe vin i Bordershop Rostock, eller er det samme pris
i supermarkederne i Berlin?

Jeg har hørt at der er et kæmpe marked i Polen, ikke langt fra Stettin og
lige på den anden side af grænsen. Er der nogen der kender til dette? og er
det langt fra Berlin?

Jørn

Fra : LHS

Dato : 07-09-02 11:13

Hej berlin er i særdeleshed et sted at besøge med ungerne, vi havde meget
ud af berliner zoo aquarium specielt deres krokodiller var spændende:

http://www.aquarium-berlin.de/Willkommen_im_ZOO-AQUARIUM.htm

men også Barbelsberg og deres filmpark (en slags mini hollywood) med
stuntshows, temapark og film museum fra den gyldne UFA era er sjovt for
ungerne:

http://www.filmpark.de/

Og så er der naturligvis Funkturm - regn med ventetid på ca en time i
turist sæsson, Checkpoint Charlie og alle de historiske bygninger i Berling.
Vi har med stor glæde boet i ne lillket pensionat nogle gange i Kreuzberg
(før euroen blev indført kostede det omkring 100 pr. person, børnene var
vist lidt billigere eller gratis alt efter alder) med morgenmad. I hjertet
af Beling, hvis det har interesse kan jeg evt grave adressen frem.

MVH.

Lars HS

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 10-09-02 14:17

Hej

Jeg vil meget gerne have adressen på det pensionat, hvis du vil grave den
frem.

Stinne

Fra : Inger Buchard

Dato : 07-09-02 11:51

> [...]
> lige på den anden side af grænsen. Er der nogen der kender til dette? og

Jeg har hørt om et marked i Slubice.
I skal køre til Frankfurt a.d.Oder og over grænsen til Slubice - der skal
der være et loppemarked med billige (hæler)varer. Det er nok praktisk at GÅ
over grænsen/broen.
Afstand fra ringvejen omkring Berlin under 100 km.

Med børnene ville jeg sejle fra Nicolaiviertel i Østberlin og ind i
Vestberlin. Jeg ville gå i Zoo i Vestberlin - midt inde i byen ved Bahnhof
Zoo. Jeg ville også vælge at bo i hjertet af Kreuzberg - det
internationale/tyrkiske miljø er meget børnevenligt og der er mange
pizzeriaer og lign.
Jeg ville også gå i Berlins Harrods http://www.kadewe.de/
Brug 'Tageskarte" til BVG se www.bvg.de - og sørg for at bestille
overnatning, hvor I ikke skal betale for parkeringen. Byens vejnet er endnu
ikke bundet sammen, så det er håbløst at komme fra øst til vest og omvendt i
hverdags-dagtimerne. Søndag er en herlig bildag i Berlin - prøv at køre
igennem Brandenburger Tor via Unter den Linden og op på Prenzlauer Berg på
vej hjem mod Rostock.

God tur!
Inger

Fra : SimSalaBim

Dato : 08-09-02 21:38

Jeg har boet her http://www.berlin-info.de/rotdorn/ og kan kun anbefale det.
Man kan gå hen til U-bahn, og stedet er billigt.
/Carsten