Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
billig kredit til køb af mc
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 06-09-02 23:56

Hej NG.
Min situation er følgende:
Jeg overvejer lidt at købe en motorcykel til 95.000kr. Den skal ikke løse
noget transportbehov, men er simpelthen legetøj. Jeg har en mc, som
forhandleren vil give 35.000 i bytte for. Situationen er:
-Jeg er studerende, og har derfor en meget lav månedlig indtægt.
-Jeg afslutter min uddannelse pr 1/1, og kan herefter føle mig rimelig
sikker på en god indtægt. Der er lav arbejdsløshed indenfor mit fag
(IT-ingeniør), og startlønnen er hæderlig.
-Jeg ønsker ikke at stille mc'en som sikkerhed for noget, da dette typisk
kræver at man har en kaskoforsikring, hvilket for min aldersklasse og denne
type mc er meget bekosteligt. Jeg har dog aktier for ca. 20000kr, som jeg
ikke vil sælge, men gerne stille som sikkerhed.
-Jeg ønsker ikke et lån med en foruddefineret løbetid, men derimod en
kredit, som jeg kan undlade at betale på indtil jeg afslutter min
uddannelse, og herefter afvikle relativt hurtigt (anslået ca. et år)

Her er så (endelig ) selve spørgsmålet:
Kan dette lade sig gøre til rimelige penge? Vil det være væsentligt dyrere
at købe nu, end til foråret, hvor jeg (forhåbentlig) kan dokumentere en
rimelig indtægt? Har I nogle forslag/input? Det er som sagt ikke
livsnødvendigt at jeg finder pengene, men kan det gøres således, at det ikke
er dyrere for mig at købe nu, end at vente til foråret, kan jeg da lige så
godt investere med det samme.

Håber der er nogen der kan bidrage med indsigt, gerne et skud på hvor meget
det kommer til at koste mig...

Med venlig hilsen
Anders Olesen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 07-09-02 07:53

Det er yderst tvivlsomt om du kan finde en bank, som vil give dig små
100.000 kr på de vilkår.
Skulle det alligevel lykkes at få et forbrugslån vil renten være minimum 10%
p.a. Det svarer nogenlunde til 1000 kr om måneden før skattefradrag.
Derudover skal der naturligvis betales afdrag på lånet afhængig af løbetid.
En udgift på ca. 2000 kr. pr måned vil være niveauet, hvis du overhovedet
kan finde en, som vil låne dig pengene.

Venlig hilsen
knud

"[8260]Anders Olesen"
<9822@NuHaaberJegIkkeDerErNogenDerHarEtDomaeneDerHedderSaadanHer.e.iha.dk>

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 07-09-02 22:15

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> wrote in message
> [...]
løbetid.
> En udgift på ca. 2000 kr. pr måned vil være niveauet, hvis du overhovedet

Tak for input. Et evt. køb er dog også midlertidigt udsat, pga. EU's forsøg
på at få bugt med den danske registreringsafgift. Selvom det sikkert ikke
lykkes fra den ene dag til den anden, vil selv en gradvis nedtrapning nok
have en temmelig dræbende effekt på brugtpriserne.
Mvh
Anders O

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 07-09-02 22:17

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> wrote in message
> Det er yderst tvivlsomt om du kan finde en bank, som vil give dig små
> 100.000 kr på de vilkår.

Lånet/kreditten skulle jo også "kun" være på ca. 60000, men dette er
selvfølgelig stadig lidt mere end gængse kassekreditter, specielt for folk
med min økonomiske formåen(eller mangel på samme)

Mvh
Anders O

Fra : carl munk

Dato : 10-09-02 18:42

"[8260]Anders Olesen" <9822@NuHaaberJegIkkeDerErNogenDerHarEtDomaeneDerHedderSaadanHer.e.iha.dk> wrote in message news:<3d7a6ccb$0$634$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> selvfølgelig stadig lidt mere end gængse kassekreditter, specielt for folk
> med min økonomiske formåen(eller mangel på samme)

Kan du ikke få et arveforskud fra din familie ?

Min nabo har 3.6 mio kr på bankbogen og er senildement.
Jeg har ca en trediedel og får mere i rente

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 10-09-02 21:21

"[8260]Anders Olesen"
skrev
SNIP
> -Jeg ønsker ikke at stille mc'en som sikkerhed for noget, da dette typisk
> kræver at man har en kaskoforsikring, hvilket for min aldersklasse og
denne
> type mc er meget bekosteligt.
****************
Dette hører måske lidt mere til i news:dk.fritid.motorcykel, men overvej
nøje om du har råd til at lade være med at kasko-forsikre en motorcykel til
95.000 kr.
Bliver motorcyklen stålet, er dine 95.000 kr. pist væk. Kører du galt, og du
selv er ude om det, skal der ikke meget til før motorcyklen er total-skadet
og så er dine 95.000 kr. også pist væk Skulle den stå et sted hvor det
brænder, ja så går de 95.000 kr. også op i røg.
Jeg ved godt at det koster en halv bondegård at forsikre "dyret", men
overvej det alligevel - ring rundt og tjek priser, eller køb en billigere
maskine og optjen nogle års anciennitet -> billigere præmie.

Medmindre alt'så at du har 95.000 kr. og kan tåle at se dem forsvinde i den
blå luft (og tro mig - der bliver stjålet motorcykler, selv med gode låse på
!).

--
Jens S., Esbjerg - motorcyklist MED kasko
GSX 600 F

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 10-09-02 21:50

"Jens S., Esbjerg" <jenssv@hotmailhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Dette hører måske lidt mere til i news:dk.fritid.motorcykel, men overvej
> nøje om du har råd til at lade være med at kasko-forsikre en motorcykel

Kan godt være, men det var mest finansiering på andre måder end mc-lån der
interresserede mig, og derfor prøvede jeg her.

> [...]
> overvej det alligevel - ring rundt og tjek priser, eller køb en billigere
> maskine og optjen nogle års anciennitet -> billigere præmie.

Netop det jeg har gjort med min cb 500..

> Medmindre alt'så at du har 95.000 kr. og kan tåle at se dem forsvinde i
den
> blå luft (og tro mig - der bliver stjålet motorcykler, selv med gode låse

> !).

Hvis jeg havde det, var finansieringen jo et mindre problem, men jeg forstår
selvfølgelig godt din pointe...

mvh
Anders O