MacOS X og startdisk på ATA-slave -
Fra : Karl Antz

Dato : 21-02-01 09:35

Som det dovne menneske jeg er orker jeg ikke at reformatere hele min
harddisk for at installere system X på en ren baggrund. Desuden fungerer
min opsætning pt perfekt, altså vil jeg nødig ændre den.

Så jeg har kastet mig ud i'ed og investeret i en ny harddisk. Hvis a'
je' nu installerer den som slave til min hoveddisk, vil jeg så kunne
installere OS X på den og starte fra den? - eller er jeg nød til at lave
DVD-drevet om til slave, hvilket så muligvis(?) ville betyde at jeg ikke
kunne starte fra en CD -? åsså er jeg jo ligevidt og må alligevel
reformatere hele baduljen?

Jeg ved godt at OS X slet ikke er udkommet endnu - men det er en af
de ting som helst skulle være løst inden jeg kaster mig ud på det dybe
vand.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-02-01 10:08

Hvorfor sætter du ikke bare din hoveddisk som slave?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Karl Antz

Dato : 21-02-01 11:04

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> Hvorfor sætter du ikke bare din hoveddisk som slave?

Ka' jeg så starte OS 9 fra den?

ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ronty

Dato : 21-02-01 13:03

Sagtens...

in article 1ep6ep2.9c3dis8day0sN%karlantz@isa.dknet.dk, Karl Antz at

Fra : N/A

Dato : 21-02-01 11:51

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-02-01 11:51

Sagtens!

/peter

Fra : Karl Antz

Dato : 22-02-01 22:35

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> Sagtens!
>
> /peter

Bare for at samle op på det hele: harddisken er - efter flytning af 1
jumper på den gamle og 2 på den nye plade - installeret og fungerer
perfekt.

Og jeg som troede man skulle ha' det store mekanikereksamen)))))

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jan Jonasen

Dato : 21-02-01 14:11

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> DVD-drevet om til slave, hvilket så muligvis(?) ville betyde at jeg ikke
> kunne starte fra en CD -? åsså er jeg jo ligevidt og må alligevel

Jeg kan ikke tro, at Apple vil frigive et OS, som ikke kan installeres
på en slave disk, ikke engang i disse tider. Hvad angår Public
(hvis-du-har-råd) beta'en, så summer den hos mig på en slave disk. Dette
anbefaler Apple dog ikke, de siger vist endda at det ikke kan lade sig
gøre, men det kan det altså. Jeg mindes at have hørt, at den skal ligge
på en partition inden for de første 8 GB, hvis vi taler slave disk, men
vil ikke hænges op på det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Hardware (n): The kickable part of a computer.

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-02-01 19:01

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeg mindes at have hørt, at den skal ligge
> på en partition inden for de første 8 GB, hvis vi taler slave disk, men
> vil ikke hænges op på det.

Det gælder så vidt jeg ved også selvom det er hoveddisken, noget med at
den skal ligge inden for de første 1024'et eller andet fordi det bygger
på BSD.
--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb