3DMARK.....IGEN
Fra : C8

Dato : 06-09-02 18:44

Ja ved det godt...nok mange der skriver om deres perform i 3dmark...men min
ser skidt ud...NEED HEEELP!!!!

jeg kører XP dk på en AMD1800+ med 768mb sd ram, sidder på et EPOX 8KTA3+
pro
har en ASUS GF4 TI-4600, og kører med nvidia 40.41

og så er det 3DMARK2001 build 200

min score er 7012 i standard opsæt, aldså som den står når man lige har
installeret programmet!?

det er da AAAAAALT for lidt....havde håbede på noget over 10000.....hva kan
jeg gøre??

Fra : Affrinard

Dato : 06-09-02 18:46

Har du VIA 4-1 installeret? Hvis ikke, så download den nyeste version på
VIAs site

Hilsen Affri

Fra : C8

Dato : 06-09-02 19:46

oki...ja DDR er ikke lige inde for min rækkevide lige pt...ikke flere penge
:o/

men nu har jeg fået via4-1 og gik fra 8223 til 8275!!!!

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 06-09-02 18:55

> [...]
> installeret programmet!?
>

> det er da AAAAAALT for lidt....havde håbede på noget over 10000.....hva

du kan starte med noget andet ram sd ram er lidt forældet hvis man vil score
højt i 3dmark, og da dit MB ikke understøtter ddr ram må du ud og købe et
andet mb et eksempel på sådan et er Asus a7v333 der samtidig kan køre
stabilt ved 166 MHz fsb og til ram.

Fra : Kim Thomsen

Dato : 08-09-02 11:43

> [...]
> højt i 3dmark, og da dit MB ikke understøtter ddr ram må du ud og købe et
> andet mb et eksempel på sådan et er Asus a7v333 der samtidig kan køre

Er det med 1/5 divider mellem fsb og pci ?

Mvh Kim

Fra : C8

Dato : 06-09-02 19:06

Fik lige rettet min FSB, den var hoppet ned på 100mhz da jeg skiftede
grafikkort...satte den op tild e 133mhz og fik scoren lidt opaf.....8225

men den burde da kunne mere....prøver lige at smæække den via 4-1 ind

Fra : Joe Sandøe

Dato : 06-09-02 19:20

> Fik lige rettet min FSB, den var hoppet ned på 100mhz da jeg skiftede
> grafikkort...satte den op tild e 133mhz og fik scoren lidt opaf.....8225
>
> men den burde da kunne mere....prøver lige at smæække den via 4-1 ind

Som Claus skriver, har ram-typen en del at sige. Uden DDR-ram kommer du nok
ikke over 10.000.
VH Joe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-09-02 20:03

> men den burde da kunne mere....prøver lige at smæække den via 4-1 ind

Der skal ikke bruges nogen via 4in1 driver, når du kører XP..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-09-02 20:32

Martin Sørensen wrote:

> Der skal ikke bruges nogen via 4in1 driver, når du kører XP..

Jo, hvis man vil opdatere AGP driveren til den nyeste (hurtigste?).
http://downloads.viaarena.com/installguides/DriverInstallationGuide.htm

--
Lars

Fra : 0nkel

Dato : 07-09-02 04:39

"C8" <c8@getlaid.net> wrote in message news:<alaqrr$2trf$1@news.cybercity.dk>...
> Fik lige rettet min FSB, den var hoppet ned på 100mhz da jeg skiftede
> grafikkort...satte den op tild e 133mhz og fik scoren lidt opaf.....8225
>
> men den burde da kunne mere....prøver lige at smæække den via 4-1 ind

Det ser trist ud, jeg får 7144 med et GF4 MX440@320/470, P4 1.8@2.4 og
256 MB DDR@356 MHz.

Socket A bundkort er ikke så dyre, måske var det en ide at opgradere
dit bundkort og ram - evt. bytte gfx kortet til et gf4200 og brugde de
resterende penge på et bundkort og ddr ram.

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 11-09-02 10:55

> Det ser trist ud, jeg får 7144 med et GF4 MX440@320/470, P4 1.8@2.4 og
> 256 MB DDR@356 MHz.

Jeg _tror_ ikke et MX kan komme højere op!

/Mark

Fra : Martin S.

Dato : 06-09-02 21:37

Jeg får min Geforce 4 Ti 4400 om et par dage.
Jeg har PIV 4 1,6@2,4 (151 på FSB) og DDR PC 2700 på et Asus board.
Jeg glæder mig til at se om den når de 10000. Uden oc. settings på
grafikkortet.
Og så poster jeg lige her, hvis det har interesse....
mvh. Martin S.

Fra : C8

Dato : 06-09-02 23:44

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkortet.
> Og så poster jeg lige her, hvis det har interesse....

må du da meget gerne....

har nu også prøvet 3dmark2001se build 300

og har ocerclocket en smulle... er kommet op på 8402 i score...da bedre..men
havde håbet på noget vildere

Fra : Kenneth Bennedsen

Dato : 07-09-02 08:18

Tjek eventuelt lige om du har husket at slå antialiasing fra under dine
driver egenskaber i windows.

Kenneth

Fra : sls

Dato : 07-09-02 17:54

> Tjek eventuelt lige om du har husket at slå antialiasing fra under dine
> driver egenskaber i windows.

Skal de være slået fra? Er det ikke derfor man har købt et GF4...
Jeg mangler nemlig også lidt højere score i 3D mark..

Mvh sls

Fra : Kenneth Bennedsen

Dato : 07-09-02 18:07

Nææh der er da ingen der siger de skal være slået fra... men hvis du vil
have et tal der kan sammenlignes med alle de andre på madonion, ja så skal
du slå det fra.

Kenneth

Fra : Martin K

Dato : 08-09-02 13:40

C8 wrote:
> har nu også prøvet 3dmark2001se build 300

Har du også prøvet at hente den nyeste patch til 3DMark2001SE? Den hedder
build 330, og den retter vidst noget med fejlmålinger...

http://www.madonion.com/

--
Martin K

Fra : Hans

Dato : 08-09-02 14:31

C8 wrote:
> [...]
>>

> må du da meget gerne....
>
> har nu også prøvet 3dmark2001se build 300
>
> og har ocerclocket en smulle... er kommet op på 8402 i score...da

Du skal ikke være så ked af det. Jeg kører også med et Asus V8460 på en
1.8GHz Northwood, 1GB 266MHz DDR ram og uden overcloking eller andre tweaks
får jeg en score på 9460.

Målinger med diverse tweaks hvor alle de gode egenskaber og features for GF4
bliver slået fra kan ikke bruges til noget som helst. Det skal være
sammenligninger i standard-setup.

mvh, Hans

Fra : Allan Nielsen

Dato : 10-09-02 19:15

Har du sat dine drivere til no antialiasing ???
under opengl: use 16bpp og vertical sync off ? og den sidste ting,
anisotropic filtering = disabled ???

Jeg får 13117 i 3dmark2001SE med et TI4400, 256 mb 32BIT RDram og P4 2735
MHz

Allan

Fra : Martin S.

Dato : 10-09-02 21:43

"Allan Nielsen" <allanak@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anisotropic filtering = disabled ???
>
> Jeg får 13117 i 3dmark2001SE med et TI4400, 256 mb 32BIT RDram og P4 2735

Hvad er det for en PIV du har skruet så meget op for ?

mvh Martin S

Fra : Allan Nielsen

Dato : 11-09-02 11:14

En 2,4B... ik noget vidunder. Den kan boote på den anden side af 3200 MHz.
Men er ikke stabil pga. af det bundkort jeg har. Asus P4T533. -> Skod kort,
Køb det ikke vis du vil OC.

Fra : Martin S.

Dato : 11-09-02 18:10

> [...]
> En 2,4B... ik noget vidunder. Den kan boote på den anden side af 3200 MHz.
> Men er ikke stabil pga. af det bundkort jeg har. Asus P4T533. -> Skod

Har selv PIV 1,6Northwood @ 2,4 som jeg er rimelig tilfreds med på Asus
P4S533 (dejligt board)
mvh. Martin S.