Varm kartoffelsalat
Fra : Nielsen

Dato : 06-09-02 12:34

Hej,

Er der ikke en der ligger inde med en opskrift på almindelig gammeldags varm
kartoffelsalat? Jeg kan huske at have fået det som barn - men jeg aner kort
sagt ikke hvad der skal i....... udover kartofler selvfølgelig

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : NASS

Dato : 06-09-02 13:40

Prøv her: http://www.karoline.dk/visopskrift.asp?id=778

--
Mange hilsner

Nass

Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-09-02 14:43

Kog kartoflerne og sæt dem til afkøling ...
Olie eller smær i en gryde ... svitse løg og evt. porre i ... hæld en god
sjat eddike i (start med den billige Lagermandens til 4 kr. literen og
eksperimetér senere med andre typer) og lad det lige simre et par øjeblikke
I med skiveskårne kartofler og vend hele dynen godt rundt.

Tilsæt for eksempel bønner (skal være optøede) eller skinkestrimler (kogt)
og hvad du nu ellers har lyst til at putte i.

Pynt evt. med persille eller purløg.

ras

Fra : Torbenth

Dato : 07-09-02 22:44

rasmus carlsen skrev i meddelelsen
<3d78b0fc$0$154$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>eksperimetér senere med andre typer) og lad det lige simre et par øjeblikke

Har du ikke glemt sukker.
Jeg bruger et mål eddike og lidt mindre sukker. Her kan man prøve sig frem.
Jeg kan bedst lide den lidt sød. Men smag og behag.
Gerne noget groftkværnet pebber i også.

Mvh.
Torben

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-09-02 16:20

> [...]
frem.
> Jeg kan bedst lide den lidt sød. Men smag og behag.

både og ... en lille slat sukker kan være en god ide, men det afhænger meget
af smag og begag - og ikke mindst af eddiken.

ras

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-09-02 19:25

Nielsen wrote:

> [...]
> kartoffelsalat? Jeg kan huske at have fået det som barn - men jeg aner kort
> sagt ikke hvad der skal i....... udover kartofler selvfølgelig

Smelt en klat smør i en gryde - skiveskårne løg kommes i og simrer til de
bliver bløde - må endelig ikke brune.
En sjat almindelig lagereddike og noget sukker kommes i og smages til - skal
være sur/sød.
Kogte kartoffelskiver tilsættes sammen med lidt kartoffelvand - simrer
til det
jævner lidt.
Min gamle moder gav ingen mål med - så brug fornemmeren og start med 1
spsk. eddike og en tsk sukker til 1/2 kg. kartofler
Smag igen inden serveringen - skal måske krydres lidt ekstra.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Nette

Dato : 16-09-02 01:09

"Villy Erichsen" wrote
> [...]
> spsk. eddike og en tsk sukker til 1/2 kg. kartofler
> Smag igen inden serveringen - skal måske krydres lidt ekstra.

Iiih, den må jeg altså prøve i morgen

Mange tak, selv om den ikke var til mig.....

Nette