Drypstenshuler i Østrig ?
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 06-09-02 11:53

Hej

Nu da turen går til Østrig på Søndag, har jeg ledt efter nogle
seværdigheder.
Jeg har også fundet frem til et par gode ture.....

Men vi ville også gerne ned i en drypstenshule - jeg har
fundet 3 på www.carinthia-info.com
Griffner Tropfsteinhöhle, Obir Caves og Rosalien Grotto.
Jeg kan dog ikke finde disse adresser på Autoroute 2002,
som jeg bruger til at planlægge turen med

Er der nogle der kan give ydeligere information om hvor jeg finder
disse huler ??

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Asle Bjerva

Dato : 06-09-02 20:01

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i melding
> Hej
> Griffner Tropfsteinhöhle,
Like sør vest for byen Griffen, ved Bundesstrasse 70, mellom Völkermarkt og
St.Andrä

> Obir Caves
(Bad) Eisenkappel (på kartene oftest bare som Eisenkappel), 22 km sør for
Völkermarkt på vei 82 (som går over til Slovenia)

Rosalien Grotto
Mellom Sittersdorf på vei 82 og Globasnitz på vei 81

Alle disse grotter er merket på mitt kart, Ravenstein Strassen 2002, med
Tyskland, Sveits og Østerrrike, samt enda flere huler, grotter og slukter på
'General Karte fra Marco Polo.

Ellers passeres jo sansynligvis Eisriesenwelt som er en av de største
grotter i Østerrike mellom Salzburg og Bischofshofen B159.

Asle Bjerva,Oslo

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 07-09-02 09:34

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> wrote in message news:HX6e9.18611$sR2.321434@news4.ulv.nextra.no...
> [...]

Hej igen Asle
Takker for hjælpen !
Rejser du meget i Østrig ?
Du har utrolig godt kendskab til området !

> Like sør vest for byen Griffen, ved Bundesstrasse 70, mellom Völkermarkt og
> St.Andrä

Super - ca. 1,5km fra det mærke jeg havde sat

> (Bad) Eisenkappel (på kartene oftest bare som Eisenkappel), 22 km sør for
> Völkermarkt på vei 82 (som går over til Slovenia)

Også tæt på mærket jeg havde sat.
Hvis man kommer fra nord, er det så før eller efter man kommer
til henholdsvis L131 på højre hånd og L130 på venstre hånd.
Jeg gætter på det er op ad vejen til venstre i krydset ved L131....

> Rosalien Grotto
> Mellom Sittersdorf på vei 82 og Globasnitz på vei 81

OK - lidt længere væk end mit mærke så.

> Alle disse grotter er merket på mitt kart, Ravenstein Strassen 2002, med
> Tyskland, Sveits og Østerrrike, samt enda flere huler, grotter og slukter på
> 'General Karte fra Marco Polo.

Humm - Autoroute er ikke det bedste - er godt til ruteplanlægning,
men mangler lidt på seværdighederne !
Det kan være jeg køber et i papir der nede.....

> Ellers passeres jo sansynligvis Eisriesenwelt som er en av de største
> grotter i Østerrike mellom Salzburg og Bischofshofen B159.

Den er tilgengæld aftegnet på mit kort

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-09-02 00:58

> "Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> wrote in message
>
> Hej igen Asle
> Takker for hjælpen !
> Rejser du meget i Østrig ?
> Du har utrolig godt kendskab til området !

Jo, det har blitt noen turer opp gjennom årene. Østerrike er etter min
mening et litt glemt land for sommerturisme. På grunn av alle små hoteller
som har sin høysesong om vinteren, er det masse billige
overnattingmuligheter, og folkene der er jo like gemytlige om sommeren som
om vinteren ! De fleste større heisanlegg (gondolbaner) går jo også om
sommeren, så opp i fjellene kommer man enkelt.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 07-09-02 13:57

Jeg var engang på besøg i en saltmine. Der var der også drypsten.
Det var en kæmpe oplevelse. Det er mange år siden, men jeg mener at kunne
huske ordet Salzkammergut.

Gunnar Martensen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-09-02 00:54

"Gunnar Martensen" <gm-data@post3.tele.dk> skrev i melding
> Jeg var engang på besøg i en saltmine. Der var der også drypsten.
> Det var en kæmpe oplevelse. Det er mange år siden, men jeg mener at kunne
> huske ordet Salzkammergut.

Kan ha vært i Bad Dürrnberg like ved Hallein, helt oppe mot grensen til
Tyskland, i nærheten av Salzburg. Der har man et besøksbergverk med
underjordisk sjø, og to trerutsjebaner som ble brukt av arbeiderne for raskt
å komme mellom de forskjellige nivåer i gruven. Meget spennende !
Saltproduksjonen foregår med vann som løser opp saltet og det pumpes ut til
Hallein for inndamping.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 08-09-02 12:55

"Gunnar Martensen" <gm-data@post3.tele.dk> wrote in message news:3d79ea31$0$27697$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg var engang på besøg i en saltmine. Der var der også drypsten.
> Det var en kæmpe oplevelse. Det er mange år siden, men jeg mener at kunne
> huske ordet Salzkammergut.

Jeg glæder mig også mere og mere
Ingen tvivl om at vi skal ned i en drypstenshule !
Om vi også når en saltmine ved jeg ikke, jeg har nu planlagt
mere end 6 ture, så.......
Men der er det meste, bjergveje, vandfald, gamle borge,
flyvning med ørne/falke, sejlture på søerne/floderne, får
jeg tid bliver det nok også en rundflyvning i området - nu er
jeg jo til den slags
2½ time til afgang - Ses om 14 dage

--
Morten Hansen