TDC´s newsserver
Fra : Surfer

Dato : 21-02-01 00:38

Hvad er forklaringen på at nogle newsservere, f.eks news.tele.dk skriver
IP adressen som tilhører deres kunde i headeren ?

Kan man ikke poste uden alle disse headeroplysninger uden at være
oprettet hos en newsprovider ?

MVH

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 21-02-01 02:02

Surfer <surfer@fakemail.com> writes:

> Hvad er forklaringen på at nogle newsservere, f.eks news.tele.dk skriver
> IP adressen som tilhører deres kunde i headeren ?

Det er for at gøre det muligt at spore spam mm. til afsenderen.

/Lars
--
Look out honey 'cause it's news and technology
ain't got time to make no apology

Fra : Ghashûl

Dato : 21-02-01 10:46

On Wed, 21 Feb 2001 00:37:50 +0100, Surfer <surfer@fakemail.com>
wrote:

> [...]
>IP adressen som tilhører deres kunde i headeren ?
>
>Kan man ikke poste uden alle disse headeroplysninger uden at være

Det tror jeg faktisk alle newsservere gør.
De newsservere hvor man kan poste anonymt er ikke alm. newsservere (så
vidt jeg ved) men nogen der sender og henter posts på samme måde som
en bruger ville g'øre det.

Derfor er det newsserverens newsserver ;) der sætter IP'en som altså
bliver sat til den newsserver du er på og ikke din egen IP.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Charlie Censorous

Dato : 22-02-01 05:09

:: Hvad er forklaringen på at nogle newsservere, f.eks news.tele.dk skriver
:: IP adressen som tilhører deres kunde i headeren ?

damit kann man eine posting-flut entdecken und begrenzen

:: Kan man ikke poste uden alle disse headeroplysninger uden at være
:: oprettet hos en newsprovider ?

jawohl, es ist eine konfigurationswahl.

auch du hast diese einlage via spielzeug-swerver 193.162.153.117
geschickt, also sieht die IP adresse so aus:

ich habe diesen k0de geaendert, dass niemand darf die IP-adresse
pingfluten oder winnuken -- unsere kunden bleiben ungestoert.
gleichzeitig funktioniert noch spamkampfer cleanfeed fuer alle:
du darfst wie vor, mehr als drei identische einlagen nie liefern.
du bist nicht voll anononym, aber deine verbindung ist geschutzt.
mindestens gegen automatische portscanning...

aber du bleibst voll als tdc kunde zu erkennen, nicht nur durch
nntp-posting-host, sondern auch so:

path-preloads sind leicht zu erkennen, im gegensatz zu, zum
beispiel, altopia oder newsscene, wo man kann selber die headers
nntp-posting-host und path, genauso wie transit, liefern.

dieser k0de ist nur experimentell, und ist nur ein teilchen von
meiner virtual-host unterstutzung -- verchiedene news-swervers
in einer. leider funktioniert die neue news.tele.dk-ersatz-
swerver, tnews.inet.tele.dk, ohne versteckte adressen wie
news.tele.dk. und diablo? i' kann nix sagen. meiner k0de ist
auf diablo gegrundet, so sind geheimnisvolle IP adressen und
X-Trace moeglich, aber eine konfigurationswahl wird es wieder.

Ihr
Kvindeservice

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-02-01 10:51

Charlie Censorous made me read this:

>:: Hvad er forklaringen på at nogle newsservere, f.eks news.tele.dk skriver
>:: IP adressen som tilhører deres kunde i headeren ?
>
>damit kann man eine posting-flut entdecken und begrenzen

Was zum Teufel ist eine posting-flut?

--
Christian

"f eller ej, jeg er blot en tastespasser" - Onanym

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-01 11:22

"Christian Andersen" <chran@chran.dk> wrote in message
> Charlie Censorous made me read this:

> Was zum Teufel ist eine posting-flut?

Spam masse postings xpost osv osv...

Mit freundlichen grüssen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-02-01 11:32

"Christian Andersen" <chran@chran.dk> wrote in message
> Charlie Censorous made me read this:

> Was zum Teufel ist eine posting-flut?

En 'posting flod' altså SPAMMING

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-02-01 12:39

Soren 'Disky' Reinke made me read this:

>En 'posting flod' altså SPAMMING

Aaaah!

Ja, man må vænne sig til meget når man er ude at køre med Charlie.

fut!